Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bestilling av Ceramic Pro fra Care Center

Startet av superelbil, søndag 28. juni 2015, klokken 14:35

« forrige - neste »

bobakka

Hvor kjøper du Philips pærene?
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

TB

Tips til web butikk som satser på reservedeler:
http://elbildeler.com/produkt/citroen/service-6/h11-hovedlyspaere-c-zero

Ps: Eg har ikkje erfaring med denne web butikken enno...
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Jejl

For noen år siden kjøpte jeg Philips sine 100 000km pærer her:
http://www.powerbulbs.com/store/category/car-bulbs/bulb-type/eco-and-long-life
3-4 dager etter bestilling fikk jeg pærene levert i postkassen. Frakten var inkludert.
Sitat fra: bobakka på mandag 29. august 2016, klokken 22:29
Hvor kjøper du Philips pærene?

bobakka

Nå er høyre nærlys byttet.
Gikk lekende lett pga denne tråden og ikke minst YouTube videoen.
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

tomrh

Det var hyggelig at den ble til hjelp selv om den gjaldt den japanske bensinversjonen. Du har nå bekreftet det jeg spurte om i svar #10. :)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

bobakka

Det eneste jeg vil presisere er at 2 av de 3 skruene både kan skrues ut med en stjernetrekker og en 10 mm nøkkel. Den under skjermen var litt vanskelig tilgjengelig og jeg brukte en 10 mm pipenøkkel for å komme til, ellers brukte jeg stjernetrekker på de to andre.
Det sitter en pære for nærlys og en separat for fjernlys.
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

tomrh

Skiftet nærlys på høyre side i kveld, var ikke så vanskelig når man har sett på youtube. :) Jeg tok sjansen og bøyde fangeren litt ekstra til slik at jeg kom til med vanlig skrutrekker på den bak skjermen også. Fikk løsnet lysenheten greit, men helt smertefritt gikk det ikke, klarte å knekke mothaken da jeg skulle løsne og dra ut kontakten. :( Men det går visst bra, den sitter godt likevel.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Kan visst være greit å alltid bytte selv, så vet man hva man evt knekker.

Første gang pæreskift var nødvendig, fikk jeg gjort det på service. Nå måtte venstre nærlys skiftes igjen, og da oppdager jeg at bøylen helt øverst på lysenheten er knekt. Ikke kritisk for skruen under serviceluka holder den på plass, men litt kjedelig å oppdage likevel.

Når en bilmekaniker fikler og knekker noe ved et uhell, holder de vel oftest kjeft om det.. :(
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Mr.Zero

Sitat fra: tomrh på fredag 30. desember 2016, klokken 17:27
Kan visst være greit å alltid bytte selv, så vet man hva man evt knekker.

Første gang pæreskift var nødvendig, fikk jeg gjort det på service. Nå måtte venstre nærlys skiftes igjen, og da oppdager jeg at bøylen helt øverst på lysenheten er knekt. Ikke kritisk for skruen under serviceluka holder den på plass, men litt kjedelig å oppdage likevel.

Når en bilmekaniker fikler og knekker noe ved et uhell, holder de vel oftest kjeft om det.. :(

Det Man ikke ser.... ::) Dette gjelder nok dessverre ikke bare innen bilbransjen.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

65lars

Veldig nyttig lesing, igjen!  Takk skal dere ha!  Jeg skal sjekke alle lysene, og har heldigvis det riktige verktøyet.  Og før jeg tar den på service, til våren, skal jeg sjekke at ingen ting er brukket!  :-)  Ta bilder også, kanskje..... ::)
Trilling, bestilt KIA

janhelge

#25
Jeg har skiftet lyspærer på min iMiev og kan bekrefte at youtube-videoen vist over er veldig relevant og i det store og hele ganske tilsvarende slik som det er på iMiev'en.
Hovedlyspære (H11) kjøpte jeg på Biltema, 65 kr. Fikk ikke tak i H11-pære på bensinstasjoner...

Først Th!nk, men nå iMiev.

Olemann


Se også erfaringer på i3 forum, hadde før trilling nå i3, og byttet i begge til Osram Nightbraker, Phillips X-treme Vision duger også, vesentlig bedre enn jallapærer fra Kina, Jula, Biltema etc.   Tråd om dette også på i3 forum for de interesserte.

tomrh

Bra bidrag Olemann! Har tenkt at ei pære er ei pære, men dette er nok verdt å betale for. Fant lenke ved å sjekke i3-forumet: https://www.ekstralys.no/products/osram-nightbreaker-unlimited-h11
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA