Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valg vinterdekk

Startet av p.o, fredag 03. juli 2015, klokken 18:37

« forrige - neste »

p.o

Hei

Har idag skrevet kontrakt på kjøp av en Twizy.

Forstår at det kun er bygarasjen som har gratis parkering for elbil..

Korleis vil det fungere når min bil ikkje har skilt forran?
Dersom eg forstår riktig har dei gått vek ifra autopass og over til sesamsesam.. Og det er jo basert på skiltgjenkjenning. Vil eg kunne bruke ei autopassbrikke fortsatt?

Mvh
Peder
Heilt fersk elbil bruker.
Twizy

Till

Har en twizy selv og løser problemet med og trekke billett på vei inn og kjøre utenom bommen mot sør, der er det plass mellom selve bommen og veggen. Vet ikkje kordan det er på utgangen i midten. Ellers så må man ringe på og få åpnet sto det i en mail eg fikk fra Bergen parkering.

p.o

Takk for svar..:)
Var en tur i bygarasjen i går, og fekk bekrefta det du skriv Till.
På vei inn kjørte eg ved sidan av bommen, men på veg ut (mot sentrum) er der for trangt. Prata med mannen i boda, og han bekrefta at autopass ikkje lenger er i bruk, og enten må eg få meg skilt framme, eller ringe på kvar gong. So då blir det å ringe på som er løysinga for min del..
Twizy

Kjelliken

:D Er vel også mulig og laste ned appen sesam sesam.. da denne kan åpne bommene i parkerings anleggene. OG registrere skilt nummer på den. :)
E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

Johnny

Sitat fra: Kjelliken på onsdag 10. juni 2015, klokken 09:57
:D Er vel også mulig og laste ned appen sesam sesam.. da denne kan åpne bommene i parkerings anleggene. OG registrere skilt nummer på den. :)

Appen er ikke en "app" i den betydningen jeg legger i det. Den har ingen funksjon utenom å registrere skiltnummeret mot betaling.
TMS og eGolf.

OlavEmil

Poenget er nettopp det at Sesam Sesam opnar bommane ved å lese nummerskiltet foran på bilen. Dermed er ein avhengig av skilt framme for automatisk opning av bommen.

Vil det vere ulovleg å lage seg eit skilt og henge framme? Tenkjer av typen ein brukar bak på sykkelstativ o.l..
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

p.o

Sitat fra: OlavEmil på onsdag 10. juni 2015, klokken 12:23

Poenget er nettopp det at Sesam Sesam opnar bommane ved å lese nummerskiltet foran på bilen. Dermed er ein avhengig av skilt framme for automatisk opning av bommen.

Vil det vere ulovleg å lage seg eit skilt og henge framme? Tenkjer av typen ein brukar bak på sykkelstativ o.l..

SesamSesam fungerer veldig fint på bensinbilen.. Men som det er nevnt, så har ikkje Twizy``en skilt forran fordi den er reg. som 4-Hjuls motorsykkel.

Eg veit ikkje om det er regler for det.. Var inne på tanken, og han i vakta i park.huset sa at det var ei mulighet..
Men eg gidder ikkje styre med det iom. det ikkje er så veldig ofte eg parkerer der.. Hadde det vore kvar dag hadde eg nok prøvd..
Twizy

Sandpusher

Sitat fra: p.o på fredag 12. juni 2015, klokken 11:28
Sitat fra: OlavEmil på onsdag 10. juni 2015, klokken 12:23

SesamSesam fungerer veldig fint på bensinbilen.. Men som det er nevnt, så har ikkje Twizy``en skilt forran fordi den er reg. som 4-Hjuls motorsykkel.

Eg veit ikkje om det er regler for det.. Var inne på tanken, og han i vakta i park.huset sa at det var ei mulighet..
Men eg gidder ikkje styre med det iom. det ikkje er så veldig ofte eg parkerer der.. Hadde det vore kvar dag hadde eg nok prøvd..

Kan du ikke bare rygge inn da?  8)
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA