Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny bil utlevert full av mikro/vaskerpier, er det ok?

Startet av Ladefabrikken, søndag 28. juni 2015, klokken 10:08

« forrige - neste »

Ladefabrikken

Vi har nå fått inn en ny justerbar Ladekabel uten kladd  Type 2 kontakt (Mennekes) i vår nettbutikk
Kabelen kan justeres trinnløs fra 6A til 16A på en enkel måte.  Pris 5000kr

Kabelen fungerer på  BMW i3, VW e-UP og e-Golf, Smart Fortwo, MercedesB-Klasse Electrik

http://www.ladefabrikken.no/Justerbar_6-16A_Type_2_kontakt_Mennekes/p3060772_14176161.aspx

1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

jkirkebo

Sitat fra: 2EL på torsdag 28. mai 2015, klokken 18:32

Vi har nå fått inn en ny justerbar Ladekabel uten kladd  Type 2 kontakt (Mennekes) i vår nettbutikk
Kabelen kan justeres trinnløs fra 6A til 16A på en enkel måte.  Pris 5000kr

Kabelen fungerer på  BMW i3, VW e-UP og e-Golf, Smart Fortwo, MercedesB-Klasse Electrik

http://www.ladefabrikken.no/Justerbar_6-16A_Type_2_kontakt_Mennekes/p3060772_14176161.aspx

Bare så synd at man må kappe av schukoen og sette på ny om man skal klare å lade på offentlige ladestolper, evt. bruke kort skjøteledning...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Ladefabrikken

#2
Den kommer ikke med den kontakten som er på bilde. Den har vanlig kontakt så det skal gå bra å bruke den på ladestasjoner. Den lille klumpen er en jordfeilbryter.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Ladefabrikken

Vi har nå 10% elbilforumtilbud på denne kabelen.

Bruk rabattkode ELBILTYPE2 (= 10% rabatt)
Skriv koden inn i rabattkodefeltet + enter så regnes ny pris ut automatisk ut

Hilsen
Ladefabrikken.no
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Caspar

Er ikke dette egentlig bare en ladekabel med litt mindre kladd?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

svingen

@Caspar nå vet jeg ikke hva det føler med på bilen men det er vel somregel 10a (er vel ikke lov og lade per def raskere på schuko)
her kan du lade på lavere hvis det er behov ned til 6a? (har måtte gjort det flere ganger da 10a er mye hvis man bruker lang skjøteledning eller lader en plass med dårlig infrastruktur)
Den her og burde ha kommet med CCE syns jeg så kan man ha en overgang hvis man skal lade på schuko.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Ladefabrikken

Sitat fra: Caspar på tirsdag 02. juni 2015, klokken 14:14
Er ikke dette egentlig bare en ladekabel med litt mindre kladd?
Ikke helt. Denne lille kladen er mye lettere og er kun en jordfeilbryter. Resten av elektroniken sitter i ladekontakten. Den må dessverre være der for å følge de siste kravene for ladekabel.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

emil

Sitat fra: 2EL på tirsdag 09. juni 2015, klokken 15:54
Sitat fra: Caspar på tirsdag 02. juni 2015, klokken 14:14
Er ikke dette egentlig bare en ladekabel med litt mindre kladd?
Ikke helt. Denne lille kladen er mye lettere og er kun en jordfeilbryter. Resten av elektroniken sitter i ladekontakten. Den må dessverre være der for å følge de siste kravene for ladekabel.

Det er jo krav om jordfeilbryter for kontakter brukt til elbillading, er det da nødvendig med egen jordfeilbryter på kabelen?

Hva med Charge-Amps Spark til Type1-biler? Denne leveres uten både kladd og mini-kladd.

jkirkebo

Sitat fra: emil på tirsdag 09. juni 2015, klokken 16:53
Sitat fra: 2EL på tirsdag 09. juni 2015, klokken 15:54
Sitat fra: Caspar på tirsdag 02. juni 2015, klokken 14:14
Er ikke dette egentlig bare en ladekabel med litt mindre kladd?
Ikke helt. Denne lille kladen er mye lettere og er kun en jordfeilbryter. Resten av elektroniken sitter i ladekontakten. Den må dessverre være der for å følge de siste kravene for ladekabel.

Det er jo krav om jordfeilbryter for kontakter brukt til elbillading, er det da nødvendig med egen jordfeilbryter på kabelen?

Det er krav om det på nye kurser ja, men det finnes rimelig mange utendørs schuko i dette landet som mangler jordfeilbeskyttelse.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA