Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med å velge farge

Startet av Arctic Roads, fredag 03. juli 2015, klokken 08:31

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: THE på fredag 24. juli 2015, klokken 14:07
På side 3 i denne tråden er det en post av AR. Der ligger det en pdf med oversikt over de 388 ladestasjonene AR vil sette opp.

Heller enn å si "på side3" (som ble side4 for meg) så bør du i slike tilfeller legge inn URLn direkte til rett innlegg/post,
sånn  http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21671.msg367755.html#msg367755  :D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

TM

På side 3 i denne tråden er det en post av AR. Der ligger det en pdf med oversikt over de 388 ladestasjonene AR vil sette opp.
Se det var bedre.
Klarer dere å levere ladere i Drammen, Kongsberg og Geilo i 2016 så blir jeg nok med på spleiselaget  ;D

Arctic Roads

Sitat fra: TM på fredag 24. juli 2015, klokken 17:42
Se det var bedre.
Klarer dere å levere ladere i Drammen, Kongsberg og Geilo i 2016 så blir jeg nok med på spleiselaget  ;D

Supert, da satser vi på det :)

Arctic Roads

Gode nyheter til våre medlemmer og drop-in kunder med e-Golf: Vår partner Delta Electronics har nå gjennomført en softwarejustering på hurtigladerene våre på Fagerhaug, Hjerkinn, Dombås, Bjorli og Lom som betyr at e-Golf igjen kan hurtiglade som normalt. Det er 2 hurtigladere med CCS på samtlige lokasjoner.

svingen

Godt og se det ble løst så raskt :-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

asgeirn

Hei,

Nå når de nye ladestasjonene er oppe, kanskje dere kunne oppdatere status på disse i NOBIL, gjerne med sanntidsinformasjon også?

Mvh,
Asgeir
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

Arctic Roads

Sitat fra: asgeirn på torsdag 30. juli 2015, klokken 12:27
Hei,

Nå når de nye ladestasjonene er oppe, kanskje dere kunne oppdatere status på disse i NOBIL, gjerne med sanntidsinformasjon også?

Mvh,
Asgeir

Jepp, det skal vi få fikset ganske snart :)

.Andre

Sitat fra: Arctic Roads på mandag 20. juli 2015, klokken 08:32
Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 20. juli 2015, klokken 00:57
Sitat fra: Arctic Roads
Vi kommer snart med en mulighet for månedsfakturering på medlemskap via WTW sin GoCharge App. Dog med 6 mnd binding og en månedspris som er høyere en 3750 / 12.

Sitatet om 6 mnd. bindingtid ble postet før det nye tilbudet ble lansert.

Fra lanseringen  "Jeg har jo tidligere i tråden kommentert at det blir bindingstid på denne tjenesten, men vi ønsker nå å teste ut markedet for tjenesten levert uten bindingstid. "

Så det er ikke bindingtid eller planer om bindingtid foreløpig :)

Veldig bra at det ikke blir binding :) Da er dere pluttselig aktuell ved feriekjøring osv.
Håper dere holder på dette.

mihkku

Feriekjøring ja... Skal innom Trollstigen fra Ringebu i neste uke, blir heller fossilbil enn 399 for å stoppe to ganger på Dombås...

SoulEv

Får legge inn litt skryt til AR her også :) Kjørte Trondheim - Lillehammer t/r med KIA og de ny nye laderne på Fagerhaug og Dombås fungerte utmerket. Ladingen startet ikke på Dombås da den ikke klarte å lese rfid brikken min fra EV power, men en kjapp telefon så startet en hyggelig kar ladingen for meg. På vei hjem funket brikken min med en gang, så virker som den software oppgraderingen gjorde susen :) Topp at det nå er mulig å kjøre laaaangt med elbil også :D

THE

Ut fra informasjonen på nettsidene til AR er jeg ikke helt sikker på hvordan månedsabonnement fungerer. Det refereres både til abonnement i 30 dager og månedsabonnement. Jeg antar at abo. gjelder 30 dager fra den dagen det aktiviseres, og ikke pr kalendermåned, men kan tenke meg en bekreftelse på at jeg har forstått riktig.

Man må også aktivt stoppe månedsabonnement, men hvordan er prosedyren for å stoppe abonnement? Kan det gjøres i app'en? Er det noe krav til når man må stoppe abonnement for å unngå automatisk fornyelse?
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Panduck

Sitat fra: SoulEv på tirsdag 04. august 2015, klokken 09:32
Får legge inn litt skryt til AR her også :) Kjørte Trondheim - Lillehammer t/r med KIA og de ny nye laderne på

Ja, AR fortjener skryt for å ha satt opp laderene år etter at de skulle vært oppe, mens fortum og GK slenger opp ladere både her og der har de iallefall nå, som en panisk krampetrekning fått opp laderene slik at de kan klamre seg til et håp om å få enovastøtte vidre. (Er det noen som tror denne timingen var tilfeldig???)

Hadde disse lokasjonene blitt gitt til noen andre kunne jeg ha kjørt Lillehammer -> T.heim for lang tid siden.

THE

Sitat fra: Panduck på tirsdag 04. august 2015, klokken 12:41
Sitat fra: SoulEv på tirsdag 04. august 2015, klokken 09:32
Får legge inn litt skryt til AR her også :) Kjørte Trondheim - Lillehammer t/r med KIA og de ny nye laderne på

Ja, AR fortjener skryt for å ha satt opp laderene år etter at de skulle vært oppe, mens fortum og GK slenger opp ladere både her og der har de iallefall nå, som en panisk krampetrekning fått opp laderene slik at de kan klamre seg til et håp om å få enovastøtte vidre. (Er det noen som tror denne timingen var tilfeldig???)

Hadde disse lokasjonene blitt gitt til noen andre kunne jeg ha kjørt Lillehammer -> T.heim for lang tid siden.

... og fremdeles sliter du med å komme fra Lillehammer til tr.heim uten å bruke andre ladeoperatører enn AR. Mulig det går å kjøre Lillehammer - Dombås uten lading om sommeren, men på vinterstid må man sannsynligvis lade en gang gjennom Gudbrandsdalen med alle elbiler bortsett fra Tesla. Hvis AR nå får inn noen hvite prikker i kartet på nettsiden sin langs E6 i/ved Oslo, Minnesund, Hamar og en eller helst to i Gudbrandsdalen, så har de jo faktisk en ladekorridor på plass på papiret.

AR bør absolutt ta denne investeringen av egen lomme, uten Enovastøtte, for å skape et produkt som noen kan ha nytte av. Det vil også gi de litt mer kredibilitet.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Porsgrunn

Sitat fra: THE på tirsdag 04. august 2015, klokken 13:21
AR bør absolutt ta denne investeringen av egen lomme, uten Enovastøtte, for å skape et produkt som noen kan ha nytte av. Det vil også gi de litt mer kredibilitet.

Det ser ikke ut til å være så mye i de lommene, så Enova er nok eneste mulighet.

Regnskap

emil

Sitat fra: Porsgrunn på tirsdag 04. august 2015, klokken 15:06
Det ser ikke ut til å være så mye i de lommene, så Enova er nok eneste mulighet.

Regnskap

Mange mulige feilkilder ute og går, men med 759.000kr i salgsinntekter, og hvis vi sier at alt det er basert på salg av årsabonnement (3750kr) sitter vi igjen med ca 200 kunder...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA