Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva f... vil dette koste?

Startet av iGolf, tirsdag 07. juli 2015, klokken 18:18

« forrige - neste »

iGolf

Et lite hinder som enda ikke har løst seg..

Har en stor rottweiler og lurer på om det er plass til henne i baggasjerommet med bestilling av Dynaudio som visstnok skal fjerne muligheten til å sette ned platen på en nedre plan.

gamer73

#1
en rotweiler er jo ikke enorm uansett så jeg vil tro at om den får plass med nedsenket bagasjeromsplate, så får den også plass om platen IKKE kan senkes ned pga subb. En hund er jo relativt fleksibel konta en eventuell barnevogn;) Og jeg tror at en rotweiler får plass ja. MEN at den har bedre plass i en volvo v70..ja;) Etter bilder jeg har sett så er vel senkingen 5 cm eller noe sånt? (jeg har min E-golf i bestilling så andre får svare mer nøyaktig)

iGolf

Sitat fra: gamer73 på torsdag 04. juni 2015, klokken 14:32
en rotweiler er jo ikke enorm uansett så jeg vil tro at om den får plass med nedsenket bagasjeromsplate, så får den også plass om platen IKKE kan senkes ned pga subb. En hund er jo relativt fleksibel konta en eventuell barnevogn;) Og jeg tror at en rotweiler får plass ja. MEN at den har bedre plass i en volvo v70..ja;) Etter bilder jeg har sett så er vel senkingen 5 cm eller noe sånt? (jeg har min E-golf i bestilling så andre får svare mer nøyaktig)

Takk for svar. Jeg har kommet til en konklusjon, jeg må få testet en e-golf med Dynaudio ved å fysisk ha hunden i baggasjerommet for å se utfallet :D Noen som vil ha en snill rottweiler på besøk i et par min i bilen? :P

gamer73

Sitat fra: Donya på torsdag 04. juni 2015, klokken 14:48
Sitat fra: gamer73 på torsdag 04. juni 2015, klokken 14:32
en rotweiler er jo ikke enorm uansett så jeg vil tro at om den får plass med nedsenket bagasjeromsplate, så får den også plass om platen IKKE kan senkes ned pga subb. En hund er jo relativt fleksibel konta en eventuell barnevogn;) Og jeg tror at en rotweiler får plass ja. MEN at den har bedre plass i en volvo v70..ja;) Etter bilder jeg har sett så er vel senkingen 5 cm eller noe sånt? (jeg har min E-golf i bestilling så andre får svare mer nøyaktig)

Takk for svar. Jeg har kommet til en konklusjon, jeg må få testet en e-golf med Dynaudio ved å fysisk ha hunden i baggasjerommet for å se utfallet :D Noen som vil ha en snill rottweiler på besøk i et par min i bilen? :P

Jeg tror at alle prøvebiler hos forhandlerne har baggasjeromsgulvet på øverste hakk..dvs som OM det var dynamo under...så bare spør om du kan få prøve hunden inni;) Jeg vet ikek om dem lar deg men;)

iGolf

Sitat fra: gamer73 på torsdag 04. juni 2015, klokken 15:01
Sitat fra: Donya på torsdag 04. juni 2015, klokken 14:48
Sitat fra: gamer73 på torsdag 04. juni 2015, klokken 14:32
en rotweiler er jo ikke enorm uansett så jeg vil tro at om den får plass med nedsenket bagasjeromsplate, så får den også plass om platen IKKE kan senkes ned pga subb. En hund er jo relativt fleksibel konta en eventuell barnevogn;) Og jeg tror at en rotweiler får plass ja. MEN at den har bedre plass i en volvo v70..ja;) Etter bilder jeg har sett så er vel senkingen 5 cm eller noe sånt? (jeg har min E-golf i bestilling så andre får svare mer nøyaktig)

Takk for svar. Jeg har kommet til en konklusjon, jeg må få testet en e-golf med Dynaudio ved å fysisk ha hunden i baggasjerommet for å se utfallet :D Noen som vil ha en snill rottweiler på besøk i et par min i bilen? :P

Jeg tror at alle prøvebiler hos forhandlerne har baggasjeromsgulvet på øverste hakk..dvs som OM det var dynamo under...så bare spør om du kan få prøve hunden inni;) Jeg vet ikek om dem lar deg men;)

Ja, sant det haha føler meg veldig dum nå ::)

Gordon Retriever

Forskjellen mellom øvre og nedre stilling er 10cm.  Det er mye, og kan utgjøre forskjellen på om en stor hund skal sitte ok eller ikke ok i en kompaktbil.

Du kan få et visst inntrykk ved å måle hvor høy hunden er når den sitter hjemme på stuegulvet: Er avstanden fra gulv til toppen av hodet klart under 70cm, kan det være mulig å ha hunden sittende på øvre gulvnivå i bilen uten at den må ha konstant bøyd nakke. Men med en såpass muskuløs bygning som rottweileren har, ville jeg uansett foretrukket å bruke nedre nivå for at hunden skal ha det best mulig. :)


Donya: Hva med å forandre overskriften til "Hund i e-Golf" eller lignende? Mer presis beskrivelse av innholdet kan gi flere sidevisninger og flere relevante svar. :)

Sandpusher

Sitat fra: Donya på torsdag 04. juni 2015, klokken 15:16
Sitat fra: gamer73 på torsdag 04. juni 2015, klokken 15:01
Sitat fra: Donya på torsdag 04. juni 2015, klokken 14:48
Sitat fra: gamer73 på torsdag 04. juni 2015, klokken 14:32
en rotweiler er jo ikke enorm uansett så jeg vil tro at om den får plass med nedsenket bagasjeromsplate, så får den også plass om platen IKKE kan senkes ned pga subb. En hund er jo relativt fleksibel konta en eventuell barnevogn;) Og jeg tror at en rotweiler får plass ja. MEN at den har bedre plass i en volvo v70..ja;) Etter bilder jeg har sett så er vel senkingen 5 cm eller noe sånt? (jeg har min E-golf i bestilling så andre får svare mer nøyaktig)

Takk for svar. Jeg har kommet til en konklusjon, jeg må få testet en e-golf med Dynaudio ved å fysisk ha hunden i baggasjerommet for å se utfallet :D Noen som vil ha en snill rottweiler på besøk i et par min i bilen? :P

Jeg tror at alle prøvebiler hos forhandlerne har baggasjeromsgulvet på øverste hakk..dvs som OM det var dynamo under...så bare spør om du kan få prøve hunden inni;) Jeg vet ikek om dem lar deg men;)

Ja, sant det haha føler meg veldig dum nå ::)
Hadde jeg hatt hund og en bilselger hadde nektet meg å la hunden få prøvesitte/ligge i bagajserommet hadde jeg reagert med vantro, for så å be om en prat med daglig leder.
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

iGolf

Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 04. juni 2015, klokken 19:10
Forskjellen mellom øvre og nedre stilling er 10cm.  Det er mye, og kan utgjøre forskjellen på om en stor hund skal sitte ok eller ikke ok i en kompaktbil.

Du kan få et visst inntrykk ved å måle hvor høy hunden er når den sitter hjemme på stuegulvet: Er avstanden fra gulv til toppen av hodet klart under 70cm, kan det være mulig å ha hunden sittende på øvre gulvnivå i bilen uten at den må ha konstant bøyd nakke. Men med en såpass muskuløs bygning som rottweileren har, ville jeg uansett foretrukket å bruke nedre nivå for at hunden skal ha det best mulig. :)


Donya: Hva med å forandre overskriften til "Hund i e-Golf" eller lignende? Mer presis beskrivelse av innholdet kan gi flere sidevisninger og flere relevante svar. :)

Du har helt rett. Skal endre på overskriften og spørre en selger om jeg kan prøvekjøre den med hund :D

Elise

Hunden skal vel i bur, så det er vel buret en må sjekke om passer i bilen?
E-golf med navn Guffen, bestilt 15.04.15, mottatt 12.06.15

iGolf

Sitat fra: Elise på torsdag 04. juni 2015, klokken 22:00
Hunden skal vel i bur, så det er vel buret en må sjekke om passer i bilen?

Nei, blir uten bur og lurer derfor om det plass uten bur, med bur vet jeg det hvertfall ikke er plass :)

gamer73

Kan ikke du ha den I baksetet da?:) er vel bare å legge teppe på setet så går det vel fint som smurt :)

kaiat

Noen år siden jeg hadde hund, men er det ikke krav til sikring av dyr i bil? ???

Du får kjøpe deg Nissan e-NV200, der er det plass nok. ;D

iGolf

Sitat fra: kaiat på fredag 05. juni 2015, klokken 09:03
Noen år siden jeg hadde hund, men er det ikke krav til sikring av dyr i bil? ???

Du får kjøpe deg Nissan e-NV200, der er det plass nok. ;D

Det aner jeg faktisk ikke, har aldri hatt hund i bur noen gang ;)

Nissan er utelukket, men takk for omtanken :)

gamer73

#13
jeg har nå sett mange hunder i baksete hehe:) bare å be den legge seg ned så ikke purken ser den;) Det skal sies at jeg aldri har hatt hund selv;) Men jeg må innrømme at tanken på  dyr i bur er noe jeg ikke liker:) jeg hater sirkus og dyreparker pga dyr i bur..men men det er meg:)

iGolf

Sitat fra: gamer73 på fredag 05. juni 2015, klokken 09:31
jeg har nå sett mange hunder i baksete hehe:) bare å be den legge seg ned så ikke purken ser den;) Det skal sies at jeg aldri har hatt hund selv;)

I know, det gjør min andre hund, men jeg har en stor rottweiler og en liten dvergpinscher og hvis jeg skal ha begge i baksetet så blir mest sannsynlig minsten most hver gang det går en annen hund forbi ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA