Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla aksjer

Startet av Elnix, torsdag 02. juli 2015, klokken 12:26

« forrige - neste »

Elnix

Vurderer å bygge mitt eget ladesystem, og med tanke på dette er jeg på jakt etter en mode 3 type 2-kontakt for veggmontasje. Tenker da på omtrent samme typen som er på enkelte av ABB sine hurtigladere (men da for semihurtiglading med 22kW AC).

Er dette noe som er mulig å få tak i uten for mye bry? Finner ikke så mye etter litt googling, men mulig noen vet noe mer..?
2015 VW e-Golf

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elnix

Åja, hehe. Den var ikke lengre vekke nei...  :-[

Litt stivt priset for en passiv kontakt, men dere skal vel tjene penger også. Skal muligens ha en 8-10 stk, så da blir det fort i dyreste laget.

Men takk for tips! Da vet jeg vertfall hvor jeg kan finne den  :)
2015 VW e-Golf

elektrolux

Har 10 på lager, men vet ikke om jeg klarer samme pris neste gang. Siden jeg kjøpte disse har nemlig dollaren gått til himmels.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ferry

Kontaktene er dyre, men jeg tror ikke vi kan anklage elektrolux for blodpriser her. Jeg har sjekket rundt på nettet, Alibaba, Aliexpress, Ebay, Farnell etc. Så langt er beste pris i Norge 800-ish. Mulig en pall fra Kina gir bedre stykkpris, men det er vel ikke SÅ mange av oss som skal ha.
Jeg sitter litt på gjerdet og venter. Før eller seinere må da noen komme med noe langt billigere? En tilsvarende CEE koster en femtilapp. At type 2 er dyrere enn CEE kan jeg skjønne, men 16 ganger?!

Multicomp er et billigmerke, men ikke på disse kontaktene.
http://uk.farnell.com/multicomp/dsiec-ev32s-nc/socket-ev-62196-2-32a/dp/2066619
Google "Multicomp DSIEC-EV32S-NC"

Johnny

Det kan virke som om det bare er en produsent i Kina som selger disse tingene her så langt. Det vil nok forandre seg, og da blir det andre priser tenker jeg.
TMS og eGolf.

svingen

@Ferry jeg går ut i fra du vet det selges "kit" her på forumet til rundt 4700 mener jeg? type2 22KW
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

jkirkebo

Sitat fra: Ferry på mandag 01. juni 2015, klokken 23:48
Kontaktene er dyre, men jeg tror ikke vi kan anklage elektrolux for blodpriser her. Jeg har sjekket rundt på nettet, Alibaba, Aliexpress, Ebay, Farnell etc. Så langt er beste pris i Norge 800-ish. Mulig en pall fra Kina gir bedre stykkpris, men det er vel ikke SÅ mange av oss som skal ha.
Jeg sitter litt på gjerdet og venter. Før eller seinere må da noen komme med noe langt billigere? En tilsvarende CEE koster en femtilapp. At type 2 er dyrere enn CEE kan jeg skjønne, men 16 ganger?!

Det er nok to grunner til at disse er dyrere enn CEE.

For det første har de elektromekanisk låsing.
For det andre er volumet mye lavere.

Så prisene vil nok synke, men aldri til CEE-nivåer pga. mekanikken.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Ferry

Sitat fra: svingen på tirsdag 02. juni 2015, klokken 07:18
@Ferry jeg går ut i fra du vet det selges "kit" her på forumet til rundt 4700 mener jeg? type2 22KW

Ja, jeg har sett det omtalt. Absolutt noe å vurdere for min del. Det er ikke ille pris tatt i betraktning hva type 2-kontakten koster. Jeg har lest en del om Open EVSE, men det er litt lite info ennå.

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 02. juni 2015, klokken 10:39
For det første har de elektromekanisk låsing.
For det andre er volumet mye lavere.

Så prisene vil nok synke, men aldri til CEE-nivåer pga. mekanikken.

Men de MÅ vel ikke ha elektromagnetisk låsing? Så vidt jeg kan skjønne er det en tilleggsfunksjon. Jeg tror jeg har brukt type 2-stolper som ikke låser i stolpen. Men jeg har ikke prøvd å trekke ut kabelen av stolpen med makt. Det er mulig jeg tar feil her. Jeg pleier alltid å låse opp bilen først, og da frigjøres kabelen fra bilen. (i3)

jkirkebo

Sitat fra: Ferry på tirsdag 02. juni 2015, klokken 18:44
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 02. juni 2015, klokken 10:39
For det første har de elektromekanisk låsing.
For det andre er volumet mye lavere.

Så prisene vil nok synke, men aldri til CEE-nivåer pga. mekanikken.

Men de MÅ vel ikke ha elektromagnetisk låsing? Så vidt jeg kan skjønne er det en tilleggsfunksjon. Jeg tror jeg har brukt type 2-stolper som ikke låser i stolpen. Men jeg har ikke prøvd å trekke ut kabelen av stolpen med makt. Det er mulig jeg tar feil her. Jeg pleier alltid å låse opp bilen først, og da frigjøres kabelen fra bilen. (i3)

Så vidt jeg vet er det en del av standarden som ikke er valgfri. Det skal ikke være mulig å trekke ut en kabel som det går strøm i.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

emil

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 02. juni 2015, klokken 23:48
Så vidt jeg vet er det en del av standarden som ikke er valgfri. Det skal ikke være mulig å trekke ut en kabel som det går strøm i.

Men pilotsignalet vil vel brytes og lading avsluttes før det er fare for lysbue eller annet tull.

Johnny

Sitat fra: emil på onsdag 03. juni 2015, klokken 00:30
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 02. juni 2015, klokken 23:48
Så vidt jeg vet er det en del av standarden som ikke er valgfri. Det skal ikke være mulig å trekke ut en kabel som det går strøm i.

Men pilotsignalet vil vel brytes og lading avsluttes før det er fare for lysbue eller annet tull.

Den pinnen er litt kortere ja, men dette er en "plug and play" standard for folk flest. Ikke for ladenerder som oss..
TMS og eGolf.

jkirkebo

Sitat fra: emil på onsdag 03. juni 2015, klokken 00:30
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 02. juni 2015, klokken 23:48
Så vidt jeg vet er det en del av standarden som ikke er valgfri. Det skal ikke være mulig å trekke ut en kabel som det går strøm i.

Men pilotsignalet vil vel brytes og lading avsluttes før det er fare for lysbue eller annet tull.

Jepp, det er sekundær sikkerhet om den primære ikke virker. Type 1 kabler har tilsvarende dobbel sikkerhet. Primær sikkerhet der er at du må trykke ned en bryter for å frigjøre låsepinnen som holder fast kabelen, denne bryteren har en mikrobryter som avslutter lading.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA