Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ulyd fra transformator / hjemmelader?

Startet av Kakemoms, mandag 29. juni 2015, klokken 07:07

« forrige - neste »

el_ing

Jeg har samme problem med timeren som har en fast avgangstid hver dag. Bilen er alltid ladet opp til nedre ladegrense, men av og til er den fulladet til avgangstid og av og til ikke. Jeg har løst problemet på samme måte som stado ved å sette nedre ladegrense til 80%, som holder for å komme meg til jobb.

Men jeg tror jeg har funnet et mønster i dette nå: Hvis man kjører omtrent til innstillt avgangstid, så er bilen fulladet til den innstillte avgangstiden neste dag. Hvis man derimot ikke bruker bilen til instillt avgangstid (kanskje noen timer senere), så er bilen ikke fulladet neste dag.
Er det noen som kan bekrefte dette?
e-Golf - prod. uke 51/2014

sap_2000

Da er bilen levert inn og de skal se på problemet med timerene på nytt og kontakte teknisk hos Møller.
Er veldig fornøyd med servicen og viljen til å løse problemet så langt.

Tipper det er flere som vil merke dette problemet til vinteren når timere bøir mer aktuelt for flere brukere.

Nå er vi hvertfall 3-4 som leser denne tråden som opplever det samme.
Det som hadde vært interresant er om det er noen som opplever at timere for lading med nedre ladegrense satt fungerer som det skal.
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

sap_2000

Oppdatering.
Bilen har nå fungert bra i ca 2 mnd etter den var hos Møller. Ingen feil ble funnet, og boksen som styrer ladingen var av siste generasjon og ble ikke byttet.
Antagelig ble den frisk pga en times strømbrudd ved at 12v batteriet ble koblet fra.

Nå de siste par ukene har den begynt å krøll seg til igjen som før med at en eller flere timere ikke starter.
Merker samtidig at CarNet er blitt tregere. Spesielt med tilbakemeldinger fra bilen, og at det å sette igang lading manuelt gjerne tar 10 forsøk før det går.

Mistenker at CarNet/ ladestyringsmodulen etterhvert får fullt minne og trenger en restart slik som PCer og annen elektronikk ofte må.

Det som er dumt med å ta 12v batteriet er at man må gjøre endel innstillinger på bilen etterpå, så spørsmålet til forumet er hvilken sikring man kan ta for å gjøre CarNet/ ladestyring strømløs?
Har lyst til å prøve den metoden, om ikke annet for å mer få pinpointed problemet.

Så, noen som vet hvilken sikring som må tas?
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA