Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Utbyggingen av AC-punkter hos McDonalds

Startet av HelectriC, lørdag 27. juni 2015, klokken 18:08

« forrige - neste »

overlay

Sitat fra: Zanka på torsdag 28. mai 2015, klokken 20:18
Jeg sliter ofte med at dobbel trykk på taket ikke låser opp ladekontakten,  må da åpne døra og dobbelt trykke på nytt ( jeg står ved siden av bilen når dette gjøres).
Noen andre som sliter med det samme?

Hvorfor lukker du opp døren? Du kan vel bare dobbelt klikke en gang til? Det fungerer for meg hvertfall, om jeg ikke misforstår deg

Zanka

Har versjon 2.4.213, har hatt problemet i lang tid (mange sw versjoner).
Hjelper ikke å dobbettrykke en gang til, etter dobbelttrykket skjer det noe i ladeluka (klikk fra et rele/lås eller noe), men ikke mulig å få ut kabelen.
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

cairnz

For å få ut ladekabelen så må releet slå inn som løsner kabelen. Dette releet slår ikke inn hvis bilen er frakoblet når nøkkelen trykkes inn (dvs. ferdig ladet, eller ikke ladende). Når man åpner døra så hører man at bilen "kobler seg til" (i mangel av bedre ord) med litt klikk. Da kan kabelen løsnes.

Det er derfor det virker litt "tilfeldig" - det avhenger hva bilen holder på med når man prøver låse opp/løsne ladekabelen.
Elbilist

Jaro

Sitat fra: cairnz på torsdag 28. mai 2015, klokken 21:40
For å få ut ladekabelen så må releet slå inn som løsner kabelen. Dette releet slår ikke inn hvis bilen er frakoblet når nøkkelen trykkes inn (dvs. ferdig ladet, eller ikke ladende). Når man åpner døra så hører man at bilen "kobler seg til" (i mangel av bedre ord) med litt klikk. Da kan kabelen løsnes.

Det er derfor det virker litt "tilfeldig" - det avhenger hva bilen holder på med når man prøver låse opp/løsne ladekabelen.

Takk!  Det visste jeg ikke, og har irritert meg på at dette ikke fungerte når bilen var ferdig ladet.
VW e-Golf 2014 - Solgt
Tesla S P85 2014 - Solgt
Tesla X75 2017 - Solgt
BMW i3s 2019 - Solgt
BMW i3 2017
Jaguar I-Pace
--  Sandnes, Rogaland --

cairnz

Sitat fra: Jaro på torsdag 28. mai 2015, klokken 21:48

Takk!  Det visste jeg ikke, og har irritert meg på at dette ikke fungerte når bilen var ferdig ladet.

Hvis bilen er koblet til veggen (strøm), start AC fra appen et minutt eller ti før du går ut, da vil det alltid virke :)
Elbilist

Zanka

Takker for oppklarende svar,  men skulle ønsket at dobbelt trykk fungerte selv om batteriet var ferdig ladet  >:(
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

skyfawn

Viss du holder på bakluken på nøkkelen (åpner ladeluken) da løses kabelen ut. jeg pleier å holde den inne, deretter trekke ut kabelen og da er jeg så nærme bilen at den åpner seg uansett.

Øggen

Sitat fra: cairnz på torsdag 28. mai 2015, klokken 21:49
Sitat fra: Jaro på torsdag 28. mai 2015, klokken 21:48

Hvis bilen er koblet til veggen (strøm), start AC fra appen et minutt eller ti før du går ut, da vil det alltid virke :)

Ha gjør det om du vil at alarmen skal begynne å ule. Skjedd en del ganger om sommeren når je ville kjøle ned bilen.

BMW850

Egentlig ett idiotspørsmål også... er det greit å avslutte lading ved å gå bort til bilen og bare trykke på taket av nøkkelen og dra ut UMC av bilen?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

cairnz

Sitat fra: BMW850 på fredag 29. mai 2015, klokken 02:17
Egentlig ett idiotspørsmål også... er det greit å avslutte lading ved å gå bort til bilen og bare trykke på taket av nøkkelen og dra ut UMC av bilen?
Så lenge det lyser hvitt så er det bare å dra. Om du har trykket på UMC eller nøkkel eller skjerm eller noe annet har ikke noe å si. Lyser det blått, grønt, rødt eller ingenting så er den låst til bilen.
Elbilist

lurium

Tråd burde vært endret navn på til div fob og ladeluke.

Øggen

Enda et idiotspørsmål.
Skal montere dashcam foran og bak, men har også planer om å sote bakruta. Montere kamera før eller etter filmen legges?

Muffinman

Idiotspørsmål herfra også: Hvor mange ganger må Øggen tute når han skal lade på Aspøya ;)

Øggen

Mange nok til at min dust av en bror (som hadde oppgaven å kjøre "gamla") ikke parkerer på nabobåsen. Jeg liker ikke å dele!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA