Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ulovlig og villedende markedsføring fra Tesla

Startet av iCar, torsdag 02. juli 2015, klokken 15:13

« forrige - neste »

iCar

Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

Softblue

Edition, ser ut som en standard/basic utgave med stoffinteriør, teknikkpakke, DAB+, setekomfortpakke, skinnratt og Range Plus. En helt greit utstyrt bil. Med metalikk lakk og vinterdekk kommer i tillegg, så man havner vel på nesten 330.000 før man får kjørt avgårde fra forhandleren.
Det positive er at den har Audio 20 Radio (522) som er forberedt for Garmin, så man kan kjøpe til navigasjon som tilbehør etterpå. Savner kanskje cruise control (440) i Editionpakken.

Kundefordelen på kampanjeprisen blir 11.300x100/(299.900+11.300)=3,63%

Hvis du vil ha større hjul enn 16 tommer og aktiv parkeringsassistent (ryggesensor), skinninteriør, mer eksklusiv dekor på dashbordet eller andre "goodis" så må du velge en av de andre utgavene. Jeg tror dermed ikke det er mange som kommer til å bestille en "Edition". "Edition" er dermed bare en "få folk i butikken modell".
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

iCar

Bestiller man "edition" så får man ikke legge til noe mer utstyr, kan kun endre farge på lakken og interiør som det står der
Kjører 100% elektrisk

TM

Sitat fra: iCar på tirsdag 02. juni 2015, klokken 10:14
Bestiller man "edition" så får man ikke legge til noe mer utstyr, kan kun endre farge på lakken og interiør som det står der
Det mest overraskende med denne kampanjen at det gjelder 2015 modeller. Til sammenlikning tilbyr BMW 21.900 i rabatt på 2016 modeller, og full fleksibilitet i forhold tilleggsutstyr. Nå er jo bilene veldig forskjellige, men jeg antar likevel at,markedsavdelingen hos BOS følger litt med på kampanjene fra BMW.

Catalyzator

Prøvekjørt i dag   8) 
Ble veldig fristet av denne selv om den i utgangspunktet er litt i dyreste laget for meg, MEN: veldig god plass , både foran, passasjerer og bagasjerom, og behagelig sedat bil å kjøre i min sedvanlige "laidBackStil" som samtidig kunne sparke fra seg i S (sport) om en føler for det. Fant også raskt ut at en av standardfargene (uten ekstra kostnad) er knallrød (Jupiter red) som ville passet meg perfekt. MEN: så var det detaljene . . . Tilbudspakka har jo ikke vinterhjul og her i Norge burde det vært påbudt i slike salgspakker, den har ei heller Navigasjon som jo burde være standard på alle nye biler i dag og absolutt ingen mulighet for hurtiglading så selv om bilen har god (nesten bedre enn god) rekkevidde til daglig kjøring vil en måtte planlegge svært mye ekstra hviletid ved langkjøring og det likte jeg ikke selv om det ikke er ofte jeg ruller avgårde på sååå lange turer . . .

Men forelska ble jeg  :-* (ikke i selgeren da men bilen  ;D )
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Catalyzator

Klarer ikke å slå fra meg denne bilen   :-\ 

Jeg tror jeg må planlegge en halvlang tur å avlegge en nabobyforhandler en visitt å se om det er mulig å få et mer personlig pristilbud på en mer detaljert måte og ikke bare et papir med standard-tilbud hvor han muntlig besvarte halvhjertet det jeg da hadde behov for hjelp til slik som navigasjon osv
Selgeren i Moss/Rygge sa også at tilbudet/kampanjen med range ekstender varte ut Juli men på nettsidene står det da vitterlig 31.August !
Det gir en utrygg følelse når selger ikke imøtekommer relevant informasjon og ikke gir et personlig tilbud på bil/levering, det eneste stedet en da kan henvende seg for informasjon og hjelp er her på elbilforumet og det blir jo litt feil selv om råd og tips her inne fra både ferske og mer erfarne el-bilister er helt uvurderlig og kommer godt med i tenkeprosessen.   

VelVel . . . Jeg har det jo ikke travelt heldigvis  :D 
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

TM

Det er jo merkelig at en forhandler oppgir feil informasjon om når kampanjen slutter. Men som det står i annonsen gjelder den kun 2015 modeller og hvis de er utsolgt så hjelper det ikke hva som står i annonsen. Rabatten på ca 3.5 % for å kjøpe "fjorårs"-modellen" er vel uansett ikke noe å skryte av. Hvis du bestemmer deg for bilen så er jeg rimelig sikker på at du får den samme rabatten på en 2016 modell. Da står du også fritt til å velge tilleggsutstyr, så du får akkurat den bilen du ønsker deg

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Softblue på tirsdag 02. juni 2015, klokken 08:17
Hvis du vil ha større hjul enn 16 tommer ...

Og med større hjul enn 16 tommer risikerer man at forbruket øker slik at man ikke får glede av "Range extender".  For meg har lengst mulig rekkevidde prioritet langt foran et "fancy" utseende.

ChiefHoghead

Sitat fra: Softblue på tirsdag 02. juni 2015, klokken 08:17
Edition, ser ut som en standard/basic utgave med stoffinteriør, teknikkpakke, DAB+, setekomfortpakke, skinnratt og Range Plus. En helt greit utstyrt bil. Med metalikk lakk og vinterdekk kommer i tillegg, så man havner vel på nesten 330.000 før man får kjørt avgårde fra forhandleren.
Det positive er at den har Audio 20 Radio (522) som er forberedt for Garmin, så man kan kjøpe til navigasjon som tilbehør etterpå. Savner kanskje cruise control (440) i Editionpakken.

Kundefordelen på kampanjeprisen blir 11.300x100/(299.900+11.300)=3,63%

Hvis du vil ha større hjul enn 16 tommer og aktiv parkeringsassistent (ryggesensor), skinninteriør, mer eksklusiv dekor på dashbordet eller andre "goodis" så må du velge en av de andre utgavene. Jeg tror dermed ikke det er mange som kommer til å bestille en "Edition". "Edition" er dermed bare en "få folk i butikken modell".
Det ble nå en Edition på meg da. Eneste jeg kan savne litt er CC. Etter ett par dager er jeg fornøyd.
Prislappen ble 321K med vinterhjul og metallic.
Bor på Stord i Hordaland
Er nå på min andre Mercedes B250e 2017 som vil fungere som bil Nr. 1

iCar

Hva betalte du for vinterhjulelene?
Originale MB? Og hvilken dimensjon?
Kjører 100% elektrisk

ChiefHoghead

Sitat fra: iCar på lørdag 25. juli 2015, klokken 12:11
Hva betalte du for vinterhjulelene?
Originale MB? Og hvilken dimensjon?
Blodpris... 15000,- standard ED felg 16"
Bor på Stord i Hordaland
Er nå på min andre Mercedes B250e 2017 som vil fungere som bil Nr. 1

Trikkern

Jeg fikk tilbud på samme dimensjon til 17000,- og da hadde han gitt meg en kjempegod pris :) det blir å kjøpe dekk et annet sted for å si det sånn ;)
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

iCar

Fikk tilbud på 18000,- dette var uten moms pga fritak :'(
Si ifra om noen kommer over noe bra tilbud på komplett vinterdekk til bilen.

Noen som vet om dekkene på en fossilt b klasse vil passe bilen?
Kjører 100% elektrisk

Softblue

Husk at dekktrykksensorene koster noen kroner.
Selv foretrekker jeg orginale felger av hensyn til kvalitet, vekt, innpress på felgen og sporvidde.
Uorginale felger kan for bli et kompromiss, siden felgene skal være billige og passe mange modeller fra forskjellige bilmerker.
Når man kjøper en såpass dyr bil, så synes jeg ikke dekk og felger er det man bør spare på. Det tross alt forbindelsen mellom bilen og veien.
Det blir litt som å kjøpe seg en Armanidress og billigsko.
Men, vent til høsten og se om MB kjører noen kampanjer fra deleavdeling på vinterdekk og eller felger.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Brosmen

Jeg fikk vinterdekkene på 16" standardfelg til 13 500,-
Mulig selger ga meg et ekstra avslag ettersom jeg ikke kunne velge tilleggsutstyr/farge på bilen siden den alt var produsert og kun stod til understellsbehandling i tyskland da jeg kjøpte den.
Mercedes-Benz B-Klasse Electric Drive (03.07.2015)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA