Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjært barn har mange navn..

Startet av gamer73, fredag 03. juli 2015, klokken 06:50

« forrige - neste »

gamer73

Jeg bestilte meg en ny E-golf i går, men jeg tok ikke med noe ekstra dekk/felg....da jeg skal bruke noen vinterdekk jeg har liggende.

MEN....lurer på å gå for 18 tommere til sommer etterhvert, og bruke dem som følger med til vinter. Burde jeg bestilt dem til bilen min nå gjennom forhandler? (jeg regner med at jeg kan legge dette til nå selv om kontrakten ble signert i går) Da får jeg vel momsfritak...eller svarer det seg å kjøpe dette hos andre leverandører?

OG..fant et stilig bilde på nett av en kul e-golf her:)

Hvilke felger er dette? Og den bilen ser faktisk ikke senket ut..stemmer det?

Råde

Den bilen er ikke senket, nei.
Felgene er Madrid 17" (original VW). Mitt tips er å skaffe de utenom forhandler. Særlig møller. De tar blodpriser. Følg evt med på finn. Det gjorde jeg.
e-Golf | X75D

gamer73

Takk for svar:)

Stilige felger du har altså:) hva kostet dine? og hva dimensjon er det utenom 17 toms? Jeg liker helst at dekket fyller mest mulig av hjulbuen uten at senking er nødvendig..har masse dårlig erfaring med senking av bil...

Jeg skal høre med møller hva dem tar for dem også høre litt andre steder også:)

Det spørs om jeg kan forsvare dyre felger til bil nummer 2 liksom men vi får se:)

Råde

Dekkene er 205/50-17. De fyller litt mer enn 225/45-17. Jeg ga 9000,- på finn for fine felger og gode dekk. Har sett det billigere også.
e-Golf | X75D

gamer73

Stilig:) Høres ut som en fin dimensjon-kombinasjon det:)

Og 205/50-17 er vel litt større enn det som er standard også er det ikke? noen %?;) standard er 205/55-16 er det ikke?

Elcapitane72

Enig med dere at Madrid felgene passer godt til e-golf! Kjøpte de av forhandler, dyre....men har dårlig erfaring med uoriginale felger fra før!
E-Golf m/VP - Limestone Grey (est. levering uke 21)

gamer73

Stilig stilig:) og hva måtte du ut med til forhandler?  20 lapper?  Fikk du moms fradrag da?

Elcapitane72

27 100,- med vinterdekk på astanafelgene! Tror prisen var Ca 23 000 for Madrid. Er usikker på om dette er eks mva, antagligvis.
E-Golf m/VP - Limestone Grey (est. levering uke 21)

gamer73

oisann det var sinnsykt dyrt hehe;) men dem er utrolig flotte da:)

egolfxxx

Sitat fra: gamer73 på tirsdag 02. juni 2015, klokken 13:18
Jeg bestilte meg en ny E-golf i går, men jeg tok ikke med noe ekstra dekk/felg....da jeg skal bruke noen vinterdekk jeg har liggende.

MEN....lurer på å gå for 18 tommere til sommer etterhvert, og bruke dem som følger med til vinter. Burde jeg bestilt dem til bilen min nå gjennom forhandler? (jeg regner med at jeg kan legge dette til nå selv om kontrakten ble signert i går) Da får jeg vel momsfritak...eller svarer det seg å kjøpe dette hos andre leverandører?

OG..fant et stilig bilde på nett av en kul e-golf her:)

Hvilke felger er dette? Og den bilen ser faktisk ikke senket ut..stemmer det?
Kjøpte uorginale MAK Wolf 17" 205/50  kostet 12000,- ganske lik Madrid. Felgene er tilpasset for org bolter, senterkopper og har samme nav diameter som org 8)

iGolf

Noen som har peiling på boltsirkel og felgdimensjoner en kan bruke? Passer de som passer til eldre Passat stv?

hottentott33

Sitat fra: Donya på søndag 07. juni 2015, klokken 00:32
Noen som har peiling på boltsirkel og felgdimensjoner en kan bruke? Passer de som passer til eldre Passat stv?

Boltsirkel er vel 5x112 som VW og Mercedes har brukt en stund. Mulig felgene til Passat vil passe, men det kommer an på hvilket innpress (ET) de har.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

iGolf

Sitat fra: hottentott33 på søndag 07. juni 2015, klokken 00:38

Boltsirkel er vel 5x112 som VW og Mercedes har brukt en stund. Mulig felgene til Passat vil passe, men det kommer an på hvilket innpress (ET) de har.

Digg, de er svarte og 17". Men Åssen finner keg ut ET OG HVILKET ET SOM ER GYLDIG PÅ DEN NYE?

Råde

Sitat fra: Donya på søndag 07. juni 2015, klokken 00:49

Digg, de er svarte og 17". Men Åssen finner keg ut ET OG HVILKET ET SOM ER GYLDIG PÅ DEN NYE?
Holder du deg innenfor ET 41 og ET 52 så er du innafor loven (og det møller leverer med bilen). Og da har du mye å velge imellom. ET 46 er vel std mener jeg, så kan du gå 7,5 opp eller ned fra det.
e-Golf | X75D

iGolf

Sitat fra: Råde på søndag 07. juni 2015, klokken 14:55
Sitat fra: Donya på søndag 07. juni 2015, klokken 00:49

Holder du deg innenfor ET 41 og ET 52 så er du innafor loven (og det møller leverer med bilen). Og da har du mye å velge imellom. ET 46 er vel std mener jeg, så kan du gå 7,5 opp eller ned fra det.

Fantastisk takk, skal sjekke de je har hvilken ET de er.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA