Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: ZOE puster Tesla i nakken.

Startet av Gliderman, lørdag 27. juni 2015, klokken 14:06

« forrige - neste »

Carl Anton Stenling

#60
Sitat fra: mariowing på fredag 05. juni 2015, klokken 14:42
Og hvis dette var det beste de fikk til så ok, men kall det ikke for en seier! Når SVV klarer å bygge et midlertidig buss-felt gjennom noen villa hager og over en gang- og sykkelvei ved Smestad så hadde de klart å gjøre påkjøringsfeltene på E18 (som er det reelle problemet og køskaperen i kollektivfeltet) mer buss- og elbilvennlige også hvis viljen hadde vært tilstede!

Det man har oppnådd er at prosedyren for å håndtere fulle kollektivfelt nå er at man innfører elbilsamkjøring i stedet for at man stenger feltet helt for elbiler.

Se Vegdirektoratets brev til Samferdselsdepartementet hvor de foreslår full utfasing av elbiler på E18 i Bærum: http://www.vegvesen.no/_attachment/877387/binary/1032259?fast_title=Vegdirektoratet+-+brev+om+elbiler+i+kollektivfelt+og+samkj%C3%B8ringsfelt+-+05052015.pdf

Hos SVV er det dessverre liten vilje til å gjøre noe med påkjøringsfeltene på tross av oppfordring fra organisasjonene (NAF og Elbilforeningen) og politikerne. Her gjør SVV rett og slett ikke jobben sin, men så har de heller ikke vært spesielt ivrige på insentiver for elbiler.

Det er forøvrig helt greit å være misfornøyd med resultatet, men samtidig skal man være oppmerksom på at dersom SVV fikk sitt forslag gjennom så hadde kollektivfeltet på E18 vest for Oslo vært helt elbilfritt.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

THE

Statens vegvesen er lite interessert i legge til rette for elbiler ja. Jobber selv i SVV, og vi skal flytte inn i nytt bygg til høsten. Det blir ikke ladeplasser for elbiler der. Har prøvd å få de til å legge til rette for lading, men de er ikke interessert i å tilby ladeplasser mot betaling en gang.

Jeg har ca 50 km hver vei til jobb, og det er heller ikke hurtiglader på veien, så kunne tenkt meg mulighet for å lade på jobb de verste vinterdagene.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Rødkleiv

Sitat fra: Sigurd på fredag 05. juni 2015, klokken 13:40
Sitat fra: Rødkleiv på mandag 01. juni 2015, klokken 22:23

Dette er "den tause majoritet" som snakker. Carpooling er og blir noe for spesielt interesserte, all verdens apper og reklame kan ikke endre det.

Jeg tar heller toget enn å car poole. Faktisk vil jeg utelukke at jeg noengang kommer til å drive med carpooling. Det er flott hvis noen andre gidde å drive med det, men jeg spår at antall elbiler i kollektivfeltet på E18 blir redusert med 80% når dette gjelder.
Beklager at det ble Rødkleiv som tilfeldigvis blir syndebukken her. Dette gjelder selvsagt alle med liknende kommenetarer.

Det jeg synes er så rart er at enkelte er så ivrige etter å "snakke ned" en åpenbart god ting. Dette er i bunn og grunn ikke noe annet enn det "elbilhaterne" gjør i diverse kommentarspalter og nyhetsoppslag.
Om samkjøring ikke er noe for deg, betyr jo ikke at ikke andre kan synes dette er en god ting!? Om du ikke er interessert, så er det helt uinteressant for andre som _er_ det. Hva med å holde seg for god til å komme med negative kommentarer. Har du ikke noe godt å si, kan du like godt la vær, da får vi alle en mye hyggeligere hverdag...

Stakkars deg Rødkleiv. Du er nok utpekt som offer i denne saken også. Jeg tror faktisk hele verden er ute etter å ta deg. Heldigvis kan de av oss som _ikke_ er allergiske mot folk fortsatt kjøre i disse kollektivfeltene :)

Hvis du skal være et godt nettroll, så får du i det minste ta deg bryet med å lese innleggene mine. Jeg tror ikke du finner et eneste holdepunkt for at jeg er eller betrakter meg som offer i denne saken.
Jeg kjører ikke E18 på denne strekningen, så jeg kunne gjort som deg og studert min egen nesetipp. I stedet er jeg opptatt av å få stadig flere elbiler på veiene.  Det er en bra ting som i tillegg har vist seg å være gjennomførbar. I hvertfall frem til dette carpool opplegget ble lansert.
Hvis du mener at det ikke skal være lov å motsi elbilforeningen eller andre på dette forumet, så har jeg en liste med land som passer bedre for deg enn Norge. Send meg PM så skal du få den, og kanskje vi kan bli enige om at jeg spanderer en enveisbillett på deg også.

Elbiler var noe for de få og de sære. De siste fem årene har det vært noe for nesten alle. Carpooling er for de få og de sære. Fint for dem, men det er ikke det som skal til for å øke utbredelsen av elbiler. Det at noen hippier fyller en elbil og seiler innover i rushet mens de diskuterer løvetannkranser og legalisering av marihuana, er like nyttig som å forby hundepromp for å redde planeten.






Carl Anton Stenling

#63
Sitat fra: Rødkleiv på fredag 05. juni 2015, klokken 23:02
I stedet er jeg opptatt av å få stadig flere elbiler på veiene.  Det er en bra ting som i tillegg har vist seg å være gjennomførbar.

Vi er nok flere som er spente på effekten på salgstallene i Asker og Bærum pga. redusert kollektivfelttilgang vest for Oslo. Dersom salgstallene holder seg gode så var frykten ubegrunnet, men hvis salgstallene peker nedover da er gode råd dyre.

En av utfordringene nå er å holde tilstrekkelig insentiver selv om mengden elbiler øker.

En rekke av insentivene er under press. Enten pga. økende misunnelse (fergepriser, bompenger) eller fordi antallet elbiler innebærer knapphet på godene (kollektivfelt, ladeplasser, parkering).

Når vi får lengre rekkevidde på de vanlige elbilene om et par år blir heldigvis behovet for bruksinsentiver for å opprettholde salget noe mindre siden rekkeviddeulempene reduseres.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Sigurd

Sitat fra: Rødkleiv på fredag 05. juni 2015, klokken 23:02
Sitat fra: Sigurd på fredag 05. juni 2015, klokken 13:40
Det jeg synes er så rart er at enkelte er så ivrige etter å "snakke ned" en åpenbart god ting. Dette er i bunn og grunn ikke noe annet enn det "elbilhaterne" gjør i diverse kommentarspalter og nyhetsoppslag.
Om samkjøring ikke er noe for deg, betyr jo ikke at ikke andre kan synes dette er en god ting!? Om du ikke er interessert, så er det helt uinteressant for andre som _er_ det. Hva med å holde seg for god til å komme med negative kommentarer. Har du ikke noe godt å si, kan du like godt la vær, da får vi alle en mye hyggeligere hverdag...

Stakkars deg Rødkleiv. Du er nok utpekt som offer i denne saken også. Jeg tror faktisk hele verden er ute etter å ta deg. Heldigvis kan de av oss som _ikke_ er allergiske mot folk fortsatt kjøre i disse kollektivfeltene :)

Hvis du skal være et godt nettroll, så får du i det minste ta deg bryet med å lese innleggene mine. Jeg tror ikke du finner et eneste holdepunkt for at jeg er eller betrakter meg som offer i denne saken.
Jeg kjører ikke E18 på denne strekningen, så jeg kunne gjort som deg og studert min egen nesetipp. I stedet er jeg opptatt av å få stadig flere elbiler på veiene.  Det er en bra ting som i tillegg har vist seg å være gjennomførbar. I hvertfall frem til dette carpool opplegget ble lansert.
Hvis du mener at det ikke skal være lov å motsi elbilforeningen eller andre på dette forumet, så har jeg en liste med land som passer bedre for deg enn Norge. Send meg PM så skal du få den, og kanskje vi kan bli enige om at jeg spanderer en enveisbillett på deg også.

Elbiler var noe for de få og de sære. De siste fem årene har det vært noe for nesten alle. Carpooling er for de få og de sære. Fint for dem, men det er ikke det som skal til for å øke utbredelsen av elbiler. Det at noen hippier fyller en elbil og seiler innover i rushet mens de diskuterer løvetannkranser og legalisering av marihuana, er like nyttig som å forby hundepromp for å redde planeten.
Kjære Rødkleiv. Nå synes jeg faktisk oppriktig synd på deg, siden du ikke forstår at det er fornuftig å gå _ut_ av grøften før du graver den så dyp at du ikke kan komme deg opp. Ingenting av det du sier gjør noe annet enn å bekrefte mine standpunkter over.
Poenget er at du gjerne kan lage en egen tråd hvor du beklager deg så mye du vil over både samkjøring, elbilforeningen og hvovidt jeg er et nettroll eller ikke. Uten at du behøver å flytte til et annet land for å gjøre det. Men vær så snill og ha skamvett nok til å ikke gjøre det i andres tråder hvor man prøver å få til konstruktive diskusjoner. Temaet i denne tråden er ikke hvorvidt samkjøring er bra eller dårlig, men hvordan man kan få det til på en smidig måte. Dine innspill er ikke annet enn uhøflige i denne konteksten.
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

Rødkleiv

Sitat fra: Sigurd på lørdag 06. juni 2015, klokken 11:02
Sitat fra: Rødkleiv på fredag 05. juni 2015, klokken 23:02
Sitat fra: Sigurd på fredag 05. juni 2015, klokken 13:40
Det jeg synes er så rart er at enkelte er så ivrige etter å "snakke ned" en åpenbart god ting. Dette er i bunn og grunn ikke noe annet enn det "elbilhaterne" gjør i diverse kommentarspalter og nyhetsoppslag.
Om samkjøring ikke er noe for deg, betyr jo ikke at ikke andre kan synes dette er en god ting!? Om du ikke er interessert, så er det helt uinteressant for andre som _er_ det. Hva med å holde seg for god til å komme med negative kommentarer. Har du ikke noe godt å si, kan du like godt la vær, da får vi alle en mye hyggeligere hverdag...

Stakkars deg Rødkleiv. Du er nok utpekt som offer i denne saken også. Jeg tror faktisk hele verden er ute etter å ta deg. Heldigvis kan de av oss som _ikke_ er allergiske mot folk fortsatt kjøre i disse kollektivfeltene :)

Hvis du skal være et godt nettroll, så får du i det minste ta deg bryet med å lese innleggene mine. Jeg tror ikke du finner et eneste holdepunkt for at jeg er eller betrakter meg som offer i denne saken.
Jeg kjører ikke E18 på denne strekningen, så jeg kunne gjort som deg og studert min egen nesetipp. I stedet er jeg opptatt av å få stadig flere elbiler på veiene.  Det er en bra ting som i tillegg har vist seg å være gjennomførbar. I hvertfall frem til dette carpool opplegget ble lansert.
Hvis du mener at det ikke skal være lov å motsi elbilforeningen eller andre på dette forumet, så har jeg en liste med land som passer bedre for deg enn Norge. Send meg PM så skal du få den, og kanskje vi kan bli enige om at jeg spanderer en enveisbillett på deg også.

Elbiler var noe for de få og de sære. De siste fem årene har det vært noe for nesten alle. Carpooling er for de få og de sære. Fint for dem, men det er ikke det som skal til for å øke utbredelsen av elbiler. Det at noen hippier fyller en elbil og seiler innover i rushet mens de diskuterer løvetannkranser og legalisering av marihuana, er like nyttig som å forby hundepromp for å redde planeten.
Kjære Rødkleiv. Nå synes jeg faktisk oppriktig synd på deg, siden du ikke forstår at det er fornuftig å gå _ut_ av grøften før du graver den så dyp at du ikke kan komme deg opp. Ingenting av det du sier gjør noe annet enn å bekrefte mine standpunkter over.
Poenget er at du gjerne kan lage en egen tråd hvor du beklager deg så mye du vil over både samkjøring, elbilforeningen og hvovidt jeg er et nettroll eller ikke. Uten at du behøver å flytte til et annet land for å gjøre det. Men vær så snill og ha skamvett nok til å ikke gjøre det i andres tråder hvor man prøver å få til konstruktive diskusjoner. Temaet i denne tråden er ikke hvorvidt samkjøring er bra eller dårlig, men hvordan man kan få det til på en smidig måte. Dine innspill er ikke annet enn uhøflige i denne konteksten.

Ahhh, du er et av de trollene som tror du jobber for Topicpolitiet. Hvorfor sa du ikke det med en gang. Jeg skal selvfølgelig sørge for at alt jeg skriver fra nå blir forhåndsgodkjent av deg både med hensyn til sylskarp topic presisjon, høflighet som du så tydelig utviser selv og ikke minst politisk korrekthet.

Men til gjengjeld kan du finne deg noen andre å synes synd på. Tror neppe du behøver å lete lenge.

Sigurd

Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

TorAtle

2014 BMW i3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA