Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Regler elmotor ferskvann?

Startet av Fei, onsdag 01. juli 2015, klokken 10:22

« forrige - neste »

Fei

Som fersk elbil eier(snart) har madamen og kidsa planlagt sommerferie i elbil til Hunderfossen. Vi skal bo på Quality choice hotel i Hafjell. De har visstnok en ladeplass til alle hotellets gjester så må nok basere meg på andre alternativer også. Tenkte å stoppe i Minnesund og lade litt og evt kløfta. Kanskje også i hamar?.

Har noen kjørt Oslo Lillehammer tidligere og har noen tips hadde det vært veldig hyggelig. Bilen er en fullastet Kia soul.

E_S

Sitat fra: Fei på søndag 31. mai 2015, klokken 22:58
Som fersk elbil eier(snart) har madamen og kidsa planlagt sommerferie i elbil til Hunderfossen. Vi skal bo på Quality choice hotel i Hafjell. De har visstnok en ladeplass til alle hotellets gjester så må nok basere meg på andre alternativer også. Tenkte å stoppe i Minnesund og lade litt og evt kløfta. Kanskje også i hamar?.

Har noen kjørt Oslo Lillehammer tidligere og har noen tips hadde det vært veldig hyggelig. Bilen er en fullastet Kia soul.

Hadde planlagt med lading på Minnesund og Hamar på vei oppover, Lillehammer og Minnesund på vei hjem. Om du ikke skal ligge i 130 km/h på motorveien burde det gå bra. Ha gjerne i bakhodet hvor du kan stoppe i tilfelle du ser at det ikke går. (ingenting mellom Minnesund og Hamar og mellom Hamar og Lillehammer såvidt jeg vet, men ellers bra dekning)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Fei

Ok. takker. La inn noen mulige stopp på Kløfta, Minnesund, Rudshøgda og i Lillehammer for å være sikker. Har rekkeviddeangst selv før jeg har fått elbilen..må vel være rekord 8)

E_S

Normalt går det bedre enn man tror, men motorvei med høy hastighet er en potensiell strømsluker. Min Leaf har vel omtrent samme eller noe dårligere rekkevidde enn din bil, og jeg regner normalt 1% pr. kjørte kilometer, da har jeg som oftest en solid sikkerhetsmargin så lenge jeg holder meg under 100 km/h. I 110-120 km/h bruker jeg ca. 65% på 5 mil.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA