Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtiglading og batteri temperatur.

Startet av Sterkstrøm, søndag 28. juni 2015, klokken 23:18

« forrige - neste »

Sterkstrøm

Jeg har fått levert punkteringsfrie dekk som standard med bilen. Jeg synes de bråker mye. Jeg har kjørt Leaf tidligere og der er dekkstøyen i bilen mye lavere. Er det noen som har vært borti bedre dekk til Mercedesen som ikke støyer så mye?

CitB59EL

Jeg fikk byttet fra Dekk som fulgte med bilen til Conti eContract(Hybrid dekk) i 225/50-17. Disse er A merket både på rulle motstand og Våt egenskaper.
Tok også og fikk bilen støy isolert bilen med asfaltplater i hjulbuene før bilen ble Mecasol behandlet. Bilen er MEGET stillegående. Får stadig bemerkninger når folk sitter på om hvor stille bilen er. Dette anbefales!

Har ikke kjørt bil 1 meter med fabrikk dekk så har ikke direkte sammenlignings grunn lag. Men vår bil støyer ihvertfall ikke mer enn demo bilen jeg kjørte tidligere på Nokian R2.

Men bilen kan kjøres meget rimelig hvis ønskelig. Har 22 kwh/100 km i dash nå med mest små kjøring tot siden bilen var ny. Hadde 20 kwh/100 km igår på mest små kjøring. Har god tro på at bil kommer ned på 18-19 kwh/100 km ved lang kjøring på dash.

Så disse dekkene tror jeg bidrar til at bilen går minst 1 mil lenger på hver ladning. Kjørte 12 mil igår med 2 mil est igjen på batteri før ladning.

Sterkstrøm

Har kjørt ca.2000km. Gjennomsnittforbruk denne perioden ligger på 2.26 kw pr. mil. Temperatur 5-13 grader. Med de dekkene jeg har går bilen ca. 16 mil ved 10 grader og ca. 18-19 mil med lading til 100%. Regner med at bilen går litt kortere med mykere dekk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA