Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med å velge farge

Startet av Arctic Roads, fredag 03. juli 2015, klokken 08:31

« forrige - neste »

K S

Foreslår at dere som er opptatt å spre spam gjør det i egen tråd, og at det opprettes en egen tråd til å forsøke å kommunisere med AR.
En tråd som er en smule mer saklig.

TorC

Sitat fra: K S på onsdag 19. august 2015, klokken 17:15
Foreslår at dere som er opptatt å spre spam gjør det i egen tråd, og at det opprettes en egen tråd til å forsøke å kommunisere med AR.
En tråd som er en smule mer saklig.

Hvilken del av de siste 25 sidene går det IKKE frem at vi forsøker alle å få AR i tale. Det at vi påpeker og latterliggjør at AR ignorerer spørsmålene våre er IKKE spam. Det å kalle våre forsøk på spam er faktisk nærmere spam enn våre innlegg... Så ta med deg spammen din inn en egen tråd.... ;-)
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

K S

Sitat fra: TorC på onsdag 19. august 2015, klokken 17:25
Sitat fra: K S på onsdag 19. august 2015, klokken 17:15
Foreslår at dere som er opptatt å spre spam gjør det i egen tråd, og at det opprettes en egen tråd til å forsøke å kommunisere med AR.
En tråd som er en smule mer saklig.

Hvilken del av de siste 25 sidene går det IKKE frem at vi forsøker alle å få AR i tale. Det at vi påpeker og latterliggjør at AR ignorerer spørsmålene våre er IKKE spam. Det å kalle våre forsøk på spam er faktisk nærmere spam enn våre innlegg... Så ta med deg spammen din inn en egen tråd.... ;-)

Flott, god bedring.

Panduck

#393
Sitat fra: K S på onsdag 19. august 2015, klokken 17:15
Foreslår at dere som er opptatt å spre spam gjør det i egen tråd, og at det opprettes en egen tråd til å forsøke å kommunisere med AR.

Man har forsøkt stille saklige spørsmål til AR. Men AR har egne kriterier på hva de ønsker å svare på. Ulikt Grønn Kontakt og Fortum, er ikke AR interesert i spørsmål som stiller spørsmål til den modellen de legger opp til, eller kritikk av noe slag.

Det imponerer med at det finnes noen som i det heletatt tar det firmaet seriøst. De har vært store ord og ingen handling i åresvis nå, så beklager men det er ikke noe spesielt annet å gjøre en å ha det litt gøy på bekostning av AR i denne tråden. Hadde AR faktisk kunne lagt opp til å svare på kritikken, som f.eks å fortelle hvorfor de har en prismodell de faktisk taper penger på, så hadde det iallefall vært noe. Det hjelper ikke å si at andre prismodeller ikke er bærekraftig, når de faktisk kunne tjent langt mer penger på å velge disse modellene.

Som sagt, før noen kan komme med noen logisk forklaring holder jeg fast på påstanden om at AR ikke er interesert i å tjene penger i lademarkedet.

pudderjagar

Såvidt eg har lest tidlagare så har dei svar på kvifor dei har den prismodellen dei har og at dei har truen på den. Då er da vel ikkje så mykje meira å bruka krefter på å diskutere det her inne. Enten så får dei da til, eller dei må endra på modellen eller går dukken. Dei kan ikkje tapa penger i da uendelega. Me får sjå kva som skjer.

Synest forresten ikkje da er så rart at dei ikkje er så aktive her inne. Da er mange komentarer som er litt i overkant for ein seriøs diskusjon.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

AmocoCadiz

Hvor lenge kan man drive med å tilby hurtiglading med få kunder, er det nesten ingen driftskostnader etter hurtigladeren er montert?
Tar en del ladestopp på Vestby, kan velge mellom AR eller Fortum. Velger Fortum da de har best prismodell. Det er ofte kø på Fortumladeren (mange kunder) men har til gode å se noen lade på AR laderen når jeg passerer den rett etter lading.

THE

Veldig stille fra Arctic Roads her nå, men regner med at det er ferieavvikling, og at de er tilbake med svar på spørsmål senere.

Når det gjelder prismodellen er jeg uenig i måten de har valgt å gjøre det på, men det skyldes hovedsakelig at de har et alt for dårlig utbygd nettverk av ladere, og at de få de har er finansiert med offentlige tilskudd. 3750,- pr år er en god pris for de som kjører mye og langt med kortrekkevidde-elbil der AR og EV Power har dekning, for så vidt Lyse også, men siden det ikke finnes en eneste AR ladestasjon i nærheten av Lyse-land, så er det vel ikke mange i Rogaland som er AR kunder.

Jeg tror de aller fleste som har et kjøremønster som innebærer daglig kjøring med hurtigladebehov med kortrekkevidde-elbil heller velger Tesla eller fossilbil. Selvsagt finnes det noen idealister som godtar 15-30 minutter hurtiglading daglig, og da er AR abonnement en god deal. Hvis AR hadde vist at de mener alvor med planene sine, og faktisk begynt utbygging av noen strategisk viktige ladelokasjoner uavhengig av Enovastøtte, så skal jeg revurdere oppfatningen min av AR. Så lenge alle eksisterende ladestasjoner er bygd med offentlig støtte, men i praksis ikke er offentlig tilgjengelig, så blir det en prinsippsak ikke å bruke dem. 
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Panduck

På tur til G.borg i morgen tilbake mandag kommer jeg til å passere AR ladere, og kan ta alle ladestopp på norsk side (4 stykker) på AR sine ladere. 399 er en grei pris å betale for fire ladinger, men jeg har problem med å gi noen penger til et selskap som oppfører seg på denne måten.

K S

Sitat fra: THE på torsdag 20. august 2015, klokken 08:13
Veldig stille fra Arctic Roads her nå, men regner med at det er ferieavvikling, og at de er tilbake med svar på spørsmål senere.

Når det gjelder prismodellen er jeg uenig i måten de har valgt å gjøre det på, men det skyldes hovedsakelig at de har et alt for dårlig utbygd nettverk av ladere, og at de få de har er finansiert med offentlige tilskudd. 3750,- pr år er en god pris for de som kjører mye og langt med kortrekkevidde-elbil der AR og EV Power har dekning, for så vidt Lyse også, men siden det ikke finnes en eneste AR ladestasjon i nærheten av Lyse-land, så er det vel ikke mange i Rogaland som er AR kunder.

Jeg tror de aller fleste som har et kjøremønster som innebærer daglig kjøring med hurtigladebehov med kortrekkevidde-elbil heller velger Tesla eller fossilbil. Selvsagt finnes det noen idealister som godtar 15-30 minutter hurtiglading daglig, og da er AR abonnement en god deal. Hvis AR hadde vist at de mener alvor med planene sine, og faktisk begynt utbygging av noen strategisk viktige ladelokasjoner uavhengig av Enovastøtte, så skal jeg revurdere oppfatningen min av AR. Så lenge alle eksisterende ladestasjoner er bygd med offentlig støtte, men i praksis ikke er offentlig tilgjengelig, så blir det en prinsippsak ikke å bruke dem.

Jeg har ikke stort behov for hurtiglading, men kommer AR med hurtiglader på bla Hjelmeland og rundt Sandeid, og Lyse sine i tillegg med på avtalen, da holder det for meg, i første omgang, ikke nødvendigvis lønnsomt, men jeg vil kjøre elektrisk!

Når Lyse skal ha 2400 per år for maks 15 ladinger i måneden og 5-6 ladestasjoner synes jeg AR er god avtale i forhold. Spesielt siden jeg normalt ikke har nytte av Lyse sine plasseringer....

Panduck

Sitat fra: K S på torsdag 20. august 2015, klokken 09:04
Når Lyse skal ha 2400 per år for maks 15 ladinger i måneden og 5-6 ladestasjoner synes jeg AR er god avtale i forhold. Spesielt siden jeg normalt ikke har nytte av Lyse sine plasseringer....

AR sin modell hadde vært knall den, hadde de bare hatt et antall ladere som tilsa en slik modell. Hadde fortum kommet med en slik avtale hadde jeg nok signert med en gang. Men når man ikke engang har en lader i rimelig nærhet til norges desidert største by, blir ting håpløst.

Electrix

Sitat fra: K S på torsdag 20. august 2015, klokken 09:04
Sitat fra: THE på torsdag 20. august 2015, klokken 08:13
Veldig stille fra Arctic Roads her nå, men regner med at det er ferieavvikling, og at de er tilbake med svar på spørsmål senere.

Når det gjelder prismodellen er jeg uenig i måten de har valgt å gjøre det på, men det skyldes hovedsakelig at de har et alt for dårlig utbygd nettverk av ladere, og at de få de har er finansiert med offentlige tilskudd. 3750,- pr år er en god pris for de som kjører mye og langt med kortrekkevidde-elbil der AR og EV Power har dekning, for så vidt Lyse også, men siden det ikke finnes en eneste AR ladestasjon i nærheten av Lyse-land, så er det vel ikke mange i Rogaland som er AR kunder.

Jeg tror de aller fleste som har et kjøremønster som innebærer daglig kjøring med hurtigladebehov med kortrekkevidde-elbil heller velger Tesla eller fossilbil. Selvsagt finnes det noen idealister som godtar 15-30 minutter hurtiglading daglig, og da er AR abonnement en god deal. Hvis AR hadde vist at de mener alvor med planene sine, og faktisk begynt utbygging av noen strategisk viktige ladelokasjoner uavhengig av Enovastøtte, så skal jeg revurdere oppfatningen min av AR. Så lenge alle eksisterende ladestasjoner er bygd med offentlig støtte, men i praksis ikke er offentlig tilgjengelig, så blir det en prinsippsak ikke å bruke dem.

Jeg har ikke stort behov for hurtiglading, men kommer AR med hurtiglader på bla Hjelmeland og rundt Sandeid, og Lyse sine i tillegg med på avtalen, da holder det for meg, i første omgang, ikke nødvendigvis lønnsomt, men jeg vil kjøre elektrisk!

Når Lyse skal ha 2400 per år for maks 15 ladinger i måneden og 5-6 ladestasjoner synes jeg AR er god avtale i forhold. Spesielt siden jeg normalt ikke har nytte av Lyse sine plasseringer....
Jeg kan til en viss grad si meg enig i at om valget var et godt utbygd nett av AR eller ingenting så ville jeg heller valgt AR, men nå bygges det jo ut veldig mange steder av andre enn AR. Både Fortum og Grønn Kontakt, som begge har kundevennlige betalingsmåter, bygger ut mye nå. Mange steder uten Enova støtte, men i samarbeid med lokale kommuner/bedrifter.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Electrix

Sitat fra: Panduck på torsdag 20. august 2015, klokken 09:41
Sitat fra: K S på torsdag 20. august 2015, klokken 09:04
Når Lyse skal ha 2400 per år for maks 15 ladinger i måneden og 5-6 ladestasjoner synes jeg AR er god avtale i forhold. Spesielt siden jeg normalt ikke har nytte av Lyse sine plasseringer....

AR sin modell hadde vært knall den, hadde de bare hatt et antall ladere som tilsa en slik modell. Hadde fortum kommet med en slik avtale hadde jeg nok signert med en gang. Men når man ikke engang har en lader i rimelig nærhet til norges desidert største by, blir ting håpløst.
Fortum  kommer nok aldri med en slik avtale, de har altfor mange ladere allerede, og om AR får bygget ut mange av sine planlagte ladere vil nok prisene deres endres også. En slik prismodell er avhengig av veldig mange "støtte-medlemmer" dvs personer som betaler årsavgift men bruker de så lite at det heller lønner seg å lade på Fortum og GK.

For å si det slik, en brukt iMiev til 60 000 vil være ideel for en student, men mange hybler ol har ikke enkel tilgang til strøm. Da vil det fort være billigere og enklere for han å betale årsavgift hos AR enn å få tilgang på strøm fra utleier av hybelen. Dette høres jo bra ut i utgangspunktet, med en lading etter skolen og en før kvelden kan man kjøre ganske mye billig hver dag. Men hva med de andre betalende medlemmene? Etter skoletid er det bare å stille seg i kø ved laderen, 4 personer vil da blokkere laderen i 2 timer hvis alle lader 30 min, men det er ikke noe problem for man kan gjøre unna lekser ol. mens man venter i bilen. Men for familien på langtur som må ha strøm for å komme videre er det katastrofe. Man kan løse det med mange ladere, men det blir dyrt og strømforbruket alene til slike kunder kan fort bli dyrere enn selve abonnementet.

Jeg tror slike abonnementsformer kun er mulige i oppstartfasen når det er få brukere og hoveddelen er idealistiske elbilister.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Panduck

Sitat fra: Electrix på torsdag 20. august 2015, klokken 10:53
Jeg tror slike abonnementsformer kun er mulige i oppstartfasen når det er få brukere og hoveddelen er idealistiske elbilister.

Joda jeg er helt enig i dette. Minuttpris er det aller beste for å få folk til å stå så kort tid som mulig ved hurtigladere. Det er allerede nok kø ved Fortum-laderene, så jeg håper ikke på noe slikt fra de. Min største beskymring på turen til G.borg er at flere av de svenske laderene er gratis å bruke, noe som kan føre til unødvendig lang lading og dermed kø. Men nå er det jo (uheldigvis...) ikke så mange elbiler i Sverige.

Gliderman

Helt off topic.
Har enda tilgode å vente på en hurtiglader på vei til Gøteborg. På Tanum er det 3 skal.,  i Håby er det 3 stk og i Kungälv er det 2.
Jeg kjører ofte ned til Kungälv.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Panduck

Sitat fra: Gliderman på torsdag 20. august 2015, klokken 22:03
Helt off topic.
Har enda tilgode å vente på en hurtiglader på vei til Gøteborg. På Tanum er det 3 skal.,  i Håby er det 3 stk og i Kungälv er det 2.
Jeg kjører ofte ned til Kungälv.

Mvh
Svein Erik

Det var en svenske som opplevde ladekø i Tanum, med 6 biler parkert foran de 3 laderene. Men det var jo lørdag når alle nordmenn skulle shoppe. Vi drar ned i morgen fredag og hjem på mandag, så da unngår vi gale norske shoppere. :) Gleder meg til turen! Vi skal ca 50km øst for G.borg, så det blir sikkelig langtur.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA