Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Småfeil ved utlevering av fire stykk 85D Juni 2015 - hva bør Tesla rette opp?

Startet av Svenn78, mandag 06. juli 2015, klokken 13:41

« forrige - neste »

Svenn78

Da skjedde det som aldri skal skje. Laderen ble blåst ned fra den plassen den hang, og det ble brudd i ledningen. Altså laderen funker ikke.

Hva gjør man da? Jeg kjører Ford Focus....  Blir dette utrolig dyrt????
Svenn

--
VW eGolf (juli 2016 ->)
Ford Focus Electric (april 2014 - juli 2016)

emil

#1
Siden laderen sitter i bilen regner jeg med at det er ladekabelen med kladd du snakker om?

Ville først prøvd å få noen med passende kompetanse til å se om det er mulig å reparere den, ellers bruker Focus en Type1 ladekontakt, og det ligger diverse ladekabler med sånne på finn.no:

http://finn.no/58746318
http://finn.no/60149688
http://finn.no/57610708

Eller spandere på deg en ny kladdløs utgave:

http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Spark
http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#EVSelect_justerbare_kladdl%C3%B8se_type_1_ladekabler
http://www.nofuel.no/Produkt/um-evse-ladekabel-6-16a#product
http://gronnemil.no/collections/direktelading-schuko-type1/products/charge-amps-blue-spark-mode-2-type-1-6-16a-1f-240v-7-5m

Eller rett og slett høre med Ford hva de skal ha for en erstatningsladekabel, kan være at de er greit priset. Var en del diskusjon rundt garanti og bruk av uoriginal ladekabel, men ladekabelen gjør ikke noe magisk med strømmen og det er ikke noe problem å bruke ladekabler fra andre seriøse produsenter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA