Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Eksosbil med rekkeviddeangst?

Startet av gamer73, lørdag 04. juli 2015, klokken 20:50

« forrige - neste »

gamer73

Hei,

Jeg har bestilt E-golfen med standard seter i stoff (da jeg ikke har lyst å bruke 14 tusen på skinn i en nummer 2 bil) og i den annledning lurte jeg på om det fantes noe baksetebeskyttelse tilpasset barneseter etc? Jeg kan alltid slenge et teppe der bak men lurer på om det finnes noe som ser orginalt ut hehe..

Olekaa

Jeg har også standard stoffseter. Egentlig fornøyd, valgte bort skinn av samme grunn som deg. Eneste når jeg ser golfen med skinn, da angrer jeg litt;)

Men, jeg har to små unger som fort skittner til bake og jeg kjøpte baksetetrekk på bilextra. Veldig fornøyd med trekket. Det er helt sort og ser bra ut :)
eGolf bestillt nov 2014. Levert mai 2015
Sort metallic, sorte vinduer, ryggekam, sensor, siemens ladeboks, lys og siktpakke, keyless og varmepumpe

Sirup

Er det en ting jeg er glad vi gjorde i forbindelse med at vi kjøpte e-Golf, så er det at vi valgte å ta med skinn. Med to små barn ville vi absolutt ikke vært foruten.

Bilen vil nok holde seg bedre i verdi med skinn. Både fordi biler med skinn er mer attraktive, men og fordi vi slipper å selge en bil med flekkete stoffseter.

VW e-Golf
Tesla Model X75

hottentott33

Du får tak i trekk på bilxtra, biltema etc., men det blir neppe seende originalt ut :)

Men som Askøy sier, jeg er veldig glad for at jeg valgte skinn til vår e-Golf, det var vel anvendte penger. Faktisk, det jeg er mest fornøyd med av utstyret jeg valgte er Dynaudio og skinninteriøret med sportsseter, det har gitt oss endel ekstra kjøreglede.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

gamer73

ja men helt svart fra biltema/bilekstra blir sikkert bra:) takk for tips:)

Joda vi har skinn i mazdaen og det er bra det...men der er det perforert skinn...som gjør at man ikke blir klam i rumpa;) Jeg er en ganske varm fyr og husker godt gamle biler med skinn..jeg ble ganske svett der nede...og golf har jo ikke lufting i skinnsetene ettersom jeg forstår.

Dessuten tror jeg at vi kommer til å ha bilen såpass lenge...8+ år... at den ikke er verd noe særlig etter det uansett...og på det tidspunktet tror jeg ikke at skinn hjelper..men om jeg skulle byttet etter noen år..så ser jeg poenget med skinn.,,,men som sagt..jeg klarer ikke forsvare skinnseter til 14000 i en bil til 260tusen...men fete felger kan det være jeg kjøper;) for det ser andre enn meg;)

gamer73

EDIT: Nå har dama begynt å snakke om skinnseter hehe...så det kan være at det blir det uansett hehe...Jeg  regner med det lett går ann å legge til selv om jeg skrev kontrakt sist mandag...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA