Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Antirustbehandling med Fluid Film??

Startet av ara1, tirsdag 30. juni 2015, klokken 17:35

« forrige - neste »

ara1

Har av og til litt slag i forstilling på dårlig vei. Vanlig us av hjul gir ikke mistanke om noe slakk av hjullager, styrekuler e.l. Merker ikke noe ved vanlig kjøring. Tror det er noe som ligger inntil og slår e.l. Noen andre med lignende ulyd?
Grå 85 D levert mai 2015

Trond Botnan

Har også oppdaget en "klakkelyd" i forstillingen på min bil. Oppstår kun ved "flat pedal", og nesten bare når bilen står i "Insane Mode", og ved nedbremsing etterpå.
Akkurat som om det er noe som flytter litt på seg ved hard akselerasjon, og flytter seg tilbake når det bremses igjen. Er ganske sikker på at det er en lyd som ikke skal være der, men bilen oppfører seg helt fint og virker ikke som det er noe løst eller slakk noe sted likevel. Har avtalt time for sjekk, så får vi se hva de finner ut?

Dennis

Kan være en bolt som tar borti du hører. Kjent feil som det er en service bulletin på.

Har lagt den ved som vedlegg.

Lyden kan også være foring på motor foran som er et problem på noen.

ara1

den bolt greia er forenlig med lyden jeg av og til får. Takk. tar det opp på service.
Grå 85 D levert mai 2015

Trond Botnan

Hei,

En stund siden jeg sjekket oppdatering på denne :-[ men mulig du er inne på noe med de Service/repair Bulletin, og kommer til å sjekke opp om jeg kan finne bevis på berøring på bærearmene som opplyst i Bulletin.
Har forøvrig hatt bilen inne for sjekk, mens der opplyste de om at kanskje fremre DU skulle byttes etter at de hadde  sendt lydopptak til US for analyse.
Får vente å se, men er satt opp ny time i Sept. Takker for tips. :)
Mvh TB

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA