Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med å velge farge

Startet av Arctic Roads, fredag 03. juli 2015, klokken 08:31

« forrige - neste »

E_S

Den dama det refereres til på nettsidene til AR; Karine Finne, er også involvert i Neptune Network-greiene sammen med den tidligere kjente Storelv. De må vel ha en måte å haie penger på under miljøalibi..

http://neptunenetwork.org/stopp-giftdumping/2011/skam-dere-klif/
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

v-i-c

#511
Sitat fra: E_S på onsdag 18. november 2015, klokken 09:33
Faktisk er egenandelen på veihjelp det samme som to AR-ladinger, så det er fort nesten gunstigere på sikt..

Vel Noen har vist egenandel på veihjelp. Mener å huske at Renault gir 5 års fri veihjelp ved kjøp av ny bil. Ja i noen tilfeller også 5 års fri ladning på Fortum.

AR vil vel alltid være dyrere enn dette.

Selv er jeg selvfølgelig villig til å vurdere års kort hos AR gitt at "tetthet av / plassering på" lade plasser med riktig lade tilbud (for meg AC43kW) samt akseptabel pris. Viktigste parameter er jo tilgang på adekvat lade tilbud(AC43kW).

Foreløpig har ikke AR oppfylt kravet til "tetthet av / plassering på" lade plasser. Når de eventuelt oppfyller dette kravet, må selve ladetilbudet (finnes det AC43kW) evalueres, så må pris vurderes.

Jeg håper at vi etterhvert kommer oss vekk fra at enkelte lade operatører har monopol lade plasser i et geografisk område. Litt kniving om kundene pleier ikke å skade.

Jeg registrerer at AR ikke er flinke til å besvare spørsmål fra potensielle kunder, det gir meg et negativt inntrykk av bedriften. 
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

THE

@v-i-c: Når AR har fått opp et fungerende ladenettverk med fornuftig avstand mellom ladepunkter så trenger du ikke 43kW AC til Zoe'n din lenger. De har brukt 4 år på å bygge 10 ladere. For å ha et fungerende nettverk som gjør at man utelukkende kan lade på AR ladere trenger de minst 50 ladere til. Med utbyggingstakten til AR betyr det at det tar minst 20 år før det er aktuelt å betale årsmedlemskap hos dem, og da er nok Zoe'n pensjonert for lengst.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

v-i-c

 :) :) Det hender jo at enkelte klarer å bedre en tidligere dårlig oppførsel  :) :)

Jeg tenker at man skal ha et åpent sinnelag for at det kan skje "under" også med bedrifter.
Det har skjedd tidligere at bedrifter "plutselig" har oppdaget at å gi det produktet kundene ønsker til riktig pris kan bedre lønnsomheten. Skal vi virkelig utelukke at AR kan gjøre denne oppdagelsen?

Dersom AR vil hente inn risikokapital i markedet kan det jo skje at investorene setter krav til lønnsomhet på sikt, uten fornøyde kunder i et fungerende marked er det vanskelig å oppnå lønnsomhet.

Nå er vi vel litt off-topic i forhold til denne trådens tema "Spør Arctic Roads". Det er litt synd at AR ikke av og til tar seg bryet med å se hva deres potensielle kunder lurer på og gir svar på noen enkle spørsmål!!  ;)
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

OlavEmil

Sitat fra: v-i-c på onsdag 18. november 2015, klokken 09:52Vel Noen har vist egenandel på veihjelp. Mener å huske at Renault gir 5 års fri veihjelp ved kjøp av ny bil. Ja i noen tilfeller også 5 års fri ladning på Fortum.

AR vil vel alltid være dyrere enn dette.

Vel. Kia har òg gratis veghjelp i 3 år, og NAF har to eller tre bergingar utan eigenandel i året for sine medlemmar. Felles for alle dei som driv med gratis veghjelp (eg vil gå ut frå at dette gjeld Renault òg) er at dei tek bilen til nærmaste hurtigladar. Trur neppe du får NAF, Kia eller Renault til å hente ein straumtom elbil på ein AR hurtigladar og køyre han til ein Fortum / GK hurtigladar utan betaling.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

mihkku


Dexter


torkil

Hvordan blir det med AR sitt abbonement når EVpower blir tatt over av Fortum? Videreføres avtalen med Fortum? Eller setter AR ned prisen?

3irikur

Sitat fra: torkil på torsdag 03. desember 2015, klokken 10:09
Hvordan blir det med AR sitt abbonement når EVpower blir tatt over av Fortum? Videreføres avtalen med Fortum? Eller setter AR ned prisen?

Tviler sterkt på at de gjør det.


Vil tro at EVpower-abbonenter får tilbud om overgang til fortum, men hvis du har bundet deg til AR så får du nok et problem...
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Electrix

Abonnementene hos EV blir avsluttet etter en overgangsperiode. Ladetilbudet fra AR blir dermed noe dårligere for kundene, men man kan vel fremdeles benytte seg av muligheten for refundering av andre ladeutgifter.

Fra fortum sine nettsider http://fortum.no/privat/charge-and-drive/fortum-charge-drive-kjoper-ev-power/

Sitat
Hva skjer med min eksisterende avtale hos EV Power?
x
Fortum priser lading per minutt og har per dags dato ikke abonnementsløsninger. De fleste av EV Powers avtaler vil overføres til Fortums standardpriser og vilkår. Du kan lese mer om disse her. Noen avtaler med fri bruk vil overføres i en begrenset periode. Alle EV Power-kunder vil i løpet av desember motta et brev med informasjon om avtalen, en ny ladebrikke som må registreres og fullstendige vilkår. Brikken fra EV Power vil fungere som vanlig frem til 01. februar 2016.

Sitat
Vil jeg kunne fortsette å lade på Artic Roads sine ladere med mitt EV Power abonnement, eller omvendt?
x
Fortum viderefører ikke avtalen med Artic Roads, ettersom vi selv har et nasjonalt nettverk av ladere. Som Fortum-kunde har du tilgang til over 450 ladere i Norge og et hundretalls ladere i Sverige og Finland. EV Powers kunder vil ikke lenger kunne lade ved Artic Roads ladere og Artic Roads kunder vil ikke lengre kunne benytte seg av EV Powers ladere.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

TorC

Det er ikke noen overraskelse at AR jukser med den grafiske fremstillingen av økningen i antall kunder. Det ser jo nærmest ut som at de har hatt en økning på nærmere 60% i grafen...

Og det er jo også litt artig at de nå har endret hjemmesiden sin til å stå at de "har som mål", istedenfor at de "skal bygge ut" slik det stod tidligere...
Men, det føyer seg jo inn i rekken av juks og uærlighet fra AR...
 
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

E_S

Hadde en laaaang diskusjon med en fyr på Facebook her om dagen. Vedkommende representerte visst "EVU Norge" eller noe slikt og var særdeles positiv til AR og deres opplegg. Tro om det var en av folkene til AR, for så positiv til en så elendig løsning som AR driver med går det ikke an å være uten å være enten utrolig lettlurt eller kjøpt og betalt..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Cirrisky

Lettlurt? Det kommer vel helt an på hva ditt eget forbruk er? Forstår jo at Arctic Roads er bortkasta penger for dem som bare hurtiglader på en langkjøring i året, eller et par ganger i måneden, men det er vel en gruppe hvor Arctic Roads faktisk ville lønne seg, og det er vel de som pender rundt 150+ km hver dag, og som ikke har mulighet til å lade på jobben?

Hvis man skulle belage seg på si 20 minutter på Fortum e.l hver dag, så hadde man jo havnet på (ved 20 hurtigladinger i måneden) = 20 x 2.5 = 50 kr per lading, 50 x 20 = 1000kr måneden.

Vet at dette antagelig er en veldig liten gruppe av befolkningen, og sånn sett gjør AR seg bare lønnsomt for en liten gruppe, men for akkurat disse, så er jo AR en god deal.


Har ikke prøvd AR selv, men har vurdert det, iom at jeg hurtiglader oppmot 15 ganger i måneden.

turfsurf

Sitat fra: Cirrisky på torsdag 03. desember 2015, klokken 12:26
Lettlurt? Det kommer vel helt an på hva ditt eget forbruk er? Forstår jo at Arctic Roads er bortkasta penger for dem som bare hurtiglader på en langkjøring i året, eller et par ganger i måneden, men det er vel en gruppe hvor Arctic Roads faktisk ville lønne seg, og det er vel de som pender rundt 150+ km hver dag, og som ikke har mulighet til å lade på jobben?

Det er vel ingen som er uenig at AR abonnement kan være gunstig gitt visse forutsetninger, men inntill de er landsdekkende så treffer de veldig få. Det er ikke så mange som kjører veldig mye og hovedsaklig i ett område dekket av AR. I tillegg er det mange som er oppgitt over situasjonen over Dovre, der AR i praksis er monopolist, uten å tilby minuttprising.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Electrix

15stk ladinger a 20 min blir 750 kr hos fortum og GK, hos GK vil du da ligge på 30% rabatt som igjen gir 525 kr måneden, men da har du et ganske høyt forbruk.

De som kjører over 150km hver dag til/fra jobb ordner seg vel stort sett med lading på jobb, man kan betale dette fra egen lomme og likevel vil det lønne seg i forhold til hurtiglading, i hvert fall hvis man tar med tiden i regnestykket. De som ikke har muligheten til dette velger vel stort sett biler med lengre rekkevidde.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA