Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjørt langtur da vettø !

Startet av iGolf, lørdag 04. juli 2015, klokken 18:25

« forrige - neste »

elektrolux

Siden du nevner hund, og ecologiske preferanser bør vel også en gammel med god Think Classic med i utvalget ditt.

Gigantisk bagasjerom, ingen dyr drept for å bygge den, og NULL CO2 utslipp da den allerede er bygget.

Problemet er selvsagt å finne en som ikke har batteriproblem, da eierene av disse tviholder på dem. Vi kan likevel hjelpe til med bil med garanti fra 40 000 kr.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

emil

Sitat fra: elektrolux på torsdag 04. juni 2015, klokken 12:07
Siden du nevner hund, og ecologiske preferanser bør vel også en gammel med god Think Classic med i utvalget ditt.

Gigantisk bagasjerom, ingen dyr drept for å bygge den, og NULL CO2 utslipp da den allerede er bygget.

Problemet er selvsagt å finne en som ikke har batteriproblem, da eierene av disse tviholder på dem. Vi kan likevel hjelpe til med bil med garanti fra 40 000 kr.

Think er vel ikke veldig god på hurtiglading. Da kommer fort MB-B bedre ut med 11kW ladnig.

iGolf

Sitat fra: emil på torsdag 04. juni 2015, klokken 12:13
Sitat fra: elektrolux på torsdag 04. juni 2015, klokken 12:07
Siden du nevner hund, og ecologiske preferanser bør vel også en gammel med god Think Classic med i utvalget ditt.

Gigantisk bagasjerom, ingen dyr drept for å bygge den, og NULL CO2 utslipp da den allerede er bygget.

Problemet er selvsagt å finne en som ikke har batteriproblem, da eierene av disse tviholder på dem. Vi kan likevel hjelpe til med bil med garanti fra 40 000 kr.

Think er vel ikke veldig god på hurtiglading. Da kommer fort MB-B bedre ut med 11kW ladnig.

Jeg tenkte jo på en helt ny bil og gjerne en litt større bil enn Think.

Sliter enda veldig med valget og aner seriøst ikke, like før jeg gir opp el-biler.

Panduck

Sitat fra: Donya på torsdag 04. juni 2015, klokken 13:20
Sliter enda veldig med valget og aner seriøst ikke, like før jeg gir opp el-biler.

Støtter tidligere forslag: Dra å prøvekjør elbiler. Med vær for all del kritisk til alt bilselgerene sier. MB kommer sikkert til å overbevise om at hurtiglading er tull, Reneaut om at at annet enn AC lading er bortkastet, VW om at Chademo kommer til å dø ut og CCS ta over, osv.

Og husk, det kan være greiere å vente på noe bra enn å skynte seg, og få noe halvveis.

iGolf

Sitat fra: Panduck på torsdag 04. juni 2015, klokken 13:36
Sitat fra: Donya på torsdag 04. juni 2015, klokken 13:20
Sliter enda veldig med valget og aner seriøst ikke, like før jeg gir opp el-biler.

Støtter tidligere forslag: Dra å prøvekjør elbiler. Med vær for all del kritisk til alt bilselgerene sier. MB kommer sikkert til å overbevise om at hurtiglading er tull, Reneaut om at at annet enn AC lading er bortkastet, VW om at Chademo kommer til å dø ut og CCS ta over, osv.

Og husk, det kan være greiere å vente på noe bra enn å skynte seg, og få noe halvveis.

Du sier noe der, har prøvekjørt de fleste elbiler t.o.m Teslaen. Har ikke råd til den, ellers hadde den vært perfekt på de fleste mulige måter.
Vil ha en en mini-tesla til under 400000.

elektrolux

Sitat fra: Panduck på torsdag 04. juni 2015, klokken 13:36
Og husk, det kan være greiere å vente på noe bra enn å skynte seg, og få noe halvveis.

Nettop tanken med billig classic. Spares inn i løpet av kort tid, og imens utvikles bilen du egentlig ønsker. Kanskje kommer MB med Combo port, og I3 med Autoseiling, og E-Golf med 11 kW AC lader ombord.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Rødkleiv

Sitat fra: Donya på torsdag 04. juni 2015, klokken 13:39
Sitat fra: Panduck på torsdag 04. juni 2015, klokken 13:36
Sitat fra: Donya på torsdag 04. juni 2015, klokken 13:20
Sliter enda veldig med valget og aner seriøst ikke, like før jeg gir opp el-biler.

Støtter tidligere forslag: Dra å prøvekjør elbiler. Med vær for all del kritisk til alt bilselgerene sier. MB kommer sikkert til å overbevise om at hurtiglading er tull, Reneaut om at at annet enn AC lading er bortkastet, VW om at Chademo kommer til å dø ut og CCS ta over, osv.

Og husk, det kan være greiere å vente på noe bra enn å skynte seg, og få noe halvveis.

Du sier noe der, har prøvekjørt de fleste elbiler t.o.m Teslaen. Har ikke råd til den, ellers hadde den vært perfekt på de fleste mulige måter.
Vil ha en en mini-tesla til under 400000.

Prøv en Leaf. Bagasjerommet er ganske stort og følelsen er overraskende premium når du sitter bak rattet. Følelsen når du leter etter den på parkeringsplassen er derimot litt mer som å lete etter hvitevarer på Elkjop...
Hvis du vil ha en kul bil som du gleder deg til å se hver gang du skal ut på tur, så må det bli I3.
Golf hvis du ikke vil at folk skal forstå at du har elbil :-)
Kia er sikkert bra, hvis du skal ha bil neste år.
Mercedes er sistevalg pga mangel på hurtiglader

Djevvy

Nå ser jeg at du utelukker Leafen grunnet dyreskinn, men kan i hvert fall fortelle at vår labrador (på nærmere 30 kilo) elsker å ligge bak i Leafen. Har også installert hundegitter i den som ser overraskende fint ut. :)

atrus

Jeg er helt ny, og har nå bestilt e-golf. Før jeg bestemte meg, prøvekjørte jeg BMW, leaf, kia soul og golf. Grunnen til at det ble golf, er følgende:

Har ikke råd til tesla

BMW har dårlig rekkevidde i tillegg til å score lavt på kollisjonstster. Er uhellet først ute, er sikkerhet viktig. Liten - kun 4 passasjerer. Lite bagasjeplass

Leaf har ladekontakt i front, som er ekstremt upraktisk i trang garasje (som jeg har) Ellers en sterk kandidat.

Kia var litt som å kjøre brødbil. Som leaf, ladekontakt i front. Ekstrem lang leveringstid. Bestille tidlig i juni, og levering i desember/januar. Synes også kia Soul er stygg

E-Golf er en ordentlig bil, men er samtidig en EL-bil. (Den har også ladekontakten bak på siden som er praktisk i forhold til min trange garasje) Og når det gjelder kjøreegenskapene, var golf en klar vinner. (Har ikke kjørt Tesla)

iGolf

Sitat fra: atrus på søndag 07. juni 2015, klokken 21:52
Jeg er helt ny, og har nå bestilt e-golf. Før jeg bestemte meg, prøvekjørte jeg BMW, leaf, kia soul og golf. Grunnen til at det ble golf, er følgende:

Har ikke råd til tesla

BMW har dårlig rekkevidde i tillegg til å score lavt på kollisjonstster. Er uhellet først ute, er sikkerhet viktig. Liten - kun 4 passasjerer. Lite bagasjeplass

Leaf har ladekontakt i front, som er ekstremt upraktisk i trang garasje (som jeg har) Ellers en sterk kandidat.

Kia var litt som å kjøre brødbil. Som leaf, ladekontakt i front. Ekstrem lang leveringstid. Bestille tidlig i juni, og levering i desember/januar. Synes også kia Soul er stygg

E-Golf er en ordentlig bil, men er samtidig en EL-bil. (Den har også ladekontakten bak på siden som er praktisk i forhold til min trange garasje) Og når det gjelder kjøreegenskapene, var golf en klar vinner. (Har ikke kjørt Tesla)

Tusen takk for informasjonen, når bestilte du og med hvilke tilbehør?

atrus

#25
Varmepumpe
Lys- og siktpakke
Ryggekamera
'Bipere' i front og bak
Keyless-pakke
Elektrisk innfellbare sidespeil

Det kule med golf er også App connec. Dvs Apple car play for iPhone eller Android auto i bilen. Det har verken Kia eller Nissan

Bestilte for noen dager siden. Leveringstid 2 måneder. Men jeg ba om å få den i første halvdel av sep. siden jeg har en leasingavtale som går ut da

iGolf

Sitat fra: atrus på søndag 07. juni 2015, klokken 22:20
Varmepumpe
Lys- og siktpakke
Ryggekamera
'Bipere' i front og bak
Keyless-pakke
Elektrisk innfellbare sidespeil

Det kule med golf er også App connec. Dvs Apple car play for iPhone eller Android auto i bilen. Det har verken Kia eller Nissan

Bestilte for noen dager siden. Leveringstid 2 måneder. Men jeg ba om å få den i første halvdel av sep. siden jeg har en leasingavtale som går ut da

Stilig, jeg har også iPhone, vil du fortelle litt mer om app connec?


Panduck

Sitat fra: Rødkleiv på torsdag 04. juni 2015, klokken 20:06
Kia er sikkert bra, hvis du skal ha bil neste år.

Fikk prøvekjørt KIA i dag. Var en bra bil, sitter mer komfortabelt i den enn i LEAF'en, og pluss for 6.6kW lader som standard, og at den klarer å holde høy ladeeffekt lengre ved hurtiglading. På "ett-pedals-kjøremodus" klarte jeg "kjøring uten bremsepal" bedre enn LEAF'en. Annet enn det synes jeg LEAF'en var hakket bedre. Bagasjeplassen så begrenset ut sammenliknet med LEAF. Fikk mer "billig-bil" følelse i KIA, spesielt rattet trakk ned. Det var mye gjenskinn fra dashbord (spesielt der ladeindikator satt) i frontrua. Den kurvede frontruta fikk meg til å føle som jeg satt i en gullfisk-bolle.

Men det var uansett en fin bil, og KIA har gjort mye riktig når de lagde den. Men jeg er litt mindre missunelig på KIA eiere nå enn jeg var før jeg fikk prøvekjøre den, og har lagt bort tanken på å oppgradere nå.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA