Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med å velge farge

Startet av Arctic Roads, fredag 03. juli 2015, klokken 08:31

« forrige - neste »

Leon

Sitat fra: sølv-pilen på tirsdag 14. juli 2015, klokken 02:49
Sitat fra: kyrregutt på tirsdag 14. juli 2015, klokken 02:31
Det må være ÉN modell!

Sitat fra: kyrregutt på tirsdag 14. juli 2015, klokken 02:31
Etter å ha lest denne tråden fra perm til perm, anser jeg Arctic Road som et hinder på veien dit jeg mener vi må komme. De andre tilbyderne av en viss størrelse ser ut til å tilpasse seg hverandre sånn passe prismessig.

Mye bra i det du skriver, og flott at du har lest igjennom tråden, det gir innlegget ditt god tyngde.

Viser til sitatene fra ditt innlegg. Hvor mange av dagens hurigladeleverandører gir ett tilbud utover sine egne ladestasjoner og til en forutsigbar pris? På godt og vondt - er bare Arctic Roads som tilbyr lading hos andre leverandører uten ekstra kostnad i sitt abonemang. Grønn kontakt er nesten like flinke for de kan gi ett tilbud til en forutsigbar pris, bare dobbelt så dyrt, og kun på sine egne lokasjoner.

Sammen med Lyse og EV-Power har Arctic Roads til sammen ca 20 operative ladedestinasjoner. Grønn Kontakt har til sammen over 50 alene. 5988 kr er vel heller ikke det dobbelte av 3750 kr så vidt jeg vet, men ca 60% mer...

Så spørs det hvor lenge EV-Power vil være med på en samarbeidsavtale som undergraver deres egne produkter. Hvorfor dele en lavere inntekt med AR?
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Kent

Sitat fra: sølv-pilen på tirsdag 14. juli 2015, klokken 02:34
Er jo nettop flere aktører, og med det flere muligheter for hurtiglading man trenger skal El bilen ha en fair sjangs å bytte ut fosilbilsmen.

Ja, det er veldig bra med flere aktører, men det hjelper ikke så veldig når man uansett  i praksis blir låst til en operatør. Eller er det meningen man skal bruke flere titusener i året for å få full dekning?

Flere operatører er i mitt hode ikke positivt så lenge man ikke har fri tilgang, og har reell konkurranse mellom dem.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

E_S

Nå har vi i Norge ganske mange bensinstasjonkjeder. Landsdekkene Shell, Esso, Statoil, UnoX, ST1, Best og mange lokale/distriktskjeder. Alle disse kan man bruke, og prisvariasjonene er små, nærmest ubetydelige om man fyller på Esso på ene siden eller Statoil på andre siden av gaten. Hos alle kan man fylle tanken 24 timer i døgnet og betale med alle mulige betalingskort. Sånn må det også bli for lading av elbil før det "tar av". Det nytter ikke med en skog forskjellige betalingsløsninger, abonnement, RFID-brikker, SMS-løsninger, apper og sånt..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

PokerFjes

I motsetning til kyrregutt gadd ikke jeg lese hele tråden ;), men jeg har fått med meg nok til å sende samme oppfordring til AR som mange andre her - denne prismodellen overlever dere ikke på.
Akkurat nå minner AR om komiske Ali.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

TorC

Noen som vet hvor det ble av AR? Har du tatt helt sommerferie? Eller er det slik at de ikke har fått noen "passende" spørsmål?
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Powerflux

Sitat fra: TorC på onsdag 15. juli 2015, klokken 11:23
Noen som vet hvor det ble av AR? Har du tatt helt sommerferie? Eller er det slik at de ikke har fått noen "passende" spørsmål?
;D  ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Sandpusher

sølv-pilen har vel tatt over. Vet ikke om h*n har interesser der, men det virker iallefall slik - like uimottagelig for argumentasjon som AR.
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

sølv-pilen

Sitat fra: Sandpusher på onsdag 15. juli 2015, klokken 12:56
sølv-pilen har vel tatt over. Vet ikke om h*n har interesser der, men det virker iallefall slik - like uimottagelig for argumentasjon som AR.

Nei. Jeg har ingen forbindelse med Arctic Roads, jeg bare ønsker å kjøre el bil i stedet for fosilbil.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

TorC

Sitat fra: sølv-pilen på onsdag 15. juli 2015, klokken 13:32
Sitat fra: Sandpusher på onsdag 15. juli 2015, klokken 12:56
sølv-pilen har vel tatt over. Vet ikke om h*n har interesser der, men det virker iallefall slik - like uimottagelig for argumentasjon som AR.

Nei. Jeg har ingen forbindelse med Arctic Roads, jeg bare ønsker å kjøre el bil i stedet for fosilbil.

Det er egentlig synd du ikke har slike forbindelser, da kunne vi kanskje fått noen svar, for du deltar iallefall i debatten med de "ubehagelige" spørsmålene. I motsetning til AR som putter fingrene i ørene og sier "tralalalala", og deretter stenger sjappa for sommeren.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

sølv-pilen

Sitat fra: TorC på onsdag 15. juli 2015, klokken 13:50
Sitat fra: sølv-pilen på onsdag 15. juli 2015, klokken 13:32
Sitat fra: Sandpusher på onsdag 15. juli 2015, klokken 12:56
sølv-pilen har vel tatt over. Vet ikke om h*n har interesser der, men det virker iallefall slik - like uimottagelig for argumentasjon som AR.

Nei. Jeg har ingen forbindelse med Arctic Roads, jeg bare ønsker å kjøre el bil i stedet for fosilbil.

Det er egentlig synd du ikke har slike forbindelser, da kunne vi kanskje fått noen svar, for du deltar iallefall i debatten med de "ubehagelige" spørsmålene. I motsetning til AR som putter fingrene i ørene og sier "tralalalala", og deretter stenger sjappa for sommeren.

Synd og synd, jeg får vel sitere meg selv fra samme tråd..
Sitat fra: sølv-pilen på onsdag 24. juni 2015, klokken 17:04
Mye unødvendig pez til noen som prøver å bygge ut ett nettverk. Joda mulig de har gjort en elendig og håpløs jobb så langt, men gi de sjansen til å bygge ut så er de faktisk best i klassen dersom de holder hva de sier. Dersom konsesjonene er problemet så er det de som gir disse som må angripes, ikke selskapet som har fått det.

Jeg har ingenting i mot å betale 3750 i året til Arctic roads dersom disse laderne kommer innenfor område hvor jeg kan bruke de,Det er langt billigere en konkurrentene og om ikke annet tilbyr de da en reel konkurranse.

Hvorfor ikke Arctic Roads kommer med tilbakemeldinger vet ikke jeg noe mer en andre, man kan vel anta at de ikke har noe mer å fortelle akkurat nå. Laderene står der, elektrikkeren er fraværende.. kanskje han har ferie?
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

mihkku


pudderjagar

Iallefall så tapte dei eit månedsabonement i juli. Eg hadde tenkt meg til Lom via Aurland men sidan ladarane ikkje er operative så måtte eg kjøra til Stryn og Strynefjellet for å stå på ski.

Men må nok inrømma at da vart ein billigare tur!!!
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

sølv-pilen

Sitat fra: pudderjagar på onsdag 15. juli 2015, klokken 17:00
Iallefall så tapte dei eit månedsabonement i juli. Eg hadde tenkt meg til Lom via Aurland men sidan ladarane ikkje er operative så måtte eg kjøra til Stryn og Strynefjellet for å stå på ski.

Men må nok inrømma at da vart ein billigare tur!!!

Ja jeg også skulle gjerne hatt en Arctic roads ladestasjon åpnet akkurat nå, så de taper også fra meg, men jeg lar ikke ladestasjonene styre hvor jeg drar på ferie, så da er det bare til å brumme avgårde i fosilbilen.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

AmocoCadiz

Sitat fra: mihkku på onsdag 15. juli 2015, klokken 16:35
Kanskje de gikk konk?

Må ihvertfall ha lav likviditet,
får jo nesten ikke noe midler fra dropinn kundene...

leafnor

Laderne på Dombås og Fagerhaug er idriftssatt. Den på Hjerkinn mangler kobling til nettet, og med ferie på gang så er nok dato usikker fra kraftleverandøren.

Så nå skal det være mulig å komme seg over Dovre.
Var jo en her inne på forumet som snek seg over fra Berkåk til Dombås.
Fagerhaug-Dombås er 18 km kortere enn Berkåk-Dombås, så derfor fullt mulig nå.

Blir EL-bil til Hamar på fotballcup for den her familien i august. :D
Leaf 2012/Aug 160.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA