Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bygger elbiler for barn

Startet av Olekaa, mandag 06. juli 2015, klokken 00:01

« forrige - neste »

Olekaa

Noen som har kjørt strekningen uten å lade på støren?
eGolf bestillt nov 2014. Levert mai 2015
Sort metallic, sorte vinduer, ryggekam, sensor, siemens ladeboks, lys og siktpakke, keyless og varmepumpe

lxm

Kjører White Pearl/black Tekna 2018
Melhus, Sør-Trøndelag

Olekaa

Det var ingen problem nei :D

Fakta om turen til Støren.Kjørte med AAC hele veien og 22g
Plaskregn (bøttet ned, helt sjukt) ca 10-11 grader
snittforbruk: 17,3
snittfart: 61kmt

(bilen står i ro 3,5 timer)

Retur, også med acc og 22g opplett og tørre veier. ca 10 grader
Snittforbruk: 14,3
snittfart: 65kmt

Har igjen 47km på håp-o-meteret, på selve måleren er det bare brukt litt over "halvtank"

vi var to voksne og to barn i bilene tur/retur.
eGolf bestillt nov 2014. Levert mai 2015
Sort metallic, sorte vinduer, ryggekam, sensor, siemens ladeboks, lys og siktpakke, keyless og varmepumpe

gamer73

Ser at regn har masse å si. pga våt veibane øker forbruket eller noe?

Eller var det mer nedoverbakke på vei hjem igjen?

havardolini

#4
Jeg synes dette høres lovende ut. Jeg bor også i Trondheim og har kjørt den veien mange ganger med diesel og bensin. Støren stasjon ligger på såvidt over 60 m.o.h. Veien dit er relativt flat, litt kupert noen steder, noen få bakker, men jeg tipper det er ganske likt begge veier selv om det går litt oppover til Støren.
Han sier ikke noe om kjørelengde og hvor i Trondheim han bor. Det er jo noen lange bakker rundt byen, så jeg lurer på hvor mange av de han forserte :-)

Avstanden Trondheim - Støren er vel drøyt 5 mil hver vei, altså kanskje 11 mil totalt.

Olekaa

Tror regnet spilte en stor rolle. For det regnet noe helt van(n)vittig ;)
Men det er litt mer nedoverbakker tilbake.
eGolf bestillt nov 2014. Levert mai 2015
Sort metallic, sorte vinduer, ryggekam, sensor, siemens ladeboks, lys og siktpakke, keyless og varmepumpe

Olekaa

Korrigering, turen startet og sluttet i Buvika.
eGolf bestillt nov 2014. Levert mai 2015
Sort metallic, sorte vinduer, ryggekam, sensor, siemens ladeboks, lys og siktpakke, keyless og varmepumpe

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA