Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lade med 16A Type 2 på semihurtig AC 32A?

Startet av p.o, fredag 03. juli 2015, klokken 18:41

« forrige - neste »

p.o

Hei!

Solgte nr.2 bilen, og med vèret som er i Bergen om dagen klager dama konstant over at eg bruker nr. 1 bilen på jobb, og ho må sykle.

Det resulterte i eit impulskjøp av en Twizy, synes den ser utrulig stilig ut og størrelsen passer perfekt mtp. parkering utanfor leilighet i sentrum, og eg kan snike den inn bak nr.1 bil i garasje for lading innimellom..:)
No gjenstår berre å sjå om ho blir fornøgd, sidan ho ikkje har sett den på nært hold enda :)

"Bilen" er en city edition, med rød utstyrspakke, vindu og et ekstra sett alufelger med vinderdekk.

Skal hente den på Torsdag, men har jo begynt å tenke på evt. oppgraderinger.:

-Nye sideruter i plexi
-Lurer på en liten stereo installasjon
-Skvettlapper
-Og LED DRL i front

Nokon som har erfaringer?
Alt av tips og triks mottas med takk..:)

Mvh
Peder
Heilt fersk på el-framdrift.
Twizy

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

p.o

Twizy

p.o

Henta Twizy``en i går..:)
Første inntrykk:
-Morsom sak!
-Bør nok kle seg til vinteren, men holder deg tørr!
-Vindusvisker bråker unødvendig mykje
-Liker du ikkje oppmerksomhet, anbefaler eg ikkje Twizy
-Litt jalla med plast sidevindu, dei riper også opp lakken over a-stolpen ved åpning/lukking
-Fungerer greit å sitte bak
-Horn høyres like godt inni bilen som utanfor. (skvatt veldig når eg kom borti)
-Føler meg ikkje så liten på veien som eg hadde trudd.
-Venstre døra treng litt justering, då den ikkje åpnes like lett som den andre

Twizy

asgeirn

Stilig!

Hva ble reaksjonen hjemme da?  :)
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

p.o

Først litt skepsis, men etter en kjøretur og litt tid Blei den blei forbausande godt mottatt! :)
Så eg har god tru på at den blir suksess.
Twizy

elektrolux

Stilig kjøretøy som føles godt sammenskrudd.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

turfsurf

Sitat fra: p.o på lørdag 06. juni 2015, klokken 10:19
Først litt skepsis, men etter en kjøretur og litt tid Blei den blei forbausande godt mottatt! :)
Har hatt lyst på Twizy lenge, men sliter med aksept hjemme :) Koster jo ikke mere enn en middels dyr carbon sykkel jo...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

p.o

Sitat fra: elektrolux på lørdag 06. juni 2015, klokken 10:30
Stilig kjøretøy som føles godt sammenskrudd.
Ja, er jo for det meste plast, men virker som det er god kvailitet..
Satser på eit problemfritt bilhold i lang tid..:)

Sitat fra: turfsurf på lørdag 06. juni 2015, klokken 10:37
Sitat fra: p.o på lørdag 06. juni 2015, klokken 10:19
Har hatt lyst på Twizy lenge, men sliter med aksept hjemme :) Koster jo ikke mere enn en middels dyr carbon sykkel jo...
Eg sleit litt med aksept og, men no er ho meir og meir fornøgd for kvar dag! "Eg elska den bilen!"
Og nr.1 bilen har ikkje vert ut av garasjen sidan vi henta Twizy'en.
Twizy

p.o

Når det kjem til pris, synes eg faktisk at den er litt dyr mtp kor enkel den er.. Husk at det krever litt ekstrautstyr for at den skal vere brukande.. Dører, vinterhjul, vindu..  iflg. selger koster min 130 ny, eg får ikkje det heilt til å stemme, men 120 000 koster den nok med alt..

Kan vel kjøpe en brukt trilling eller leaf for omtrent samme pris?
Men Twizy``en har litt meir sjarm..:)
Twizy

turfsurf

Sitat fra: p.o på mandag 08. juni 2015, klokken 11:22

Når det kjem til pris, synes eg faktisk at den er litt dyr mtp kor enkel den er.. Husk at det krever litt ekstrautstyr for at den skal vere brukande.. Dører, vinterhjul, vindu..  iflg. selger koster min 130 ny, eg får ikkje det heilt til å stemme, men 120 000 koster den nok med alt..

Kan vel kjøpe en brukt trilling eller leaf for omtrent samme pris?
Men Twizy``en har litt meir sjarm..:)

Ja, man får jo en ny trilling med vinterhjul til 140k nå, så avstanden blir litt liten til Twizy sånn sett.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Till

En ulempe som eg har merket er at det går mye bremseklosser siden de er så små. Dyr er de og.

p.o

Sitat fra: Till på mandag 08. juni 2015, klokken 19:49
En ulempe som eg har merket er at det går mye bremseklosser siden de er så små. Dyr er de og.
Selger nevnte at dei kunne slitast fort ja..
Men ka vil fort sei? Og ka vil dyrt sei? Min har gått 2200km no, bør eg sjekke dei?
Er vel ikkje så komplisert å skifte sjølv?
Twizy

Joseph Santaniello

Jeg greier ikke å vente for min Finn søk å sende meg epost, og går å kikke manuelt hele tiden... Twizy ser utrolig morsomt ut og hadde passet perfekt til min 27km pendling hver vei til job i 40-70 soner hele veien. Strekningen mangler kun rundkjøringer til glatt føre :-p

Å se din bil og alle entusiasme i tråden her er smittsomt...

p.o

Har ikkje fulg med så lenge på finn.no, men trur ikkje dei dukker opp så veldig ofte.. vertfall ikkje dei som er så nye at man slipper batterileige.. Eg ringte min nærmeste forhandler, som tilfeldigvis hadde en ståande til salgs.

27km kvar vei bør gå bra, men då må du belage deg på lading kvar dag! og gjerne også på jobb dersom du er litt tung på høgrefoten.. Anbefaler å prøve en før du kjøper til så lang pendling, det er litt luftig! Men morsomt er det..:)

Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA