Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med å velge farge

Startet av Arctic Roads, fredag 03. juli 2015, klokken 08:31

« forrige - neste »

Powerflux

Sitat fra: Panduck på onsdag 01. juli 2015, klokken 22:44
Jeg heller mere mot å tro at Enova sier nei til det ArticRoads krever, og ArticRoads gir Enova skylden for at luftslottet punkterer. Har ikke noe i mot om jeg tar feil her, men jeg tviler på at AR sitter med penger nok til å få til dette.
Du må ikke glemme at AR har en tung, IKKE navngitt investor i ryggen nå som sikkert står klar til å pøse inn penger ::)

Det hele minner om en snedig Gordon Gekko manøver for å haie ut X antall millioner som går rett i lomma, selskapet "går over ende" og "noen" sitter igjen med et bredt glis..........
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Olee

SitatLik oss på Facebook og bli med i trekningen av 1 år medlemskap med fri lading hos Arctic Roads. Trekning 30. juni   
http://www.facebook.com/arcticroads
Fikk dere trekt eller?  ::)

THE

Sitat fra: Olee på fredag 03. juli 2015, klokken 15:26
SitatLik oss på Facebook og bli med i trekningen av 1 år medlemskap med fri lading hos Arctic Roads. Trekning 30. juni   
http://www.facebook.com/arcticroads
Fikk dere trekt eller?  ::)

Lurer på hvor mange liker de fikk. Jeg klarte ikke å trykke liker, selv om det hadde vært veldig praktisk med et (gratis) medlemskap hos AR.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

THE

Er det noen oppdatert status på laderne som skulle være klare 30.juni?

Ingen er markert som blå i kartet på nettsiden til AR. Det er heller ingen nyhetssak på nettsiden om nye ladere som har åpnet.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Kent

Sitat fra: THE på fredag 03. juli 2015, klokken 18:44
Er det noen oppdatert status på laderne som skulle være klare 30.juni?

Ingen er markert som blå i kartet på nettsiden til AR. Det er heller ingen nyhetssak på nettsiden om nye ladere som har åpnet.

4 av de var per 1. Juli "under strømtilkobling"

AR har per i dag 185 likes.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

leafnor

Sitat fra: THE på fredag 03. juli 2015, klokken 18:44
Er det noen oppdatert status på laderne som skulle være klare 30.juni?

Ingen er markert som blå i kartet på nettsiden til AR. Det er heller ingen nyhetssak på nettsiden om nye ladere som har åpnet.
Ser den på Fagerhaug, Hjerkinn og Dombås kommer opp i GoCharge-appen, pris 220,- for lading. Men om det betyr at det går å lade ser jeg ikke.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

mihkku


emil

Jeg ville jo tippe at AR ville si klart i fra hvis/når laderene var klare til bruk

leafnor

Sitat fra: emil på lørdag 04. juli 2015, klokken 16:07
Jeg ville jo tippe at AR ville si klart i fra hvis/når laderene var klare til bruk
Det gjør de sikkert.

Ser de har et månedsabonnement. Det gjør det med kostnad noe bedre. Har en fotballcup i Hamar som kan nås med Leaf fra Trondheim. Hadde slått det fra meg pga 220/lading, men månedabbonnementet gjør det  aktuelt.
Nå vil et abonnement på en måned koste 399,-.
Virker som en tur til Hamar kan realiseres med den muligheten.

Nedover lade på Melhus 16A for å nå AR sin hurtiglader på Fagerhaug.
Deretter Hjerkinn, Dombås og Lillehammer. Mellom Dombås og Lilehammer lade ca 80% på Otta&Ringebu.
I Hamar tid å lade "gratis".
Det blir da 399,- pluss omlag 1,5 time hurtigladinger på kr 2,5/min.
Samlet 625 kr på + 80 mil, overkommelig.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

asgeirn

Kjørte forbi Fagerhaug i dag, men uten verken elbil eller abonnement fikk jeg ikke testet de.

Men de står på og har velkomstmeny i skjermen: https://goo.gl/photos/kyiWKajtcdfdAV966
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

AmocoCadiz

Fra intervju i Adressa 22juni2015 om den nye strategien for hurtigladenettverksstøtte hvor bl.a.  Arctic roads og Enova intervjuvet,

dels sier AR at de trenger Enova for å få til 388 ladestasjoner, ( altså uten støtten ikke noe kjempenettverk av 388hurtigladere)
dels sier Enova at de benekter at den nye hurtigladestrategien fra Enova er laget etter innkommet notat fra AR, selv om den er påfallende sammenfallende

sitat Adressa
- Er dere trygge på støtte fra Enova til de 388 hurtigladestasjonene dere planlegger, selv om Enova sier det skal lyses ut konkurranse om byggingen?

- Vi kan aldri ta noe for gitt. Vi har en prosess med Enova som vi syns er positiv, så får vi se hvordan det blir. Men vi avhengige av tilskudd fra Enova for å kunne bygge ut dette nettverket, sier Egge.
Skal utlyse konkurranse

Enova avviser at Arctic Roads' plan har vært førende for Enovas strategi:

- Vår strategi er ikke basert på Arctic Roads sin plan. Strategiarbeidet vårt startet mer eller mindre etter nyttår da vi fikk oppgaven med å gjøre transporten i Norge mest mulig miljøvennlig. Slik sett var vi ferdige med strategien lenge før Arctic Roads leverte noe notat til oss, sier kommunikasjonssjef Eiliv Flakne i Enova og legger til:

- Sett opp mot at vi kommer til å utlyse konkurranse, er det dessuten helt utenkelig for oss å basere vår strategi på en modell fra en av de potensielle konkurrentene.

Trond Arve

Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 06. juli 2015, klokken 22:42
Fra intervju i Adressa 22juni2015 om den nye strategien for hurtigladenettverksstøtte hvor bl.a.  Arctic roads og Enova intervjuvet
Her er artikkelen i google cache.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Olee

Ser ut som AR har tatt ferie!  ;D

Panduck

Ok, Artic Roads skal lage landsdekkende ladenettverk med hjelp fra Enova?

Antall hurtigladere tikker stadig opp på ladestasjoner.no, for noen dager siden var det 220, nå er det 225. Vi har ikke noe nationalt ladenettverk, men GK og Fortum begynner å dekke veldig mye der veldig mange bor og kjører. Mange steder begynner å få flere ladere, slik at det gir trygghet for at noe skal virke.

Skal AR sin plan komme igjennom, må de altså få støtte til å bygge ladestasjoner på lokasjoner som allerede er godt dekket av ladestasjoner, noe som neppe kan være målet til Enova. Dette er viktige strekninger som AR _må_ ha dersom de skal kunne dytte på elbilister "årskort"

De ladestasjonene som AR nå dytter opp virker som en krampetrekning for å få lov til å være med på neste runde. Om AR får støtte til å bytte ut, la oss si 10 hurtigladere, og de resterende fordeles mellom Fortum, GK, Statoil, etc, hva gjør AR da? Vil de fortsatt være med som en aktør som kan ønsker å tilby god stykkprisbetaling? Eller vil de rett og slett aldri bygge ut, og blokkere de punktene de har fått utdelt?

emil

Har AR fått liv i laderene før de tok ferie?

Og er det i det hele tatt noen som faktisk tror at de vil kunne både få støtte til 400 ladesteder samt faktisk ha evne til å bygge disse ut?.

Ser for meg at AR kjører samme stil som en del mobilabonnementpusher gjorde tidligere. Ingen planer om å drive med overskudd, kun få mange nok kunder (for AR sin del også nok ladere eller tilsagn om støtte til ladere) til at de blir interessante for oppkjøp av et større selskap og så kan eierne putte pengene i lomma og starte på nye prosjekter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA