Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ståhjulinger

Startet av F_P, lørdag 04. juli 2015, klokken 21:35

« forrige - neste »

Enigami

Eventuelt innføre kollektivfelt-avgift (lik piggdekkavgift). Må være minst 150kr pr dag eller 2000kr mnd.

Sjansen for å bli tatt i kollektivfeltet med bensinbil er veldig lav om man kjører på smarte steder.

Leon

Sitat fra: Ferry på torsdag 04. juni 2015, klokken 22:39
Jeg overhørte en samtale rundt lunsjen hos noen typiske "gutta på gølvet"-verkstedfolk. De fryder seg veldig over bøtleggingen. "Jammen til pass for dem" var det en som sa, og da tror jeg ikke han var videre opptatt av at bussen skal komme fram. Men en ting skal elbilen ha; aldri har gamle mannfolk hatt så stor interesse for kollektivtransport og miljøutslipp som nå! Kampen framover blir hard.
Og jeg opplevde at bilen bak meg tok bilde av meg da jeg kjørte inn på E18 i en nesten stillestående kø ved Sandvika i går kl 08:30, i stedet for å fortsette kollektivfeltet. Så nå havner jeg vel på Instagram eller Snapchat: "Jammen på tide at elbilene også får oppleve køen!". Tenkte for sent at jeg skulle ha vinka...

Turen fra Sandvika til Høvik tok for øvrig 15 minutter. Den kan kjøres på rundt 2 minutter uten kø. Derfra gled det greit inn til Oslo.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Thomas Parsli

Sitat fra: Leon på fredag 05. juni 2015, klokken 09:58
Turen fra Sandvika til Høvik tok for øvrig 15 minutter. Den kan kjøres på rundt 2 minutter uten kø. Derfra gled det greit inn til Oslo.

Hvilket skulle gjøre det klart at problemet er fossilbiler som kjører på E18, ikke elbiler i kollektivfeltet.
Tenk hvis SVV hadde innført lysregulering på disse påkjøringsrampene for fem år siden!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA