Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Købe elbil hvis der kun var meget få subsidier

Startet av barua, onsdag 08. juli 2015, klokken 09:35

« forrige - neste »

barua

Noen som har hørt om det er mulig å få tak i sort taktrekk til egolfen? Forhandler nektet med engang jeg spurte. Vet GTE har det. Så hvorfor er det ikke mulig på egolfen?

jonste

e-Golf har vel tidenes dårligste liste over tillegg ved nykjøp. Og dermed er vel sort taktrekk i samme kategori som mange andre valg, som feks flere farger.
Selv selgeren hos Møller mente at listen over valgbart tilbehør til e-Golf var skuffende kort i Norge.

Sort taktrekk kan vel som det meste ellers bestilles på delenr. Tror nok det skal passe. Men regn med at det koster skjorta å få Møller til å bytte det.

gamer73

#2
Ja jeg ville også hatt det. Jeg har bare hatt det I en bil og det var BMW 320 si limited ed. Det var sinnssykt stilig og jeg skulle gjerne hatt det I alle biler :) og fargevalget på e golf er også labert. ..men siden golf er liten bil så mener jeg vel at hvit uansett er penest så det er greit nok.(dessuten vasker jeg aldri bil og hvit bil med grålig trafikkfilm over er faktisk tøft :) Men ja til helsort interiør :)

barua

Sitat fra: jonste på fredag 05. juni 2015, klokken 07:33
e-Golf har vel tidenes dårligste liste over tillegg ved nykjøp. Og dermed er vel sort taktrekk i samme kategori som mange andre valg, som feks flere farger.
Selv selgeren hos Møller mente at listen over valgbart tilbehør til e-Golf var skuffende kort i Norge.

Sort taktrekk kan vel som det meste ellers bestilles på delenr. Tror nok det skal passe. Men regn med at det koster skjorta å få Møller til å bytte det.

Vi er i 2015 og ikke lenger i 2003, bør jo være mulig med bra utvalg nå.... Og hvorfor behandle modellene annerledes? GTE har en en del tilvalg ikke vi har som er greit å i egolfen også... Har nettopp bestilt meg 2016m og var ingen endring fra 15m utenom MIB2.

Ringte inn til Erik Arnesen og der var det en ny selger bak tråden. Damen skulle sjekke opp pris og om det var mulig(men hu var ikke i tvil), men sa at det kom til å ble dyrt...

gamer73

Årsaken er helt sikkert pga "strømlinjeformet" produksjon av dem forskjellige modellene på fabrikken. Dvs dem må kutte opsjonene slik at E-golf fremdeles er rimeligs mulig å lage...og derfor rimeligst mulig å selge...Vi i norge er i en særstilling når det kommer til EL-biler. I andre land er dem altfor dyr kontra andre myyye mer praktiske biler...så dem er nødt å spare noen steder når dem lager EL-biler vil jeg tro. Men men savner sort trekk jeg og:)

barua

Kan godt tenkes, men om det er for dyrt eller ikke bør det fortsatt være tilvalg   :)

jonste

e-Golf produseres jo på samme linje som alle andre Golf modeller. Så utvalget på ekstrautstyr er nok et resultat av forhandlinger mellom vw og importør. Ikke av hva som er mulig å sette på.
Så jo akkurat bilder av en svensk e-Golf i venom grønn. Det var mulig å få fra fabrikk, selv om den fargen i utgangspunktet ikke leveres på Golf i det heletatt.

Det er jo litt som en e-Golf jeg så på finn. Med sorte lister innvendig. Hadde kostet 15k å ettermontere hos Møller. Sikkert knapt merkbar prisforskjell fra fabrikk på andre modeller.

e-Golf kommer jo som en bra utstyrt modell, pga høye priser i normale land. I sverige skiller det vel ca 4k på en e-Golf og en R-Golf. Hvorfor det da ikke er mulig å utstyre en "luksus"-utgave bedre er vanskelig å forstå. Vil jo tro at et bedre utvalg på ekstrautstyr vil betale seg selv om folk velger det. Tviler på at vw setter på stasj de taper på?

Når det gjelder sort taktrekk hadde jeg helt klart valgt dette om mulig, sammen med seter i delskinn istedet for helskinn.

-Aleks

Sort taktrekk står på to-do lista mi ivertfall. må bare vente til det kommer til salgs på bukta :)

gamer73

Personlig er E-golfen bil nummer to så jeg kommer ihvertfall ikke til å bruke ekstra tid å penger på å få det gjort.....men som opsjon hadde jeg lett hakket det av og det hadde sikkert bare kostet 1000 ekstra spenn hehe. Ettermontert tørr jeg ikke tenke på prisen engang;)

barua

Sitat fra: jonste på fredag 05. juni 2015, klokken 13:36
e-Golf produseres jo på samme linje som alle andre Golf modeller. Så utvalget på ekstrautstyr er nok et resultat av forhandlinger mellom vw og importør. Ikke av hva som er mulig å sette på.
Så jo akkurat bilder av en svensk e-Golf i venom grønn. Det var mulig å få fra fabrikk, selv om den fargen i utgangspunktet ikke leveres på Golf i det heletatt.

Det er jo litt som en e-Golf jeg så på finn. Med sorte lister innvendig. Hadde kostet 15k å ettermontere hos Møller. Sikkert knapt merkbar prisforskjell fra fabrikk på andre modeller.

e-Golf kommer jo som en bra utstyrt modell, pga høye priser i normale land. I sverige skiller det vel ca 4k på en e-Golf og en R-Golf. Hvorfor det da ikke er mulig å utstyre en "luksus"-utgave bedre er vanskelig å forstå. Vil jo tro at et bedre utvalg på ekstrautstyr vil betale seg selv om folk velger det. Tviler på at vw setter på stasj de taper på?

Når det gjelder sort taktrekk hadde jeg helt klart valgt dette om mulig, sammen med seter i delskinn istedet for helskinn.

Har sett bilde av bilen. Han fikk den fra fabrikk(hvis ikke jeg husker feil) mot en grusom pris. Paintjob koster jo også utrolig mye. Svart taktrekk koster jo ikke mer enn 3k som tilvalg hos andre. Skal snakke ordentlig med forhandleren på mandag. Hvis svensken fikk lov til å få paintjob mot pristillegg, så bør jeg kunne få sort taktrekk også. Han fikk jo også gte front :)

hottentott33

Sitat fra: barua på fredag 05. juni 2015, klokken 19:23
Sitat fra: jonste på fredag 05. juni 2015, klokken 13:36
Så jo akkurat bilder av en svensk e-Golf i venom grønn. Det var mulig å få fra fabrikk, selv om den fargen i utgangspunktet ikke leveres


Har sett bilde av bilen. Han fikk den fra fabrikk(hvis ikke jeg husker feil) mot en grusom pris.

For de som skulle være interessert, ligger bilde på den internasjonale e-Golf gruppen på facebook. Prisen ifølge svensken selv var 3000 euro.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Hdloop

Finnes som tilvalg på nye Golf Alltrack - der koster det 2000,-

iGolf

Mercedesen og Teslaen har dette tilvalget

barua

Fikk svar idag. Koster 25k å ettermontere svart taktrekk... altfor stiv i prisen. Skjønner ikke hvorfor ikke fabrikken kan montere det på. Koster bare 2k da. Jaja

anorway

Sort taktrekk er standard på nye Golf GTE også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA