Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Antirustbehandling importert Outlander PHEV

Startet av Belloq, mandag 29. juni 2015, klokken 16:56

« forrige - neste »

Belloq

Bestilte 40000 km service på bilen , ganske langt frem i tid for og være sikker på og få plass da jeg har lest litt om lange ventetider. fikk time fredag 6 november. Får beskjed om og levere bilen kl 08 . Får så beskjed om at jeg får låne bil, greit nok tenker jeg. Skriver så tilbake at da kan jeg vel hente bilen på slutten av dagen. Får svar at nei den ble nok ikke ferdig på fredag, men kan hentes på mandag- Trodde Elbiler hadde lite vedlikehold jeg, Er dette normalt? Må jo ta meg fri to dager for og ta en service som på en vanlig bil hadde tatt knapt halve dagen.
P85 2014

cirys1

Sitat fra: Belloq på fredag 29. mai 2015, klokken 21:45
Må jo ta meg fri to dager for og ta en service som på en vanlig bil hadde tatt knapt halve dagen.

Hvorfor må du ta fri? Du får lånebil, dra på jobb etter at du har levert bilen og hent den etter at du er ferdig på mandag. De tar den innimellom alt annet sikkert derfor det tar tid også henger de som kjent etter på en del områder.

Belloq

Mente ikke ta fri hele dagen, men går noen timer vekk for og kjøre frem og tilbake. Du har nok rett i at de tar den innimellom, ble bare litt sjokkert. Er ikke vant til slikt , spesielt ikke når det er så langt frem i tid .
P85 2014

Johnny

De skal bruke to dager på min 40000km service utpå høsten også. Angivelig fordi de skal gjøre bremsemodifikasjonen samtidig.
TMS og eGolf.

Belloq

Sitat fra: Johnny på fredag 29. mai 2015, klokken 21:57
De skal bruke to dager på min 40000km service utpå høsten også. Angivelig fordi de skal gjøre bremsemodifikasjonen samtidig.

Hva gjøres med bremsene? er det noe som gjøres på alle eller?
P85 2014

cirys1

Sitat fra: Belloq på fredag 29. mai 2015, klokken 21:59

Visst du ikke har bremseskjold så oppgraderes de.. :)
Du kan sikker få utlevert bil og framlevert bil tidligere visst du må rekke noe viktig på jobben, hos vanlige forhandlere så pleier det ikke å ta så lang tid men der må du betale min 1000 kr dagen for leiebil, nå har du bil hele helgen..

Belloq

Sitat fra: cirys1 på fredag 29. mai 2015, klokken 22:08

Du kan sikker få utlevert bil og framlevert bil tidligere visst du må rekke noe viktig på jobben, hos vanlige forhandlere så pleier det ikke å ta så lang tid men der må du betale min 1000 kr dagen for leiebil, nå har du bil hele helgen..

Det har du rett i ,men vet jo ikke om jeg får låne Tesla.. men skal vel ikke klage så lenge man får låne en bil gratis .
P85 2014

overlay

Sitat fra: cirys1 på fredag 29. mai 2015, klokken 22:08

Pleier ikke koste noe innad garantitiden?

TeslaTerje

Hadde min på 1 års service der eg fekk bremseskjold og nye bremseskiver og klosser. Bestilte time til 2 års service samtidig og fekk da bekjed at den tar 2 dager får leigebil gratis da og.
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

cirys1

timingbeltkiller

LOGIKK:
Enklere konstruksjon = enklere vedlikehold = firedobbel tid!

TM er antakelig eneste elbilfabrikant med denne logikken.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

overlay

Muffinman

Det er nok ikke servicen som tar tid for der er det ikke rare greiene som skal gjøres. Men men lista over bulletins som skal utføres er nok blitt temmelig lang etterhvert. Tipper det er en stor årsak til at det tar såpass med tid.

NorwegianX

Samme historie her. Leverte onsdag morgen. Men de kunne ikke garantere ferdig samme dag. Årsaken var angivelig at de ikke visste når de fikk tid til å starte på den. Litt merkelig sett i mine øyne, siden vi avtalte tiden for 6 mnd siden. Siden jeg skulle ut av byen for helgen fra tidlig torsdag morgen så ønsket Tesla å utsette til neste uke. Helt greit for meg, da jeg fikk en liten Merchedes som lånebil. Hadde ikke lyst på langtur med den.
Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

eifi

Jeg skal ha min bil inn på 20 000 service nå på onsdag, men da hadde de ikke fått med seg de punktene som jeg påpekte at måtte fikses når service ble avtalt for 3 måneder siden, så da får jeg dessverre ikke gjort alt denne gangen. Amatørmessig spør du meg. Er ikke akkurat imponert over folkene som jobber hos Tesla.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA