Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Løst og fast - rykter -synsing

Startet av POSi411, mandag 29. juni 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

POSi411

På min Think lyser lampa for airbagfeil hele tiden og har gjort det siden jeg kjøpte den. Mener å ha lest tidligere at dette er fordi den har Assist system og at lampa lyser fordi Assist systemet ikke lenger er operativt.
Dette har ikke vært noe problem hittil, men i de nye PKK forskriftene blir det 2'er feil hvis lampa lyser så nå må jeg finne en løsning på problemet.
Er det flere som har dette problemet?
Er det noen som har en løsning på det?

EDIT: Rettet bremsefeillampe til airbaglampe.
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Warlock

Er det ikke airbag-lampa som lyser konstant dersom det er feil på assistsystemet da?
Det finnes noen løsninger for dette i alle fall. Du kan blant annet søke opp OVMS her på forumet for en av løsningene.

POSi411

Sitat fra: Warlock på søndag 31. mai 2015, klokken 02:08
Er det ikke airbag-lampa som lyser konstant dersom det er feil på assistsystemet da?
Det finnes noen løsninger for dette i alle fall. Du kan blant annet søke opp OVMS her på forumet for en av løsningene.
Korrekt. Air-bag lampa er det selvfølgelig. (Skulle kikket i bilen før jeg skrev, men gadd ikke å gå ut da det regnet.) Takk for søketips. Ser nå at noen lager en plug inn løsning for 3700,-. Men en OVMS virker da mer fristende. Skal lese mer om OVMS, men hvis noen her inne har løst airbaglampe problemet på denne måten så fortell gjerne!
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

BauDemo

I made the airbag lamp box which replaces the RAC box in the car. It is plug and play and restores the operation of the airbag lamp as it was originally. The advantage in it is that it is truly plug and play - it takes 10 minutes to install.

I also did the final edit in the OVMS code for Think so there is some support for that there. The advantage is that the OVMS is much cheaper and you get the extra functions. The disadvantage is that you need to modify the hardware so it can interface with the car and control the lamp.

Let me know if you are interested in the plug and play solution - I still have 2 airbag lamp boxes from the latest batch.
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

POSi411

Sitat fra: BauDemo på søndag 31. mai 2015, klokken 16:59

Let me know if you are interested in the plug and play solution - I still have 2 airbag lamp boxes from the latest batch.

I have sent you a PM.
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

POSi411

Da er dessverre dette problemet tilbake. >:( :'(
Bilen har "Assist" systemet, og da det ikke lenger er koblet opp lyser airbaglampa konstant.
Er det ingen i Norge har løst dette problemet?
(Er selvsagt villig til å betale for å få hjelp med dette.)
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Warlock

Ikke sikkert jeg husker helt rett, men tror det bare var å jorde pin 2 på koplingskabelen, så slukker lampa. Her kan man lage seg så avansert hardware man vil, alt fra en permanent kortslutning, eller billig timer delay for dx.com, til en liten enhet som lytter etter rett signal på CANbusen og tenner eller slukker linja etter beste evne...

Edit:   rettelse, det er pin 10 som er lampa. prøv å kople den til pin 13 som er jord. Forøvrig er pin 7 tenningnøkkelsignal,  pin 1 alltid 12V, pin 6 og pin 18 er hhv CAN-L og CAN-L. Så da har du alt du tenger...

Tidligere postet pinout-bilde:
https://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=6755.0;attach=7787;image

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA