Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med å velge farge

Startet av Arctic Roads, fredag 03. juli 2015, klokken 08:31

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Mine innlegg om AR, i denne tråden, de siste 2 dager.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

PokerFjes

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på lørdag 14. november 2015, klokken 12:21
Frank Hugo eier 100% av aksjene i Arctic Roads.

Så kan det hende at det finnes en hemmelig avtale mellom Frank Hugo Storelv og Petter Stordalen....

Frank Hugo vil ha fjernet mine innlegg.

Lars
Jeg også lurer på om linken fra Neptun Network-tiden fortsatt lever.
Arctic Roads har absolutt ingenting å gjøre med å suge til seg midler fra mine innbetalte skattepenger. Jeg er helt sikkert ikke alene om å støtte deg 110% Lars
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

v-i-c

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på lørdag 14. november 2015, klokken 12:54
Mine innlegg om AR, i denne tråden, de siste 2 dager.

Lars

Takk for info

Kan ikke se at du har opptrått upassende. :) :)

Jeg tar det som en selvfølge at du ikke i vanvare har vidrebrakt "innside informasjon"  ???
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

v-i-c

Spørsmål til "Arctic Roads":

Hvilken policy har dere med hensyn til vidre utbygging av AC43kW?

Er den nye laderen på Vestby kun en demo for å vinne et anbud?

Vil den modellen med både AC22kW og AC43kW ladning i tillegg til DC bli den dere vil bruke fremover?
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

PokerFjes

Sitat fra: v-i-c på lørdag 14. november 2015, klokken 13:20
Spørsmål til "Arctic Roads":

Hvilken policy har dere med hensyn til vidre utbygging av AC43kW?

Er den nye laderen på Vestby kun en demo for å vinne et anbud?

Vil den modellen med både AC22kW og AC43kW ladning i tillegg til DC bli den dere vil bruke fremover?
Du må ikke være kritisk når du spør v-i-c. Da får du ikke svar. AR svarer kun på henvendelser som har positive vibber og ignorerer alt som ligner på kritikk :)
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

v-i-c

Sitat fra: PokerFjes på lørdag 14. november 2015, klokken 13:22
Du må ikke være kritisk når du spør v-i-c. Da får du ikke svar. AR svarer kun på henvendelser som har positive vibber og ignorerer alt som ligner på kritikk :)

Takk for tipset  :) :) :)

Da prøver jeg igjen:

Vil den modellen med både AC22kW og AC43kW ladning i tillegg til DC bli den dere vil bruke fremover?

PokerFjes tror du at dette spørsmålet vil bli besvart?
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

Leon

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 12. november 2015, klokken 17:51
Dere skriver i dag at dere har kjøpt aksjer i Grønn kontakt. Håper dette ikke er sant, men i såfall hvem har dere kjøpt aksjer av, og hvor stor eierandel har dere?

Grønn kontakt har gått ut og benekter dette (Heldigvis). Vi elbilbrukere er livredde for at dere skal ødelegge et godt fungerende selskap, med en fornuftig prising av sine tjenester.

Dere har greid å ødelegge for dere selv og oss elbilbrukere de siste 5 årene, men ikke dra andre godt fungerende selskaper ned i dritten sammen med dere!

Lars

Støttes fullt ut. Er livredd for at Arctic Road får med seg en investor (Stordalen?), og klarer å kjøpe opp Grønn Kontakt, og legger deres mange ladere inn under sin prispolitikk. Da "mister" jeg mange av de laderne jeg bruker jevnlig.

Det motsatte derimot hadde vært helt topp. At Grønn Kontakt overtar Arctic Road sine ladere, og legger AR død en gang for alle. GK og AR har få eller ingen overlappende ladere, så det hadde passet bra!
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Olee

Sitat fra: Leon på lørdag 14. november 2015, klokken 13:47
Det motsatte derimot hadde vært helt topp. At Grønn Kontakt overtar Arctic Road sine ladere, og legger AR død en gang for alle. GK og AR har få eller ingen overlappende ladere, så det hadde passet bra!
Dette hadde faktisk passet veldig bra!  :)

AmocoCadiz

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 13. november 2015, klokken 10:32
Og derr ble jeg oppringt av Frank Hugo Storelv, med ordre om å slette mine utsagn om Arctic Roads.

De blir imidlertid stående.

Kjøp inn boller og popcorn så skal jeg holde dere oppdatert når varslet brev fra AR sin advokat dukker opp.

Lars
Ordre om å slette innlegg, dette er vel et fritt og demokratisk forum?

Har vi her en pekepinn hvem denne anonyme investoren er og som liker å ha jernkontroll på media.... = Putin?  ;)

LMOR

Håper myndigheter og/eller regulator tar grep snart. Energibransjen har jobbet i mange år for å forbedre omdømme:

http://offshore.no/sak/7830_nve-direktoeren_refser_energibransjen

Det de har drevet med tidligere bleikner ift hvordan AR opererer. Jeg er ikke i tvil om at det vil bli endringer inkl. regulering, men de skaper unødvendige problemer og frustrasjon for oss som er tidlig ute.

Ethvert energiselskap som assosieres med AR bør regne med at det slår negativt ut på omdømme.

Utrolig at de fortsetter som de gjør. De hadde sannsynligvis tjent mer penger med en "normal" prismodell, eller tapt bare litt mer, men i stedet hatt et godt omdømme som GK og Fortum.
Investorer som tror at elbileiere flest er villig til å kjøpe tjenester av AR gjør en dårlig research.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Porsgrunn

Sitat fra: Arctic Roads på tirsdag 09. juni 2015, klokken 15:11
Sitat fra: Porsgrunn på tirsdag 09. juni 2015, klokken 14:51
E18 gjennom Telemark er ikke med på noen planer til og med 2018 i følge dere selv

Hei. Når det kommer til lokasjonene hvor tilskuddene frafalt så håndteres de separat internt, og er derfor ikke med på den oversikten over ladesteder som vi har lastet opp her. Glemte å presissere det. Så som tidligere nevnt på tråden så ønsker vi fortsatt å bygge på Fokserød, Grelland/Holmestrand, Bamble, og området rundt Brokelandsheia samt Gran. Vi kommer tilbake med mer informasjon på et senere tidpunkt.

Venter fortsatt på mer informasjon om dette.

v-i-c

Sitat fra: v-i-c på lørdag 14. november 2015, klokken 13:20
Spørsmål til "Arctic Roads":

Hvilken policy har dere med hensyn til vidre utbygging av AC43kW?

Er den nye laderen på Vestby kun en demo for å vinne et anbud?

Vil den modellen med både AC22kW og AC43kW ladning i tillegg til DC bli den dere vil bruke fremover?

:-\ :-\ :-\  Forsatt intet svar!  >:( >:( >:(
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

THE

Det er ganske mange spesifikke spørsmål i denne tråden som ikke har fått noe svar fra AR. Hvis jeg hadde trodd at AR vil svare på spørsmål, så kunne jeg tatt bryet med å gå gjennom tråden og samle alle ubesvarte spørsmål i et innlegg. Dessverre tror jeg ikke at AR vil bry seg med å svare likevel, og da er det bare bortkastet tid.

Hadde faktisk tenkt å prøve AR sin lader i Aurland bare for å ha gjort det, og med 99,- pr lading på 22kW AC er det jo ikke økonomisk ruin slik som enkeltladinger på DC er. Har likevel slått fra meg tanken på å bruke AR pga AR sine holdninger og produkt og ikke minst firmaklovnen deres sine utspill. Det blir enten bilberging hvis jeg har for lite strøm til å komme hjem uten AR-lading, eller så blir det dieselbil hvis jeg ser før turen at jeg må lade på AR hvis jeg tar elbilen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Panduck

Sitat fra: THE på onsdag 18. november 2015, klokken 07:57
Hadde faktisk tenkt å prøve AR sin lader i Aurland bare for å ha gjort det, og med 99,- pr lading på 22kW AC er det jo ikke økonomisk ruin slik som enkeltladinger på DC er. Har likevel slått fra meg tanken på å bruke AR pga AR sine holdninger og produkt og ikke minst firmaklovnen deres sine utspill. Det blir enten bilberging hvis jeg har for lite strøm til å komme hjem uten AR-lading, eller så blir det dieselbil hvis jeg ser før turen at jeg må lade på AR hvis jeg tar elbilen.

Grunnen til at AR har fått penger fra staten til å sette opp disse laderene er jo for å unngå nettopp dette, at folk velger fossil fremfor elbil. Derfor er det skremmende at Enova, på tross av klare indikasjoner på at det MÅ være krav til prising av ladingen, ikke har dette med som krav i neste runde. Det spiller jo ingen rolle om det står ladere rundomkring som er så dyre at folk ikke gidder å bruke dem.

E_S

Jeg gjør deg jeg kan for å fortelle om den hinsides prispolitikken for å unngå at folk bruker laderne til AR. Har heldigvis lykkes ganske godt, selv om det medfører mer fossilbilkjøring. Makan til talentløst møkkafirma som ikke finnes det minste lydhøre på hva markedet ønsker og etterspør.

Jeg står heller med Schuko-lading i flere timer eller ringer veihjelp enn å bruke laderne til AR. Faktisk er egenandelen på veihjelp det samme som to AR-ladinger, så det er fort nesten gunstigere på sikt..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA