Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Antirustbehandling importert Outlander PHEV

Startet av Belloq, mandag 29. juni 2015, klokken 16:56

« forrige - neste »

lurium

Amatørmessig er å klage på gratis leiebil og gratis oppgradering av bremser. Alt som er gratis bør man ikke klage på. Det er gratis. Gtatis ja... dere leste riktig...gratis :)

snurrehue

Sitat fra: Thomas M på lørdag 30. mai 2015, klokken 15:20
Amatørmessig er å klage på gratis leiebil og gratis oppgradering av bremser. Alt som er gratis bør man ikke klage på. Det er gratis. Gtatis ja... dere leste riktig...gratis :)

Gratis er det jo egentlig ikke. Strengt tatt har jo Tesla tatt betalt for dette ved kjøpet. Men bra Tesla rydder opp!

Teslanewbie

#17
Sitat fra: Thomas M på lørdag 30. mai 2015, klokken 15:20
Amatørmessig er å klage på gratis leiebil og gratis oppgradering av bremser. Alt som er gratis bør man ikke klage på. Det er gratis. Gtatis ja... dere leste riktig...gratis :)

Det som er amatørmessig er slike utsagn ....

Gratis ?  Skulle bare mangle at man Ikke fikk leiebil ved garantireparasjon, dette gis av alle bilmerken.


P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Belloq

Sitat fra: Muffinman på lørdag 30. mai 2015, klokken 11:28
Det er nok ikke servicen som tar tid for der er det ikke rare greiene som skal gjøres. Men men lista over bulletins som skal utføres er nok blitt temmelig lang etterhvert. Tipper det er en stor årsak til at det tar såpass med tid.

Med bulletins mener du garanti jobb? jeg har kun bestilt service , er ikke noe feil med bilen min som jeg har bedt dem utbedre. Men er jo mulig de gjør ting som de vet blir et problem seinere i eier forholdet
P85 2014

RE

2 dager ? Det er jo lyn-raskt! Jeg har førstegangs-service nå (ca 15000km), og bilen har stått hos Tesla siden 22.05. Er riktignok endel som skal fikses (takluke,bakluke osv), men bilen har jo bare stått stille utenfor Tesla i en uke (sjekka via app).  Har gratis leiebil (diesel-stinkdyr). Virker som de rett og slett ikke har skalert opp service-sentere og ansatte etter antall biler som må fikses. Håper dette bedrer seg framover!
Tesla Model S85, Blå
E-golf med varmepumpe, Hvit

Johnny

Sitat fra: Belloq på lørdag 30. mai 2015, klokken 19:27
Sitat fra: Muffinman på lørdag 30. mai 2015, klokken 11:28
Det er nok ikke servicen som tar tid for der er det ikke rare greiene som skal gjøres. Men men lista over bulletins som skal utføres er nok blitt temmelig lang etterhvert. Tipper det er en stor årsak til at det tar såpass med tid.

Med bulletins mener du garanti jobb? jeg har kun bestilt service , er ikke noe feil med bilen min som jeg har bedt dem utbedre. Men er jo mulig de gjør ting som de vet blir et problem seinere i eier forholdet

Modifikasjoner! De har en del å gjøre som de kansje ikke vil informere om også.

Typisk er titanskjoldet, ladekablingen, bremsene og bolter i hjulopphenget er ting jeg kommer på i farten.

Alt som er forbedringer fra produksjonstidspunktet som de vil gjøre er bonus synes jeg.
TMS og eGolf.

timingbeltkiller

Sitat fra: Johnny på lørdag 30. mai 2015, klokken 20:15
Tesla og eGolf.
Har du erfart noen kvalitetsforskjell på disse bilene?
Tenker på hvor samvittighetsfullt de er skrudd sammen,
finish ut- og innvendig,
eventuelle reklamasjoner.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Johnny

Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 31. mai 2015, klokken 07:04
Sitat fra: Johnny på lørdag 30. mai 2015, klokken 20:15
Tesla og eGolf.
Har du erfart noen kvalitetsforskjell på disse bilene?
Tenker på hvor samvittighetsfullt de er skrudd sammen,
finish ut- og innvendig,
eventuelle reklamasjoner.

Gratulerer med tidenes off-topic ;)

De er så forskjellige at jeg har vanskelig for å finne noe fornuftig å si, men jeg har ikke hatt store problemer med noen av de.

Den ene er et fremkomstmiddel, og den andre er en "stellebil" :)
TMS og eGolf.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 30. mai 2015, klokken 18:57

Gratis ?  Skulle bare mangle at man Ikke fikk leiebil ved garantireparasjon, dette gis av alle bilmerken.

Jeg har hatt garantirep på Nissan Leaf og tidligere ICE fra Ford, VW og Mitsubishi. Aldri fått gratis leiebil.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 30. mai 2015, klokken 11:13
LOGIKK:
Enklere konstruksjon = enklere vedlikehold = firedobbel tid!

TM er antakelig eneste elbilfabrikant med denne logikken.

Nissan benytter samme logikk med Leaf; 3 av gangene den har vært inne på service/garantirep trengte de å beholde bilen natten over. Var bare varslet på forhånd 1 av gangene.

timingbeltkiller

Nissan har som fossilbilfabrikant dårlig rykte og dårlig resultat på AutoIndex.
I og for seg ikke å vente dette endrer seg bare fordi modellrekken utvides med elbil(er).
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Teslanewbie

Sitat fra: Finnøy på søndag 31. mai 2015, klokken 10:23
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 30. mai 2015, klokken 18:57

Gratis ?  Skulle bare mangle at man Ikke fikk leiebil ved garantireparasjon, dette gis av alle bilmerken.

Jeg har hatt garantirep på Nissan Leaf og tidligere ICE fra Ford, VW og Mitsubishi. Aldri fått gratis leiebil.

Rart . Har fått det på alle reparasjoner som skyldes utbedring og som dekkes av garanti på diverse bilmerken.

Logikken min er at dette er bilprodusentens  feil og deres feil årsaker merarbeid og tidssløseri for meg.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Belloq

Noen her som har erfaring med service senteret i Gøteborg? Vurderer en tur dit for og ta service, de har vel litt mer tid til overs vil jeg tro:)
P85 2014

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Belloq på onsdag 03. juni 2015, klokken 14:38
Noen her som har erfaring med service senteret i Gøteborg? Vurderer en tur dit for og ta service, de har vel litt mer tid til overs vil jeg tro:)

Hvis det er lenge siden du har hatt bilen på verksted så vil du nok måtte ha bilen inne et par dager der og. Da jeg hadde bilen inne på reklamasjonsjobb sist hos Tesla så brukte de 5-6 timer på slike ting jeg ikke hadde nevnt....ting de gjør ved neste verkstedsbesøk i stedet for å tilbakekalle når de ser at feilen er så stor at de bør fikse det innen et år, men ikke så kritisk at de må tilbakekalle med en gang. Men kjenner ikke til Gøteborg. Kan jo være lurt og en morsom tur.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Belloq

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 03. juni 2015, klokken 17:09
Sitat fra: Belloq på onsdag 03. juni 2015, klokken 14:38
Noen her som har erfaring med service senteret i Gøteborg? Vurderer en tur dit for og ta service, de har vel litt mer tid til overs vil jeg tro:)

Hvis det er lenge siden du har hatt bilen på verksted så vil du nok måtte ha bilen inne et par dager der og. Da jeg hadde bilen inne på reklamasjonsjobb sist hos Tesla så brukte de 5-6 timer på slike ting jeg ikke hadde nevnt....ting de gjør ved neste verkstedsbesøk i stedet for å tilbakekalle når de ser at feilen er så stor at de bør fikse det innen et år, men ikke så kritisk at de må tilbakekalle med en gang. Men kjenner ikke til Gøteborg. Kan jo være lurt og en morsom tur.

Ja regner med de trenger minst like lang tid, hvis ikke lenger. Men tar det som en tur, får trolig en lånebil der også. Da kan jeg jo kjøre hjem igjen og returnere etter noen dager, hvis det ikke blir problemer med lånebil over grensen da.
P85 2014

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA