Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med å velge farge

Startet av Arctic Roads, fredag 03. juli 2015, klokken 08:31

« forrige - neste »

pudderjagar

Men eg synest no AR er falitt når dei ikkje søker om støtte og Fortume eller dei andre får midlane, bygger ut i ein fei slek at me får mulighet til å kjøre elbil.

Med lavare prisar så vil dei fort konkurrere ut AR og einaste konkurransefortirn AR då har er 120 Kw lading noko som eit fåtal bilar kan nytta og dei som kan detter fort ned på 50 kw etter ei kort stund. Tidsbesparelsen er uhyggelig liten.

Trur me berre får la tida jobba så går dette bra.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Ferry

Sitat fra: TorC på tirsdag 29. desember 2015, klokken 23:54
Nå har dere 3 år og 2 dager på dere.

3 år og 1 dag...  Vi skulle hatt en teller et sted, så vi kunne fulgt med litt lettvint.

OlgaE

Måtte ty til Arctic Roads her forleden. Konkurrenten hadde redusert tilgjengelighet på hurtigladere og køen var lang. Skjønte raskt hvorfor Arctic Roads har fått tilnavnet Arctic Robbery. Etter at en kvart tusing var lagt igjen for de nødvendige kilometerne til julesteika, satt man igjen med en følelse av å ha blitt grundig lurt. Synd at AR ikke har forstått hvilken forretningsmodell som må til for å bygge imperier.

Men i nøden spiser fanden fluer...

Øyvind.h

Sitat fra: OlgaE på torsdag 31. desember 2015, klokken 00:08
Måtte ty til Arctic Roads her forleden. Konkurrenten hadde redusert tilgjengelighet på hurtigladere og køen var lang. Skjønte raskt hvorfor Arctic Roads har fått tilnavnet Arctic Robbery. Etter at en kvart tusing var lagt igjen for de nødvendige kilometerne til julesteika, satt man igjen med en følelse av å ha blitt grundig lurt. Synd at AR ikke har forstått hvilken forretningsmodell som må til for å bygge imperier.

Men i nøden spiser fanden fluer...

Kona presterte også å kjøre til Arctic Roads laderen ved en feiltakelse. Når hun skjønte at hun måtte betale 240,- for å fylle på 20km for å komme hjem ble det straks tur over til Fortum på andre siden av veien. Riktignok noe ventetid for å plugge i ettersom Fortum faktisk har brukere, men meget godt timebetaling  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

THE

Årsaken til at AR ikke har søkt om Enova-midlene er vel ganske åpenlys. Det er ingenting som tyder på at AR har økonomi til å finansiere nye ladere. Siden Enova ikke fullfinansierer ladelokasjonene, så har ikke AR mulighet til å søke.

Oppfordrer AR til å kommentere dette om jeg kommer med uriktige påstander her.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

THE

Hvis ikke AR har usedvanlig lang juleferie, så tolker jeg mangel på svar fra AR som at det er hold i mine kommentarer....

Det betyr vel at det vil ta veldig lang tid før vi får se noen nye AR ladestasjoner, og at luftslottet med 388 lokasjoner er akkurat det, et luftslott.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Dexter

Ikke midler til å betale internett abb?

TorC

"Selger aksjer i Grønn Kontakt AS

Den 12.11.2015 kjøpte Arctic Roads 500 aksjer i Grønn Kontakt av Elverum Energi. I etterkant av kjøpet har tre av aksjonærene i Grønn Kontakt valgt å benytte seg av sin forskjøpsrett til disse aksjene. Arctic Roads har derfor solgt aksjene i Grønn Kontakt til Statkraft, Agder Energi og Sunnfjord Energi."

Hvem kunne ha gjettet det?
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Hansi

Sitat fra: Panduck på torsdag 24. desember 2015, klokken 07:37
Spørsmål til Artic Roads

Vil tildelingen fra Enova nå endre på deres mål om 388 ladere innen 2017, eller står det målet fast?

Jeg må innrømme jeg er litt spent på å se hva neste tilbakemelding fra Arctic Roads blir i denne tråden, sist svar var før jul og jeg syns det har kommet noen gode spørsmål i mellomtiden :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

grime

Arctic Roads har en alt for klar forretningsmodell, men jeg er er redd for at denne kommer til å feile. Dersom de hadde hatt kapital tilstrekkelig til å igangsette deres 388 ladestasjoner, ville de har vært usedvanlig spennende. Men med modellen de kjører i dag er det kun regionale interessenter som er interessert i å bli kunder og med prisingen av "tilfeldige kunder" priser de seg fullstendig ut.

Jeg foreslo at de burde innføre et fornuftig kontantkort, men de opplevde at dette var et dårlig forslag.

En tilbyder som Arctict Roads med 388 ladestasjoner med stor kapasitet, kunne ha vært en vinner sett med mine øyne. Men det betinger at de har ladestasjoner der jeg trenger det.  Godt utbygget i enkelte regionale utposter er bare ikke tilfredsstillende og særlig ikke når ladeprisen nærmer seg det astromomiske for dem uten abonnement.
Tesla S75D AP1 2016 - S100D AP2,5 FSD 2018 - Cybertruck 4x4 FSD & Model Y DM FSD med krok i bestilling.

Panduck

Sitat fra: grime på tirsdag 19. januar 2016, klokken 23:47
En tilbyder som Arctict Roads med 388 ladestasjoner med stor kapasitet, kunne ha vært en vinner sett med mine øyne.

Det er nok mulig. Men ønsker man seg en vinner i markedet? Jeg gjør iallefall ikke det. Jeg ønsker meg en rekke aktører som konkurrerer på nogenlunde like villkår. En "vinner" gir ofte monopolsituasjoner, som vi neppe er tjent med. Slik det er nå, ligger fortum ann til å bli en vinner, og jeg håper de får mer reel konkurranse i stor-Oslo området. Heldigvis har ikke de abo-ordninger,  det gjør det langt enklere å konkurrere.

THE

AR har noen ladestasjoner som er strategisk plassert, og som man ikke kommer utenom å bruke hvis man skal over Dovre (Dombås, Hjerkinn), opp på Sognefjellet (Lom), Romsdalen (Dombås, Bjorli) og over Hol - Aurland (Aurland) med elbil. Når Fortum sine ladestasjoner med Enova-støtte er bygd ut, så vil alle andre AR lokasjoner ha alternativ som gjør at man slipper å bruke AR.

For de som pendler med elbil, og daglig har behov for hurtiglading, så er jo AR gunstig. Jeg tror uansett at mange av de som må lade til/fra jobb i dag vil bytte ut bilen så snart Bolt/Ioniq/Model3 kommer på markedet. De fleste vil ikke bruke 10-20 minutter hver dag på lading om det finnes en relativt rimelig bil som klarer strekningen uten ladestopp.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

automat

Noe har de på gang.
https://twitter.com/ArcticRoads/status/689750936022073344
"Ny superhurtiglader for #elbil på vei til nytt ladested! Hvor? Mer info kommer når lader er online "
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

LMOR

Har spurt om dette før. Er det noen her inne som bruker AR, og som har fått gratis lading hos Lyse?
Hvordan fungerte det da i praksis?
Hvis det ikke stemmer, så burde noen sørge for at AR ikke reklamerer med ting som ikke viser seg å stemme?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA