Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware 7

Startet av pej, tirsdag 07. juli 2015, klokken 23:22

« forrige - neste »

pej

Da fikk jeg mail om utsatt levering pga forsinket båt. Avtalt levering var 10.Juni. Planlagt bilferie i Europa som nå går i vasken. LEAF er liksom ikke like egnet som Model S.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Orcuz

Samme her dessverre :/
Skulle hatt 10.juni jeg også, men ble utsatt

Muffinman

@pej: Planla bilferie først og deretter salg da?

pej

Jepp, selger den etter sommeren tenker jeg. Hvis kvaliteten er bedret fra min forige Tesla så vurderer jeg å beholde den.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

jog

jeg og skulle få den 10 men syns det er litt rart for båten kommer jo når det var planlagt .
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

OnlyOne

Sitat fra: jog på fredag 05. juni 2015, klokken 17:34
jeg og skulle få den 10 men syns det er litt rart for båten kommer jo når det var planlagt .

Der er du inne på noe, jog! Jeg har fulgt bilen lenge, og den har vært i rute hele veien. Den er, med den informasjonen som foreligger i dag, vel fremme i Drammen akkurat på samme tidspunkt som planen tilsa da jeg fikk beskjed om levering. Så det er noe stormuffins her..

Jeg frykter at Tesla 1) skylder på andre for sin egen feil 2) bløffer. Eller lyver, om du vil kalle det for det

Håper jeg tar feil, men jeg har ikke tenkt til å la være å finne ut av det..

Btw: Jeg fikk beskjed per mail, men DS skrev han skulle ringe. Har dere blitt oppringt?
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

Nick

Vel, det føyer seg inn i rekken av "forsinkede" båter med TMS. Akkurat det samme har skjedd flere ganger før. Vet ikke om det er 100% reelt, eller om det bare er en unnskyldning de bruker for å finjustere leveringstid. Uansett årsak er det kjedelig når man har ventet så lenge.

mr_Utopia

Hmm, mener at om slike båter som går i transatlantiske ruter er forsinket, er det snakk om timer evt. noen dager i ekstreme tilfeller?

Så om det er forsinkelse i levering av Tesla biler, må det heller være Tesla som ikke rakk båten ??? Eller er det omlasting i Europa? Det kan være en mulighet. At det er forsinkelse fra USA, og dermed rekker man ikke bilbåt til Norge?

Kommer bilene direkte fra USA til Norge eller til Europa (Nederland?) først?

OnlyOne

Er nok litt forskjellige ruter. En del går til Nederland først, andre går via Bremerhaven i Tyskland..
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

N00b

Det er blitt lengre fra fabrikk til Norge kan det synes som i forhold til tidligere biler jeg har fått utlevert.

Nå tok det 2,5 mnd fra produksjon til utlevering og da kom bilen til utleveringssted 2 dager før utlevering

turfsurf

Sitat fra: N00b på lørdag 06. juni 2015, klokken 13:11
Det er blitt lengre fra fabrikk til Norge kan det synes som i forhold til tidligere biler jeg har fått utlevert.

Nå tok det 2,5 mnd fra produksjon til utlevering og da kom bilen til utleveringssted 2 dager før utlevering

Min brukte nesten nøyaktig 8 uker fra ferdig prod til levering 28/05. Men da stod den 10 dager i Norge i prosesseringskø.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

MaW

Skulle egentlig hente den 9. juni men ble utsatt til 15.
Var hos Ren bil i går der de gjør klargjøring. De var ferdig med bilen min da men sto til herding. Fikk se bilen, men må vente over en uke med å få hente den :/ synd da jeg allerede har solgt gamle bilen.

thoru

Sitat fra: MaW på lørdag 06. juni 2015, klokken 17:47
Skulle egentlig hente den 9. juni men ble utsatt til 15.
Var hos Ren bil i går der de gjør klargjøring. De var ferdig med bilen min da men sto til herding. Fikk se bilen, men må vente over en uke med å få hente den :/ synd da jeg allerede har solgt gamle bilen.

hvorfor en uke? kan du fortelle mer om Ren bil? pris, tid de bruker etc?

MaW

Det var da jeg fikk ny time til utlevering.
Valgte å få Cosmic lakkbeskyttelse som varer 18mnd som forhindre (eller minimerer har ikke fått sett hvordan det funker enda) steinsprutskader, holder på glansen, trenger mye mindre vedlikehold av lakken osv.
Betalte 6000,- vet ikke helt hvor lang tid de brukte på den, men bilen min ankom på morgene og jeg ble oppringt i 2 tiden at den var ferdig, men sto til herding. Vet ikke hvor lang tid det tar.
Når jeg ankom viste de meg bilen, samt fikk en guide i hvordan jeg kan/skal behandle den "nye lakken" framover.
Så fornøyd med Ren bil :)

KrW

Cosmic lakkbeskyttelse skal visst beskytte bilens lakk i 8 år med serviceintervall på hver 18. måned. http://www.renbiltrondheim.no/Cosmic%20lakkbeskyttelse

Skal trolig ha dette selv når Model X kommer.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA