Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Får ikke opp ladestasjoner i kart

Startet av Trekkoppbil, søndag 28. juni 2015, klokken 15:43

« forrige - neste »

Rødkleiv

Sitat fra: tallyho på fredag 29. mai 2015, klokken 16:03
Man kan opptre som forhandler eller man kan opptre som tosk. Elbilforeninga valgte det første, heldigvis. Forhandling gir bedre uttelling enn å stille ultimatum. Alltid. Bare prøv selv! Ved å stille ultimatum ender man opp med å bli tatt som en useriøs tulling, og da mister man enhver påvirkningsmulighet.

Er det virkelig noen som innbiller seg at elbiler skal få beholde rett til å kjøre i kollektivfeltet i uoverskuelig framtid? En bedre varslet innskrenking enn denne skal man lete lenge etter!

Litt av noen forhandlere; SVV bad om to fingre, Elbilforeningen ga dem hele hånda.

sven erik

Sitat fra: grorudklovnen på fredag 29. mai 2015, klokken 09:33
Dersom man skal stoppe et slikt vedtak hos SVV så må man bruke offentlighetsloven til å kreve å se saksbehandlingspapirene bak dette vedtaket. Er det gjort noen utredninger som viser faktisk at dette er en riktig avgjørelse? Sannsynligvis er grunnlaget for avgjørelse svært vag og bærer preg av politisk og administrativt taktisk spill i de byråkratiske korridorene. Skal man spekulere videre så er det sannsynligvis de samme maktmenneskene bak dette vedtaket som vi at man skal satse mer på buss på E18 for å få presset gjennom en ny E18.

det som er med hele denne saken er at elbil foreningen følte ikke med i hele tatt  for det hvar statens vegvesen som sa vi måtte ut  mens rejeringen kom med at det kunne ikke statens vegvesen bestemme  da kom  elbil foreningen  med at samkjøring er bra  så dette ble et forlik mellom  en part som ikke kunne bestemme og elbil foreningen  stortinget har ikke  tatt standpunkt i denne saken ennå

sven erik

Sitat fra: Sele på fredag 29. mai 2015, klokken 16:41
Sitat fra: tallyho på fredag 29. mai 2015, klokken 16:03
Man kan opptre som forhandler eller man kan opptre som tosk. Elbilforeninga valgte det første, heldigvis. Forhandling gir bedre uttelling enn å stille ultimatum. Alltid. Bare prøv selv! Ved å stille ultimatum ender man opp med å bli tatt som en useriøs tulling, og da mister man enhver påvirkningsmulighet.

Er det virkelig noen som innbiller seg at elbiler skal få beholde rett til å kjøre i kollektivfeltet i uoverskuelig framtid? En bedre varslet innskrenking enn denne skal man lete lenge etter!
Nei men etter 50000 elbiler det vil si 2 prosent av dagens bilpark synes jeg er for tidlig. Elbil kan ikke sidestilles med fossilbil pga rekkevidde utenom Tesla som er i en egen klasse.

vi må opp i større antal  og da kan en snakke om eget felt  men vi elbilene skal lide for de som sitter der i dag  skal ha med  pluggin hybrid  i fordelene

Carl Anton Stenling

#18
Sitat fra: Rødkleiv på fredag 29. mai 2015, klokken 17:15
Litt av noen forhandlere; SVV bad om to fingre, Elbilforeningen ga dem hele hånda.

Elbilforeningen har brukt masse tid og innsats på denne saken. Uten massiv lobbying så hadde sannsynlig resultatet vært at samtlige kollektivfelt i hele Norge hadde blitt stengt permanent for elbil for rundt ett år siden.

Uten å gå i detalj på strategien så vil Elbilforeningen ofte ikke fronte saken direkte i media, men samarbeide med ulike foreninger og partier for å arbeide mest effektivt med en sak. Direkte konfrontasjon mellom en interesseorganisasjon og myndighetene er ikke nødvendigvis beste strategi selv om det gir høyt støynivå.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

sven erik

alle sammen som ikke har fått det med seg i 2013 hvar det skifte i ledelsen i  elbil foreningen da komm det og  en  ny politikk inn  etter det skal en bare forhandle ikke  kreve og vise seg  + at nå kann ikke alle komme  på årsmøtene  som er for hovedstyre en sender bare representanter   
for å få ting  har vi vist oss i alle år som hvar før

sven erik

elbil foreningen har glemt klima forliket   det blir sakt stenkt for et år siden det er rart for for noen år siden ble  det bestemt at alt hvar freda til enten år 2017 eller  50 tusen elbiler  når  vi nådde 50 tusen  ble rejeringen enig om å si 2017  og nå gir de bort dette  uten og snakke om hva som ble vetat   vi må og  huske på boten rejeringen  må betale om vi ikke når klima målet og for å nå det må  elbil prosenten hvære ekstremt mye høyere en nå og masse av busser og annet må over på strøm

Carl Anton Stenling

Sitat fra: J0nArne på fredag 29. mai 2015, klokken 07:13
+1
Nettopp kjøpt en elbil og rakk å kjøre kollektivfeltet i 2 uker. Denne skal nå ut på salg på Finn og kjøper meg en fossilbil. Dessverre ikke så attraktivt å kjøre en elbil for meg personlig og kjenner flere andre som vil gjøre det samme

Tror jeg ville ventet med elbilsalget til miljøfelt på E18 er avklart. Du kan fort havne i en megakø hvis du velger fossilbil og det etableres miljøfelt ...
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

sven erik

Sitat fra: Carl Anton Stenling på fredag 29. mai 2015, klokken 17:23
Sitat fra: Rødkleiv på fredag 29. mai 2015, klokken 17:15
Litt av noen forhandlere; SVV bad om to fingre, Elbilforeningen ga dem hele hånda.

Elbilforeningen har brukt masse tid og innsats på denne saken. Uten massiv lobbying så hadde sannsynlig resultatet vært at samtlige kollektivfelt i hele Norge hadde blitt stengt permanent for elbil for rundt ett år siden.

Uten å gå i detalj på strategien så vil Elbilforeningen ofte ikke fronte saken direkte i media, men samarbeide med ulike foreninger og partier for å arbeide mest effektivt med en sak. Direkte konfrontasjon mellom en interesseorganisasjon og myndighetene er ikke nødvendigvis beste strategi selv om det gir høyt støynivå.

leser ikke  elbil foreningen hva  rejeringen sier  og de motsier  ting som  rejeringen sier som er bra  for oss  jeg har nemlig litt kontakter   og hadde ikke  elbil foreningen kommet med  noe til vegvesnet  men hørt hva rejeringen ville gjort først ville vi hatt  kolektiv feltet som før

Rødkleiv

Sitat fra: Carl Anton Stenling på fredag 29. mai 2015, klokken 17:37
Sitat fra: J0nArne på fredag 29. mai 2015, klokken 07:13
+1
Nettopp kjøpt en elbil og rakk å kjøre kollektivfeltet i 2 uker. Denne skal nå ut på salg på Finn og kjøper meg en fossilbil. Dessverre ikke så attraktivt å kjøre en elbil for meg personlig og kjenner flere andre som vil gjøre det samme

Tror jeg ville ventet med elbilsalget til miljøfelt på E18 er avklart. Du kan fort havne i en megakø hvis du velger fossilbil og det etableres miljøfelt ...

Elbilforeningen vil vel at dette feltet skal forbehold samkjørerne?

sven erik

Sitat fra: Carl Anton Stenling på fredag 29. mai 2015, klokken 17:37
Sitat fra: J0nArne på fredag 29. mai 2015, klokken 07:13
+1
Nettopp kjøpt en elbil og rakk å kjøre kollektivfeltet i 2 uker. Denne skal nå ut på salg på Finn og kjøper meg en fossilbil. Dessverre ikke så attraktivt å kjøre en elbil for meg personlig og kjenner flere andre som vil gjøre det samme

Tror jeg ville ventet med elbilsalget til miljøfelt på E18 er avklart. Du kan fort havne i en megakø hvis du velger fossilbil og det etableres miljøfelt ...

hadde ikke denne løsningen kommet og vi  hadde fått mer  kø i kolektiv feltet  kunne  vi presset på  for miljø felt  men nå vil faktisk  elbilen stå og forurense for  en vil lage lenger kø og  lenger tid med fosilbil i køn så vil de forurense mer

sven erik

Sitat fra: Rødkleiv på fredag 29. mai 2015, klokken 17:42
Sitat fra: Carl Anton Stenling på fredag 29. mai 2015, klokken 17:37
Sitat fra: J0nArne på fredag 29. mai 2015, klokken 07:13
+1
Nettopp kjøpt en elbil og rakk å kjøre kollektivfeltet i 2 uker. Denne skal nå ut på salg på Finn og kjøper meg en fossilbil. Dessverre ikke så attraktivt å kjøre en elbil for meg personlig og kjenner flere andre som vil gjøre det samme

Tror jeg ville ventet med elbilsalget til miljøfelt på E18 er avklart. Du kan fort havne i en megakø hvis du velger fossilbil og det etableres miljøfelt ...

Elbilforeningen vil vel at dette feltet skal forbehold samkjørerne?

det virker som om noen av de som sitter i elbil foreningen  nå tenker med det de sitter på eller  så er de betalt av  bensin produsent   elbil er miljø bil og da snakker en ikke om samkjøring  ja en får noen biler ut  men cisse elbiler er det omtrent bare pass til en

jkirkebo

Sitat fra: Rødkleiv på fredag 29. mai 2015, klokken 17:42
Sitat fra: Carl Anton Stenling på fredag 29. mai 2015, klokken 17:37
Sitat fra: J0nArne på fredag 29. mai 2015, klokken 07:13
+1
Nettopp kjøpt en elbil og rakk å kjøre kollektivfeltet i 2 uker. Denne skal nå ut på salg på Finn og kjøper meg en fossilbil. Dessverre ikke så attraktivt å kjøre en elbil for meg personlig og kjenner flere andre som vil gjøre det samme

Tror jeg ville ventet med elbilsalget til miljøfelt på E18 er avklart. Du kan fort havne i en megakø hvis du velger fossilbil og det etableres miljøfelt ...

Elbilforeningen vil vel at dette feltet skal forbehold samkjørerne?

Et miljøfelt vil være åpent for alle andre enn fossilbiler uten passasjer. Altså åpent for elbiler, tungtrafikk og fossilbiler med passasjer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Alle som var tilpassningsdyktige og kjøpte elektrisk bil for å kjøre i kollektivfeltet bør snarest se seg om etter neste politisk korrekte kjøretøy.

F.eks denne som selv etter de nyeste reglene kan kjøre i kollektivfeltet, kan frakte unger til barnehagen ( Og du VIL være den store helten der  ;D ) og har masse plass til handleturen.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

Sitat fra: elektrolux på fredag 29. mai 2015, klokken 19:45
Alle som var tilpassningsdyktige og kjøpte elektrisk bil for å kjøre i kollektivfeltet bør snarest se seg om etter neste politisk korrekte kjøretøy.

F.eks denne som selv etter de nyeste reglene kan kjøre i kollektivfeltet, kan frakte unger til barnehagen ( Og du VIL være den store helten der  ;D ) og har masse plass til handleturen.



finn den men tror nokk medlemmene må se litt på struktueren i elbil foreningen  for hva er det neste vi mister?
jeg hvar med å deonstrerte for å få 2017 eller 50 tusen elbiler  nå må ve se lenger frem for ellers vil salge stoppe  og omtrent alt blir bortkastet foreningen må som sakt tenke og kjøre på miljø forliket  og det har jeg fått  med meg at  eu vill stramme inn  altså ennå strengere krav   og se på andre land de får  nå fler av våre  fordeler er selv bett til et par land for å vurdere litt  for de har fått med seg at jeg har kjørt elbil hos dem   

toppi

Det jeg misliker med samkjøring er at man innfører en ordning som er vanskelig å kontrollere.
Man "frister" mange til å snike, og dermed flere til å bryte loven.

Hvem ser vel om det sitter barn i barnesetene, eller hva sitter bak de mørke vinduene bak.
Politiet får en håpløs jobb med å kontrollere dette.

På E-18 gjennom A&B hadde sniking i kollektivfeltet sklidd ut for lenge siden, hadde det ikke vært for jevnlige kontroller, og høye bøter. Er redd dette blir vanskelig å gjennomføre med samkjøringsregelen.

Det hadde vært så mange andre tiltak som hadde vært bedre.
Med langsiktige og forhåndsvarslede tiltak kunne man gjort det grønne skiftet raskere og forutsigbart, og folk kunne tilpasset seg.
Ved for eksempel å si at fra 2017 er det forbudt med fossilbil innenfor ring 1, 2018 kun et felt for fossile biler på E-18 gjennom A&B, 2020 forbudt for fossile biler innenfor ring 2, osv....

Men køer blir det uansett  ::)
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA