Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P106 Stoppet. Har lest ut feilkoder.

Startet av jensjacob, søndag 28. juni 2015, klokken 19:57

« forrige - neste »

jensjacob

Hvad er det længste i har kørt i e-Golfen i eet stræk ?
Hvad var der tilbage på batteriet ?
Gennemsnitshastighed ?

Jeg spørger i forbindelse med at køre til lufthavnen. Et stræk på 105 km (2/3 motorvej 0 højdemeter).
Jeg kan lade i lufthavnen så det er fint nok.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

iknutis

10.5mil går helt fint. Jeg kjører stort sett rundt 15mil før batteriet er tomt.

Råde

98km i øsende regn og 2-300m høydeforskjell i kupert terreng (ikke høydeforskjell mellom start og stopp) 17,etellerannet/100km. 21% rest. Nesten samme tur i -10 grader og tørr vei. 26% i rest.

Husker ikke Ø hastighet, men jeg holdt vanlig hastighet i by/landevei. Motorvei Ø ca 100km/t (ca 60km av total lengde)

Du klarer turen finfint
e-Golf | X75D

elektro

98 km. tur/retur Lufthavnen her i Oslo, som er en del høydemeter. Snittforbruk 13.4 kWh gj.snitt hastighet 79 km/t. pga. litt kø (kjørte i 100 km/t. med ACC ca. halve turen). ECO modus og ca. 15 grader ute men litt regn deler av turen. Tror jeg hadde 55 km. estimert rekkevidde igjen, men batteriet var ikke helt fullt da jeg startet.

Danmark må jo være et drømmeland for elbil uten høydeforskjeller, ekstrem kulde og snø. Det eneste dere har er vind.  ;) 105 km. bør gå helt fint, året rundt! Men du kan nok ikke holde 130 km/t. hele veien. Hver 10 km/t økning gir veldig stor forskjell i strømforbruk.

En bekjent av meg skulle fra Drammen til Smögen i Sverige med sin Tesla for en stund siden, det er 230 km. med nesten bare motorvei. Været var bra og bilen fulladet, noe som vel skal gi nesten 500 km. med P85. Det endte med at de måtte lade på veien etter å ha kjørt uøkonomisk og alt for fort!  ::)
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA