Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilken elbil har lengst rekkevidde i motorveishastighet?

Startet av Hazle, fredag 03. juli 2015, klokken 22:14

« forrige - neste »

Hazle

Hei,
Har ikke fått bilen ennå, men kanskje noen av dere har erfaringer.
Hvor mye sparer man egentlig på de medfølgende Astana-felgene (sommerdekk)? Finnes det noen ca. tall på det?
Vinterdekkene mine blir levert med originale VW 16" felger med 5 eiker.
Vurderer å bytte om på sommer/ vinter hvis det er noe å spare på å kjøre Astana på vinter.

Takk for svar.
2016 VW e-Golf
2016 VW Passat Alltrack

Råde

Les doktorgradstesen tomrh har linket til her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21523.msg363383.html#msg363383

Ser ut som at det er noe å spare...
e-Golf | X75D

Hazle

Ja det gjør det!
Da blir det vel Astana på vinter og vanlig Golf-felg på sommer, for å minke rekkeviddeforskjellen mellom sommer og vinter.
2016 VW e-Golf
2016 VW Passat Alltrack

elektro

Sitat fra: Hazle på tirsdag 02. juni 2015, klokken 22:16
Ja det gjør det!
Da blir det vel Astana på vinter og vanlig Golf-felg på sommer, for å minke rekkeviddeforskjellen mellom sommer og vinter.

Jeg kommer til å ha Astana felger både på sommer- og vinterdekkene. Originaldekk på sommer og Hakka R2 på vinter. Vurderer å gå ned til 195 bredde på vinterdekkene.. Noen som har tanker om det?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

GreenBeHH

Sitat fra: elektro på onsdag 03. juni 2015, klokken 06:17
Sitat fra: Hazle på tirsdag 02. juni 2015, klokken 22:16
Ja det gjør det!

Jeg kommer til å ha Astana felger både på sommer- og vinterdekkene. Originaldekk på sommer og Hakka R2 på vinter. Vurderer å gå ned til 195 bredde på vinterdekkene.. Noen som har tanker om det?

Jeg vurderer nøyaktig det samme.  Kjører Astana på vinterdekk i bredde 195 med enten Conti eller Hakka piggfrie vinterdekk.  Til sommeren bruker jeg de medfølgende sommerdekkene på noen fine 16" felger.  Litt kjedelig, men vår bil med sort metallic står seg godt med Astana felger og jeg vil finne noen som ligner litt på disse. 8)
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

iGolf

Hvorfor velger dere mindre dekkdimensjon?

Råde

e-Golf | X75D

np

Jeg har også bestilt å få Astana på vinterdekkene, men hadde ikke tenkt på å gå ned til 195. Det funker på Astana? Ser på enkelte biler at felgene stikker ut, fordi man tydeligvis ikke har hatt råd til skikkelig gummi. Vil helst unngå at det ser "litt pussig" ut....

Kjører 205 på sommer, men litt ekstra rekkevidde på vinteren hadde ikke vært å forakte. Ser rallyfolka kjører på smalere dekk på vinterføre, men de har vel nokså kraftige pigger.
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

roman.castro

Smalare däck ger ju bättre väggrepp på våt/halkigt underlag...

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

tutti

..mindre støy, ..billigere i innkjøp, ..mindre sporing, ..mindre svevestøv,.. veier mindre.. osv.

gamer73

ja mindre dimensjon er nok bedre på vinterføre..nedsiden er at golfen da ser ut som en trillebår;)

Når det kommer til Astana felgene så syntes jeg dem faktisk kler bilen...Dem er sære, men faktisk ganske kule. Jeg har kun brukt disse felgene på golfen, da jeg har skiftet dekk på samme felg hver sessong. Vurderer å kjøpe brukte astana felger, men det koster vel fremdeles 6000kr? Mer enn det jeg har lyst å bruke på felg liksom...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA