Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med å velge farge

Startet av Arctic Roads, fredag 03. juli 2015, klokken 08:31

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Personene bak AR har gjort mye sammen med Stordalen opp gjennom årene, men Time will show...

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

sølv-pilen

Mye unødvendig pez til noen som prøver å bygge ut ett nettverk. Joda mulig de har gjort en elendig og håpløs jobb så langt, men gi de sjansen til å bygge ut så er de faktisk best i klassen dersom de holder hva de sier. Dersom konsesjonene er problemet så er det de som gir disse som må angripes, ikke selskapet som har fått det.

Jeg har ingenting i mot å betale 3750 i året til Arctic roads dersom disse laderne kommer innenfor område hvor jeg kan bruke de,Det er langt billigere en konkurrentene og om ikke annet tilbyr de da en reel konkurranse.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

Panduck

Sitat fra: sølv-pilen på onsdag 24. juni 2015, klokken 17:04
Dersom konsesjonene er problemet så er det de som gir disse som må angripes, ikke selskapet som har fått det.

Hæ? eh... hæ???

Dersom den som har fått konsesjon til å bygge ut, ikke følger kontrakten og dermed gjør det vanskelig for oss elbilister, så skal den som gir konsesjonen angripes?

Hææ?

Leon

Sitat fra: sølv-pilen på onsdag 24. juni 2015, klokken 17:04
Mye unødvendig pez til noen som prøver å bygge ut ett nettverk. Joda mulig de har gjort en elendig og håpløs jobb så langt, men gi de sjansen til å bygge ut så er de faktisk best i klassen dersom de holder hva de sier. Dersom konsesjonene er problemet så er det de som gir disse som må angripes, ikke selskapet som har fått det.

Jeg har ingenting i mot å betale 3750 i året til Arctic roads dersom disse laderne kommer innenfor område hvor jeg kan bruke de,Det er langt billigere en konkurrentene og om ikke annet tilbyr de da en reel konkurranse.

De er først billigere enn konkurrentene hvis du hurtiglader minst 75 ganger per år på AR sine hurtigladere. Lader du mindre blir det billigere med minuttpris på 2,50 kr per minutt, ved gjennomsnitlig ladetid på 20 minutter.

Og hva er AR's tilbud til dem som hurtiglader 5-40 ganger per år, som kanskje gjelder det store flertallet av dagens hurtigladende elbilister? Jo, enten å betale 240 kr per gang, eller å kjøpe et årskort og betale 100 - 750 kr per hurtiglading ::)

Hører forresten gjerne hva Arctic Roads har som kommentar til dette. Ønsker AR kun å gi et akseptabelt tilbud til en liten "elite" av elbilister, som hurtiglader mange ganger per uke?

Kan dere love at dagens årspris på 3750 kr vil bestå også når antall ladestasjoner dere betjener øker fra dagens 5 stasjoner til 10, 50 eller 388?
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Ferry

Sitat fra: svingen på fredag 19. juni 2015, klokken 12:16
Var veldig bra gjenomgang av ar skal skrive litt intrykk osv etter helga (er på telt tur) anbefaler og invitere ar til andre deler I land og :-)

Hvordan var telturen? Håper du ikke møtte på bjørn, for nå er det langt uti uka uten at vi har hørt noe mer ;) Er spent på hva du fikk høre.

Arctic Roads

#185
Hei :)

Vi har som tidligere nevnt jobbet med å få på plass en løsning som gjør det mulig å betale for medlemskap på månedsbasis. Den er nå klar og ble for en time siden lansert i App store. Har du WTW sin GoCharge app installert er det mulig at du allerede har fått den oppdatert på mobilen din.

Jeg har jo tidligere i tråden kommentert at det blir bindingstid på denne tjenesten, men vi ønsker nå å teste ut markedet for tjenesten levert uten bindingstid.

Fra våre hjemmesider:

"Arctic Roads har idag gleden av å introdusere månedsbasert medlemskap.
Dette innebærer at man for kr 399 pr måned kan lade så mye en vil på Arctic Roads sine ladesteder i 30 dager fra påmelding. Medlemskapet fornyes automatisk for nye 30 dager med mindre avtalen stoppes. På-/avmelding samt bruk, skjer via WTW sin GoCharge App og kan lastes ned her for iOS og her for Android. 

Denne muligheten er spesielt tilpasset brukere med sesongmessige behov for hurtiglading, samt for dem som i blant skal kjøre lengre rundreiser med hyppig ladebehov. Dessuten kan dette være et tilbud til dem som ikke ønsker binde seg for et helt årsmedlemskap.

Tilgang til eksterne nettverk vi samarbeider med og bilbergning er fremdeles forbeholdt medlemmer med årskort, som koster 3750 pr år.

Arctic Roads ønsker deg hjertelig velkommen som medlem!"



mihkku

Mangler fortsatt et akseptabelt nivå når det gjelder minuttpris. Jeg fyller som regel kun 15min av gangen og ser ikke poenget med å betale 240kr for de få minuttene, selv om jeg skulle ha fulladet så er 240kr uakseptabelt

Elise

Orker ikke å lese hele tråden i tilfelle det står tidligere her, men av ren nysgjerrighet, hvor mange kunder er det som faktisk har et slikt årskort per dags dato?
E-golf med navn Guffen, bestilt 15.04.15, mottatt 12.06.15

Trond Arve

Sitat fra: Arctic Roads på onsdag 24. juni 2015, klokken 21:06
Jeg har jo tidligere i tråden kommentert at det blir bindingstid på denne tjenesten, men vi ønsker nå å teste ut markedet for tjenesten levert uten bindingstid.
Et steg i riktig retning! Om tjenesten tilbys uten bindingstid er dette bedre enn f.eks. EV Power. Passer f.eks. bra om vi skal til Trøndelag med elbil i sommer.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

mihkku

Når dere får nok ladestasjoner så er både årspris og månedspris utrolig fristende. Konkurransedyktig om jeg får si så! Men som jeg skrev over, minuttpris er det mest aktuelle akkurat nå og den er fortsatt alt for høy. Tenkte å gi litt kudos i alle fall! :)

svingen

#190
@Ferry telt turen gikk fint det og ingen bjørn i oslo marka ;)

er vansklig og skrive noe "refferat" eller hva man skal si her ble mye som ble sagt men ikke så enkelt og oppsumere.
Vil si att møte var veldig bra og AR var veldig interessert i tilbakemalinger/diskusjoner
syns det er veldig dumt att folk som er så store i munnen som her på forumet ikke kan stille opp på et slikt møte som AR innviterte til,det er jo via dialog men kan løse ting syns jeg men nok om det :)

Det ble først vist en presentasjon på ca 20 min hvor jeg stilt en del spørsmål osv var veldig fin prat syns jeg. (pressentasjonen var og veldig bra innhold en del fakta om antall biler/vekst osv)
videre så ble det snakket om alt mulig rart.
så ble det jo en del snakk om pris/marked/videre osv.
mitt "utspill" var  att hvis man har 100% elbiler så er det kanskje bare 20% av dem som bruker hurtiglading og av de 20% er det kanskje 10% som trenger det mer enn par ganger i mnd og mesteparten kanskje par ganger når dem er på lang tur.
Da ble det sagt att man så på mulighet til og dekke det behovet her og nå ser jeg att det kom mulighet til og få mnd pass og det er jo et steg i riktig retning.

Videre så gjorde jeg rask beregning på hvor mye per lokasjon vil koste og med trafo fra høyspent til 400v 500kv blir det fort 300 tusen hvis delta er snille på pris får man lader får 150 tusen? men blir uanset fort 1 mil per lokasjon.
hvis transnova dekker 50% av det her blir det fortsatt 200 mil igjen.

jeg sa da att man må fort regne med mange år før det går i +

AR sa da att det var innvestor som var stabil og hadde langsiktige planer og kapital var det ikke problemer med.

Det ble og nevnt att effekten var en veldig stor kostad i dag så man såg på muligheten til eventuelt og prise lavere pris hvis man ikke trengte så høy effekt.

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Gordon Retriever

Sitat fra: Arctic Roads på onsdag 24. juni 2015, klokken 21:06"Arctic Roads har idag gleden av å introdusere månedsbasert medlemskap.
Dette innebærer at man for kr 399 pr måned kan lade så mye en vil på Arctic Roads sine ladesteder i 30 dager fra påmelding.

Uten tvil et solid steg framover. :)

pudderjagar

Sitat fra: Arctic Roads på onsdag 24. juni 2015, klokken 21:06
Hei :)

Vi har som tidligere nevnt jobbet med å få på plass en løsning som gjør det mulig å betale for medlemskap på månedsbasis. Den er nå klar og ble for en time siden lansert i App store. Har du WTW sin GoCharge app installert er det mulig at du allerede har fått den oppdatert på mobilen din.

Jeg har jo tidligere i tråden kommentert at det blir bindingstid på denne tjenesten, men vi ønsker nå å teste ut markedet for tjenesten levert uten bindingstid.

Fra våre hjemmesider:

"Arctic Roads har idag gleden av å introdusere månedsbasert medlemskap.
Dette innebærer at man for kr 399 pr måned kan lade så mye en vil på Arctic Roads sine ladesteder i 30 dager fra påmelding. Medlemskapet fornyes automatisk for nye 30 dager med mindre avtalen stoppes. På-/avmelding samt bruk, skjer via WTW sin GoCharge App og kan lastes ned her for iOS og her for Android. 

Denne muligheten er spesielt tilpasset brukere med sesongmessige behov for hurtiglading, samt for dem som i blant skal kjøre lengre rundreiser med hyppig ladebehov. Dessuten kan dette være et tilbud til dem som ikke ønsker binde seg for et helt årsmedlemskap.

Tilgang til eksterne nettverk vi samarbeider med og bilbergning er fremdeles forbeholdt medlemmer med årskort, som koster 3750 pr år.

Arctic Roads ønsker deg hjertelig velkommen som medlem!"




Dette er eit godt steg i rett rettning, men AR må ikkje finne på å ha bindingstid på dette abonementet. Hvis eg kan betale 399 for ein enkelt måned så er da nok aktuelt for meg også. Men utan bindingstid.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

hsa77

Dersom dere nå tilbyr et 30dagerspass uten bindingstid så er det et stort skritt i riktig retning, selv om jeg heller hadde sett at enkeltlading ble mer fornuftig priset. Nå vil det kunne være aktuelt for meg å kjøre e6 over Dovre. 399 kr for en tur Hamar-Trondheim er en pris jeg kan være villig til å betale. Men det hadde vært fint om dere også fikk med dere samarbeidspartnerene deres på dette månedspasset, foreløpig så har dere så tynt med egne ladere at 399 blir litt mye for så få lademuligheter...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

TorC

Sitat fra: svingen på onsdag 24. juni 2015, klokken 22:51
syns det er veldig dumt att folk som er så store i munnen som her på forumet ikke kan stille opp på et slikt møte som AR innviterte til,det er jo via dialog men kan løse ting syns jeg men nok om det :)


Mener du at det kun ved muntlig dialog man få til endringen? Er argumenter og meninger mer verdt hvis det fremsettes muntlig? Eller bruker du bare anledningen til å forsøke deg på å underkjenne andres argumenter?

Sitat fra: svingen på onsdag 24. juni 2015, klokken 22:51

Vil si att møte var veldig bra og AR var veldig interessert i tilbakemalinger/diskusjoner


Da er det veldig synd at de ikke viser samme evner her på forumet.


Sitat fra: svingen på onsdag 24. juni 2015, klokken 22:51

Det ble først vist en presentasjon på ca 20 min hvor jeg stilt en del spørsmål osv var veldig fin prat syns jeg. (pressentasjonen var og veldig bra innhold en del fakta om antall biler/vekst osv)
videre så ble det snakket om alt mulig rart.
så ble det jo en del snakk om pris/marked/videre osv.
mitt "utspill" var  att hvis man har 100% elbiler så er det kanskje bare 20% av dem som bruker hurtiglading og av de 20% er det kanskje 10% som trenger det mer enn par ganger i mnd og mesteparten kanskje par ganger når dem er på lang tur.
Da ble det sagt att man så på mulighet til og dekke det behovet her og nå ser jeg att det kom mulighet til og få mnd pass og det er jo et steg i riktig retning.


Flott at du kom med dette innspillet, for dette er det mange av oss som mener, og har jo blitt nevnt en rekke ganger på forumet. Så det bekrefter vel kanskje at du (og AR?) mener at muntlige argumenter er bedre enn skriftlige.

Sitat fra: svingen på onsdag 24. juni 2015, klokken 22:51

Videre så gjorde jeg rask beregning på hvor mye per lokasjon vil koste og med trafo fra høyspent til 400v 500kv blir det fort 300 tusen hvis delta er snille på pris får man lader får 150 tusen? men blir uanset fort 1 mil per lokasjon.
hvis transnova dekker 50% av det her blir det fortsatt 200 mil igjen.

jeg sa da att man må fort regne med mange år før det går i +

AR sa da att det var innvestor som var stabil og hadde langsiktige planer og kapital var det ikke problemer med.


Og den logiske bristen ift tidligere argumenter oppfattet du altså ikke? Her har de en solid langsiktig investor hvor "penger ikke er et problem", men de vil ikke forsøke å "selge de bærene de har"?


Sist, og ikke oppfatt dette på den gale måten: du bør jobbe litt med enkel/dobbelt konsonant samt stor bokstav. Jeg er ingen rettskrivingsnazi, men jeg måtte lese innlegget ditt flere ganger før jeg fikk med meg alt. Jeg skriver ofte feil, men jeg prøver å ta litt stikkontroller ved å kjøre teksten gjennom Word av og til. Hvis du er dyslektiker kan det være et godt tips å "copy/paste" teksten innom Word for å luke ut det verste. Ikke bare for andre del, men også for din egen. Da er det nemlig lettere å være bevisst på hva man må være ekstra nøye med.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA