Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fornøyde eiere - Mye problemer?

Startet av Sele, onsdag 01. juli 2015, klokken 12:28

« forrige - neste »

Carl Anton Stenling

#15
Må innrømme at jeg er glad for å ikke jobbe i Nordea i dag :-)

(Jeg arbeider hos en konkurrerende finansaktør.)

Det forundrer meg forøvrig at NTB velger å kjøre denne saken over hele landet når det allerede er bestemt at det skal innføres tøffe elbilrestriksjoner på den aktuelle E18-strekningen. I løpet av uken tenker jeg elbilene ikke gir noe bidrag til busskø lenger fra Sandvika og innover. Juel slår dermed inn åpne dører.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Ferry

Jeg tenkte jeg skulle si til kundekontakten min at, Nordea trenger ikke konkurrenter når de har slike sjefer. Det er bare å gni det inn!  ;D
Vi får se hvordan forsinkelsene blir fra i morgen. Den godeste Juel er vel kapabel til å regne litt på det også. Hvor mye må hver enkelt tunnelarbeider ut med, mon tro?

arthur

Hans tanker som fremkom i intervjuet med ham på Dagsrevyen er kanskje bedre, eller mer rettferdig, egnet til å kommentere hans meninger.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

hgs

Sitat fra: arthur på mandag 01. juni 2015, klokken 19:57
Hans tanker som fremkom i intervjuet med ham på Dagsrevyen er kanskje bedre, eller mer rettferdig, egnet til å kommentere hans meninger.

Oppfordrer med dette alle elbilister med lån i Nordea om å bytte bank.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Ferry

Jeg syns ikke intervjuet på Dagsrevyen endra noe. Saken presenteres i hvert fall slik jeg har lest den. Juel sier vel kun 2-3 setninger i løpet av innslaget.

Carl Anton Stenling

Sitat fra: arthur på mandag 01. juni 2015, klokken 19:57
Hans tanker som fremkom i intervjuet med ham på Dagsrevyen er kanskje bedre, eller mer rettferdig, egnet til å kommentere hans meninger.

Jeg har problemer med å finne dette intervjuet på NRK Dagsrevyen kl. 19 i dag 1. juni. Noen som kan lede meg til rett klipp?
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Rødkleiv

Hele saken stammer fra et leserinnlegg som min tidligere kollega Juel har i dagens utgave av DN.
For de som ikke er inne i det, så kan det være nyttig å forklare rollen "Sjefsøkonom". Det er i praksis en skravlepappegøye som de fleste banker har for å drive profilere seg. En sjefsøkonom har svært lite å si en i en bank. Når det er sagt så er Juel normalt svært dyktig i jobben sin.

Det er flere måter å regne på her hvis man skal ta opp hansken;
Juel nevner at 5000 busspassasjer med en timelønn på 400, blir forsinket 10 minutter hver. Det gir et tap på 335 000,-.
Elbileiere har visstnok en snittlønn på 900 000,-. La oss runde opp til en million siden snittlønnen ligger noe høyere i Akershus. Det blir en timelønn på 625. Hvis 1200 av de 1400 elbileierne ikke vil samkjøre, så kastes de ut i fossilbilfeltet eller inn på bussen. Det betyr at de blir minst 30 minutter forsinket hver. Det gir et tap på 375 000,-. Siden de har høyere lønn, er de mer verdsatt av samfunnet og derfor viktigere. Både rent samfunnsøkonomisk, men også av ikke økonomiske grunner er det derfor viktigere at elbilene kommer frem raskt enn at bussen gjør det.
Samme prinsipp bør anvendes i dagligvarebutikken. Pensjonister bruker lenger tid i kassa, og bør betale mer for varene. De forsinker køen bak seg og beløpene vil få Juels summer til å se ut som knapper og glansbilder.
Et virkelig tidssluk er barn. Barn er kanskje det største hinderet for at man skal komme seg tidlig på jobb og bli der lenge. Fra de blir født, bør alle barn få en Juel-konto i Nordea hvor de opparbeider seg gjeld til foreldrene avhengig av hvor mye tid de legger beslag på. Syke barn får selvfølgelig høyest gjeld.
Mulighetene er ubegrenset hvis man tar Juel på ordet i denne saken.

Ferry

Sitat fra: Carl Anton Stenling på mandag 01. juni 2015, klokken 22:34
Jeg har problemer med å finne dette intervjuet på NRK Dagsrevyen kl. 19 i dag 1. juni. Noen som kan lede meg til rett klipp?

Jeg fant heller ikke noe på Dagsrevyen, derimot på Dagsrevyen 21, ca. 3 minutter ute i sendinga. Leserinnlegget i DN skummet jeg gjennom før i dag på papir. Noen her kan kanskje legge det ut?

Leafern

Veldig pussig å sparke nedover på de som følger en villet tverrpolitisk ønske om mer miljøvennlig transport.
Og enda mer pussig at Nordea mener at det er deres oppgave.
Leaf 2012
S85 2013

Thomas Parsli

Sitat fra: Leafern på mandag 01. juni 2015, klokken 23:38
Veldig pussig å sparke nedover på de som følger en villet tverrpolitisk ønske om mer miljøvennlig transport.
Og enda mer pussig at Nordea mener at det er deres oppgave.

Nordea mener selvfølgelig ikke at dette er deres oppgave, på samme måte som at SSB ikke mener det er deres oppgave å spre løgner om elbiler selv om Bjart Holtsmark gjør det.

At de lar de kalle seg henholdsvis "Sjefsøkonom i Nordea" og "SSB-forsker" når de ytrer sine private meninger synes jeg derimot er merkelig.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Leafern

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 02. juni 2015, klokken 10:52
Sitat fra: Leafern på mandag 01. juni 2015, klokken 23:38
Veldig pussig å sparke nedover på de som følger en villet tverrpolitisk ønske om mer miljøvennlig transport.
Og enda mer pussig at Nordea mener at det er deres oppgave.

Nordea mener selvfølgelig ikke at dette er deres oppgave, på samme måte som at SSB ikke mener det er deres oppgave å spre løgner om elbiler selv om Bjart Holtsmark gjør det.

At de lar de kalle seg henholdsvis "Sjefsøkonom i Nordea" og "SSB-forsker" når de ytrer sine private meninger synes jeg derimot er merkelig.

Thomas

Selvfølgelig representere han Nordea i kraft av sin stilling. Som privatperson har han ingen nyhetsinteresse.
Leaf 2012
S85 2013

arthur

Sitat fra: Ferry på mandag 01. juni 2015, klokken 21:31
Jeg syns ikke intervjuet på Dagsrevyen endra noe. Saken presenteres i hvert fall slik jeg har lest den. Juel sier vel kun 2-3 setninger i løpet av innslaget.

Hvis han skal "arresteres" på hva han har sagt så er det vel greit å "arrestere" ham på hva han har sagt og ikke hvordan saken er presentert av NRK, eller et hvilket som helst annet TV-selskap? Han var veldig tydelig på at det ike er et forslag fra hans side at elbilsitene skal betale 240 kroner, men et samfunnsmessig økonomisk regnskap viser at det er beløpet som det koster samfunnet å forsinke kollektvitrafikken ved å ha så mange elbiler i kollektivfeltet. Han fikk også sagt at man sikert kan diskutere beløpets størrelse, men det var heller ikke hans poeng, kun atb det er  en ksotnad forbundet med dette "godet" fordi "sånne som oss" kjører glade og fornøyde forbi den øvrige trafikken foran/bak en buss, eller fem. Synes egentlig dette ikke var så spesielt eller så vanskelig å forstå.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

Sele

#27
Da bør han rette kritikken mot myndighetene og ikke elbileiere. I linken jeg la ut så angriper han elbileiere,ikke myndighetene.

jkirkebo

Sitat fra: arthur på tirsdag 02. juni 2015, klokken 18:38
Hvis han skal "arresteres" på hva han har sagt så er det vel greit å "arrestere" ham på hva han har sagt og ikke hvordan saken er presentert av NRK, eller et hvilket som helst annet TV-selskap? Han var veldig tydelig på at det ike er et forslag fra hans side at elbilsitene skal betale 240 kroner, men et samfunnsmessig økonomisk regnskap viser at det er beløpet som det koster samfunnet å forsinke kollektvitrafikken ved å ha så mange elbiler i kollektivfeltet. Han fikk også sagt at man sikert kan diskutere beløpets størrelse, men det var heller ikke hans poeng, kun atb det er  en ksotnad forbundet med dette "godet" fordi "sånne som oss" kjører glade og fornøyde forbi den øvrige trafikken foran/bak en buss, eller fem. Synes egentlig dette ikke var så spesielt eller så vanskelig å forstå.

Så kan man jo regne på hva det "koster" at man forsinker fossilbilene ekstra ved å presse alle elbiler inn i de to vanlige feltene? Sånn generelt vil jeg tro at de som kjører alene i fossilbil har høyere snittlønn enn de som kjører buss, så det regnestykket tror jeg ikke faller helt heldig ut for å si det sånn...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Le

På tide å bytte bank, det ser ut som de i Nordea sliter litt med matte og samfunnsøkonomi.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA