Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mye penger bruker du på hurtiglading?

Startet av gulars, mandag 29. juni 2015, klokken 10:17

« forrige - neste »

gulars

Prøvde å starte e-Up'en her om dagen da EV! dukket opp i displayet, rød tekst og bilen absolutt ikke ville starte. Måtte styre og stresse og klarte heldigvis å få det til å gå opp logistisk likevel. Prøver bilen når jeg kommet hjem og da starter den selvfølgelig som ingenting har skjedd.

Kjører til Møller for å få avlesning av feilkode og det klarer de selvfølgelig ikke å få til, her er det en uke ventetid...
Vel bilen fungerer nå neste uken og feilkoder blir avlest, av uforståelige grunner (for meg i alle fall) får ikke Møller tilgang til denne feilkoden og må sende rapport til Oslo som igjen sender koder videre til fabrikken i Tyskland. Ca 2 uker etter får jeg beskjed at nei, denne feilkoden er det ikke mange biler så har så her må man installere en logger som jeg må kjøre rundt med til feilen oppstår igjen. Man vil ikke prøve å fikse noe før man er helt sikker på hva som har gått galt.

Så enden på visen er at jeg kjører rundt med en bil som ikke er fikset, i påvente av at en logger skal komme til verksted, så må jeg få bilen inn, få logger installert, hente bilen senere samme dag. Så når feilen oppstår må jeg ringe til Falck for å bli hentet, få bilen tauet til verksted for så at bilen kan repareres (forhåpentligvis). Dette betyr da minst 6 turer fram og tilbake til verksted for meg.

Prøvde meg ovenfor serviceansvarlig at på en helt ny bil er jo dette for dårlig og at jeg kommer til å bruke masse tid på å kjøre fram og tilbake. Ønsket da å få en kompensasjon (f.eks. serviceavtale), svaret var at "nei, dette går nok ikke, men vi kan fylle bilen opp med strøm for deg". Ble så oppgitt at jeg bare måtte legge på røret.

Må få presisere at selger har vært fantastisk, men ettermarked Møller.....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA