Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med å velge farge

Startet av Arctic Roads, fredag 03. juli 2015, klokken 08:31

« forrige - neste »

LMOR

Hvorfor står det på sidene til Arctic Roads at det er fri lading hos Lyse, når det ikke stemmer?

(håper på svar denne gangen)

Dette er en av de få tingene som gjøre at prisen kan forsvares hvis en bor i nærheten av Lyse. Men fri lading hos Lyse koster 995.-. Spurte derfor Lyse, som sier at en ikke kan lade noe som helst basert basert på AR abonnement.

Antar jeg ville fått tilbake de 995.- av dere pga løftet, men da blir det relativt mye tap per måned...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Arctic Roads

Sitat fra: LMOR på mandag 21. desember 2015, klokken 09:47
Hvorfor står det på sidene til Arctic Roads at det er fri lading hos Lyse, når det ikke stemmer?

(håper på svar denne gangen)

Dette er en av de få tingene som gjøre at prisen kan forsvares hvis en bor i nærheten av Lyse. Men fri lading hos Lyse koster 995.-. Spurte derfor Lyse, som sier at en ikke kan lade noe som helst basert basert på AR abonnement.

Antar jeg ville fått tilbake de 995.- av dere pga løftet, men da blir det relativt mye tap per måned...

Hei,

Tegner du et årsmedlemskap i Arctic Roads følger det også med fri tilgang til Lyse sine hurtigladere.  Våre respektive kortlister er up-to-date. Uten å spekulere for mye kan det jo altids hende at de du har snakket med, har forvekslet spørsmålet ditt til å handle om elbilforeningens ladebrikke.




Panduck

Sitat fra: Arctic Roads på mandag 21. desember 2015, klokken 12:50
Tegner du et årsmedlemskap i Arctic Roads følger det også med fri tilgang til Lyse sine hurtigladere.  Våre respektive kortlister er up-to-date. Uten å spekulere for mye kan det jo altids hende at de du har snakket med, har forvekslet spørsmålet ditt til å handle om elbilforeningens ladebrikke.

Hva med EV Power? Er dette fremdeles inkludert etter at Fortum kjøpte EV, og eventuelt hvor lenge kan vi være sikre på at det er med, da Fortum ikke vil vidreføre samarbeidet med dere?

LMOR

Sitat fra: Arctic Roads på mandag 21. desember 2015, klokken 12:50
Sitat fra: LMOR på mandag 21. desember 2015, klokken 09:47
Hvorfor står det på sidene til Arctic Roads at det er fri lading hos Lyse, når det ikke stemmer?

(håper på svar denne gangen)

Dette er en av de få tingene som gjøre at prisen kan forsvares hvis en bor i nærheten av Lyse. Men fri lading hos Lyse koster 995.-. Spurte derfor Lyse, som sier at en ikke kan lade noe som helst basert basert på AR abonnement.

Antar jeg ville fått tilbake de 995.- av dere pga løftet, men da blir det relativt mye tap per måned...

Hei,

Tegner du et årsmedlemskap i Arctic Roads følger det også med fri tilgang til Lyse sine hurtigladere.  Våre respektive kortlister er up-to-date. Uten å spekulere for mye kan det jo altids hende at de du har snakket med, har forvekslet spørsmålet ditt til å handle om elbilforeningens ladebrikke.
Jeg prøvde å presisere det overfor Lyse, og jeg fikk beskjed om at de hadde fått klager fra flere som var irritert på at dette ikke virket.
Men det betyr at en skal kunne kan lade like mye som med 995.- abonnement fra Lyse?
Det virker litt urimelig?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Panduck

Spørsmål til Artic Roads

Vil tildelingen fra Enova nå endre på deres mål om 388 ladere innen 2017, eller står det målet fast?

TorC

Kjære Arctic Roads,
jeg venter fortsatt på svar på spørsmålet mitt: Hvordan står det egentlig til med utbyggingen?

Dere lovet 388 ladesteder (ikke ladepunkter, men ladesteder) innen utgangen av 2018.

Nå har dere 3 år og 2 dager på dere. Med fratrekk av helger og hellidager må dere åpne en nesten hver andre dag de neste 3 årene. Hvordan ser det egentlig ut?

Eller driver dere å bøffer som vanlig, slik dere gjorde i TU forleden dag?

Dere som er ansatt i AR, tenker dere over hva dere egentlig er med på? Ingen seriøse bedrifter holder på slik som AR gjør. Med dagens velferdsordningen har man jo faktisk mulighet til å velge å ikke jobbe for slike firmaer. Selv ville heller gått på trygd enn å jobbe for f.eks Røkke. Eier dere virkelig ikke skam i livet?
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

leafnor

Sitat fra: TorC på tirsdag 29. desember 2015, klokken 23:54
Kjære Arctic Roads,
jeg venter fortsatt på svar på spørsmålet mitt: Hvordan står det egentlig til med utbyggingen?

Dere lovet 388 ladesteder (ikke ladepunkter, men ladesteder) innen utgangen av 2018.

Nå har dere 3 år og 2 dager på dere. Med fratrekk av helger og hellidager må dere åpne en nesten hver andre dag de neste 3 årene. Hvordan ser det egentlig ut?

Eller driver dere å bøffer som vanlig, slik dere gjorde i TU forleden dag?

Dere som er ansatt i AR, tenker dere over hva dere egentlig er med på? Ingen seriøse bedrifter holder på slik som AR gjør. Med dagens velferdsordningen har man jo faktisk mulighet til å velge å ikke jobbe for slike firmaer. Selv ville heller gått på trygd enn å jobbe for f.eks Røkke. Eier dere virkelig ikke skam i livet?
Visjon, mål og strategi. Det er lov å endre de om forutsetningene endres.
Jeg registrerer i alle fall at det nå kommer flere ladepunkt via Enovas tildeling til Fortum og den satsing Grønn Kontakt har med bl.a Statoil.
Kommer AR i tillegg med flere ladepunkt så blir jeg i allefall fornøyd. Litt ego det, men det kommer nå ladere på strekninger som passer meg.
Nesten, kunne tenkt meg hurtigladere mot Røros, da ville nok Røros brått blitt fylt med EL biler fra "trondhjemmere".
Faktisk nesten så en privatpersjon kunne investert i et par ladere dit, og tjent inn investeringen 8)
Leaf 2012/Aug 160.000 km

3irikur

Sitat fra: leafnor på onsdag 30. desember 2015, klokken 01:45
Visjon, mål og strategi. Det er lov å endre de om forutsetningene endres.

Er det ikke akkurat det som er problemet? Forutsetningene var aldri der, veldig få forventet at AR kom til å få tildelt disse midlene...
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

pudderjagar

AR søkte aldri på desse midlane då dei meinte at da var feile kriterier for ladrane!!!!

Leste denne artikkelen der TU intervjuer AR og Fortum:
http://www.tu.no/industri/2015/12/27/mener-de-77-hurtigladerne-vil-vare-gammeldagse-nar-de-star-ferdige

AR har justert talet på ladrar.
AR vil bare montere 120 kw ladarar. osv

Vært å lese heile for her var da litt av kvart!
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Panduck

AR har nok rett i at vi trenger raskere ladere enn 50kW etterhvert. Dagens ladere er nok ikke så veldig fremtidsrettede heller, det har de og rett i. Men selv om Tesla har et nettverk av 120kW ladere, så står det ofte Teslaer og lader på 22kW ladere. Skal man på langtur og ønsker å ta en burger på veien, vil en 50kW lader på McDonalds være flott, selv om bilen kan dra inn 150kW. En 50kW lader er ikke ubrukelig, selv om det finnes 150kW ladere på mange lokasjoner.

Så lenge pluggen som er på laderene er den samme som kommer på fremtidens biler, vil laderene være nyttige.

Og om ArticRoads mener at alt er galt, så får de heller begynne å gjøre det som er riktig, da. Neste omgang når det skal settes ut 150kW ladere, er det sikkert gammeldags, og AR finner noe nytt å klage på.

En 30kWh LEAF med 50kW vil fint møte behovet til de aller fleste. Det er altså ikke snakk om å vente på fremtiden. Det er ikke snakk om å bygge for fremtidens biler, det kommer etterhvert, det er snakk om å bygge for de bilene som kjører på veien i dag.

Homecast

Mener de tenker helt feil.
Det er mer enn nok med 50KW, såfremt man faktisk får levert og bilen klarer å ta imot 50KW.

Heller 3 stk 50 KW ladere enn 1 stk 150 KW lader (tenker da på tilgjengelig effekt på en pass, ikke lik kost osv)
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

Panduck

Sitat fra: Homecast på onsdag 30. desember 2015, klokken 12:33
Mener de tenker helt feil.
Det er mer enn nok med 50KW, såfremt man faktisk får levert og bilen klarer å ta imot 50KW.

Heller 3 stk 50 KW ladere enn 1 stk 150 KW lader (tenker da på tilgjengelig effekt på en pass, ikke lik kost osv)

Jeg tror ikke det er feil å mene at vi snart trenger et nettverk med 100kW ladere. Men jeg tror de tenker helt feil i hva behovet er. 388 lokasjoner med 150kW ladere? Det tviler jeg sterkt på at vi trenger. Det er ikke snakk om å fylle bensin, men å få det "ekstra" som trengs på langtur, og da trenger man noen strategisk plasserte, raske ladere langs hovedveiene. 30-40 stykker, hver med et godt antall ladere? I tillegg til et godt utbygd 50kW nettverk, vil det kunne betjene både dagens og "fremtidens" elbiler.

AR sier de skal ha et godt antall lokasjoner oppe innen begynnelsen av 2017, jeg tror ikke så alt for mange holder pusten.

Rio

Sitat fra: pudderjagar på onsdag 30. desember 2015, klokken 11:50
AR søkte aldri på desse midlane då dei meinte at da var feile kriterier for ladrane!!!!

Leste denne artikkelen der TU intervjuer AR og Fortum:
http://www.tu.no/industri/2015/12/27/mener-de-77-hurtigladerne-vil-vare-gammeldagse-nar-de-star-ferdige

AR har justert talet på ladrar.
AR vil bare montere 120 kw ladarar. osv

Vært å lese heile for her var da litt av kvart!

Dette virker jo bare som en "drittpakke" fra AR mot Fortum.

Det er jo ingen offentlig standard på 150 kW (eller i nærheten) så det de påstår er helt irrelevant.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

pudderjagar

Når dei ikkje vil søkja om utbyggingstøtte så seie vel da sitt. Dei kunne fint ha søkt om støtte til 50 kw ladarar og så oppgradert til 120 kw ladarar. Dei treng heller ikkje oppgradera alle ladarane, berre dei som dei meine treng 120Kw

Betre med noko støtte enn ingenting. Men dei har jo uttalt at dei har gode investorar så dette kan jo værta spennande.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Panduck

Sitat fra: Rio på onsdag 30. desember 2015, klokken 13:12
Dette virker jo bare som en "drittpakke" fra AR mot Fortum.

Det er jo ingen offentlig standard på 150 kW (eller i nærheten) så det de påstår er helt irrelevant.

Gitt hva AR sier, virker det jo som om det er totalt tullete å kjøpe elbil i dag, alt er utdatert raskt, og man må vente på at det blir bedre (som jo er en situasjon man alltid vil være i). Gitt hvordan AR oppfører seg, skulle man tro at den "hemmelige investoren" var en som ønsker at elbiler skal floppe. AR har jo ikke gjort annet enn å stikke kjepper i hjulene til elbilistene over lang, lang tid.

Så ja, at de kommer med drittpakker, er lite overraskende.

Hvem er denne fyren, da? Alt jeg finner er at han driver et firma som holder på med "Produksjon og utgivelse av musikk- og lydopptak".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA