Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: ZOE puster Tesla i nakken.

Startet av Gliderman, lørdag 27. juni 2015, klokken 14:06

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Jeg aner ikke om "utpåtur", "Rødkleiv" og "TorAtle" troller eller ikke, men kan dere ikke flytte våset deres et annet sted? Helst et helt annet nettsted (Facebook eller nettaviser).

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Rødkleiv

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 02. juni 2015, klokken 12:46
Jeg aner ikke om "utpåtur", "Rødkleiv" og "TorAtle" troller eller ikke, men kan dere ikke flytte våset deres et annet sted? Helst et helt annet nettsted (Facebook eller nettaviser).

Thomas

Beklager, men jeg har ikke fått med meg at det du som definerer hva som er lov å mene på internett. Hvis du synes det er for drøyt at noen driver harselas med et konsept som nesten hele norges befolkning synes er helt irrelevant, så har du et problem som du må løse selv.

Dette forumet er veldig bra på mange måter, men noen ganger fungerer det som en boble for fanatikere uten bakkekontakt. "Samkjøring skal redde verden" konseptet er et eksempel på det.

Så jeg tror du skal slutte å invitere folk til å pelle seg ut av forumet, men heller passe dine egne saker.


Thomas Parsli

#47
Sitat fra: Rødkleiv på tirsdag 02. juni 2015, klokken 15:09
Beklager, men jeg har ikke fått med meg at det du som definerer hva som er lov å mene på internett. Hvis du synes det er for drøyt at noen driver harselas med et konsept som nesten hele norges befolkning synes er helt irrelevant, så har du et problem som du må løse selv.

Dette forumet er veldig bra på mange måter, men noen ganger fungerer det som en boble for fanatikere uten bakkekontakt. "Samkjøring skal redde verden" konseptet er et eksempel på det.

Så jeg tror du skal slutte å invitere folk til å pelle seg ut av forumet, men heller passe dine egne saker.



Jeg ber dere bare trolle et annet sted...
Hvis du/dere ønsker å bidra er det fint, hvis ikke må det da være andre dere kan plage?

Helst på Facebook, så slipper jeg våset.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Rødkleiv

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 02. juni 2015, klokken 15:18
Sitat fra: Rødkleiv på tirsdag 02. juni 2015, klokken 15:09
Beklager, men jeg har ikke fått med meg at det du som definerer hva som er lov å mene på internett. Hvis du synes det er for drøyt at noen driver harselas med et konsept som nesten hele norges befolkning synes er helt irrelevant, så har du et problem som du må løse selv.

Dette forumet er veldig bra på mange måter, men noen ganger fungerer det som en boble for fanatikere uten bakkekontakt. "Samkjøring skal redde verden" konseptet er et eksempel på det.

Så jeg tror du skal slutte å invitere folk til å pelle seg ut av forumet, men heller passe dine egne saker.



Jeg ber dere bare trolle et annet sted...
Hvis du/dere ønsker å bidra er det fint, hvis ikke må det da være andre dere kan plage?

Helst på Facebook, så slipper jeg våset.

Thomas

Den eneste som troller her er du Thomas Parsli. Det å være uenig med deg, eller å bruke humor for å få frem et poeng er ikke trolling. Ingen av innleggene av dette handler om deg eller noen annen enkeltperson, inntil du selv begynte med personangrep. De fleste forstår hvor gode argumenter du har når alt du har å komme med er anklager om vås.

TorAtle

Jeg synes det er dårlig at dere tviholder på å kjøre bil til jobb. Kom dere over på kollektiv eller sykkel, det er det som skal til for å bremse trafikkveksten. Ikke vær bakstreverske nå. Hør på vegvesenet.
2014 BMW i3

Griffel

Budstikka: http://www.budstikka.no/Nye_elbilregler__Folk_finner_hverandre_for_samkj_ring-5-55-92804.html
"Facebook og andre sosiale medier er blitt den nye sentralen for arbeidstakere som har elbil, men mangler passasjer. ...............da de nye reglene kom var jeg nødt til å hive meg rundt. På Facebook fant jeg en person fra Vollen, så nå blir vi to i elbilen istedenfor bare meg"
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

pej

- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Elise

Det er vel en ganske stor andel jobber som faktisk har fast arbeidstid og lik arbeidstid for alle ansatte. At noen er så priveligerte at de styrer egen arbeidstid bør da ikke være et argument mot samkjøring, men da passer ikke samkjøring for den. Så enkelt, faktisk.

At jeg skal laste ned en app som på magisk vis genererer penger fordi jeg samkjører med en kollega var det morsomste forslaget jeg har sett på lenge.  ;D
E-golf med navn Guffen, bestilt 15.04.15, mottatt 12.06.15

Rødkleiv

Det går rykter om at det er betraktelig færre elbiler i kollektivfeltet på E18. Har noen sett tall på hvor stor reduksjonen er?
Alt tyder vel på at elbilforeningen har lykkes med å gi bort den viktigste fordelen og i praksis utrydde elbilene fra kollektivfeltet på E18.
Spørsmålene nå er hvilken strekning som blir neste offer for samkjøringspsykosen i elbilforeningen, og hvor mye elbilsalget faller.


Carl Anton Stenling

#54
Sitat fra: Rødkleiv på fredag 05. juni 2015, klokken 00:32
Alt tyder vel på at elbilforeningen har lykkes med å gi bort den viktigste fordelen og i praksis utrydde elbilene fra kollektivfeltet på E18.
Spørsmålene nå er hvilken strekning som blir neste offer for samkjøringspsykosen i elbilforeningen, og hvor mye elbilsalget faller.

Jeg forstår at du Rødkleiv ønsker å rette skuffelsen over tapet av kollektivfeltinsentivet Sandvika-Filipstad mot Elbilforeningen. Imidlertid ville nok samtlige kollektivfelt vært fullstendig stengt for elbiler hvis det ikke var for innsatsen til Elbilforeningen. Når det er fullt så er det fullt. Man har i det minste beholdt muligheten for at de som kjører to i elbilen kan bruke kollektivfeltet samt at kollektivfeltet før Sandvika er åpent for elbiler.

For å være helt ryddig på det. Ingen tror at alle elbilene kommer til å samkjøre i kollektivfeltet. Poenget er nettopp at når veksten har vært så stor at feltet fylles så prioriteres de bilene som har passasjer.

Jeg har kjørt det aktuelle kollektivfeltet helt siden det ble åpnet som en prøveordning og kranglet med SVV når det først skulle åpnes. Det er ikke med lett hjerte at jeg nå ser restriksjoner innført. Må faktisk si at jeg synes din kritikk av Elbilforeningen i denne saken er uberettiget. Foreslår at du deltar aktivt i arbeidet i foreningen istedet for å surmule på nett.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Rødkleiv

Sitat fra: Carl Anton Stenling på fredag 05. juni 2015, klokken 06:15
Sitat fra: Rødkleiv på fredag 05. juni 2015, klokken 00:32
Alt tyder vel på at elbilforeningen har lykkes med å gi bort den viktigste fordelen og i praksis utrydde elbilene fra kollektivfeltet på E18.
Spørsmålene nå er hvilken strekning som blir neste offer for samkjøringspsykosen i elbilforeningen, og hvor mye elbilsalget faller.

Jeg forstår at du Rødkleiv ønsker å rette skuffelsen over tapet av kollektivfeltinsentivet Sandvika-Filipstad mot Elbilforeningen. Imidlertid ville nok samtlige kollektivfelt vært fullstendig stengt for elbiler hvis det ikke var for innsatsen til Elbilforeningen. Når det er fullt så er det fullt. Man har i det minste beholdt muligheten for at de som kjører to i elbilen kan bruke kollektivfeltet samt at kollektivfeltet før Sandvika er åpent for elbiler.

For å være helt ryddig på det. Ingen tror at alle elbilene kommer til å samkjøre i kollektivfeltet. Poenget er nettopp at når veksten har vært så stor at feltet fylles så prioriteres de bilene som har passasjer.

Jeg har kjørt det aktuelle kollektivfeltet helt siden det ble åpnet som en prøveordning og kranglet med SVV når det først skulle åpnes. Det er ikke med lett hjerte at jeg nå ser restriksjoner innført. Må faktisk si at jeg synes din kritikk av Elbilforeningen i denne saken er uberettiget. Foreslår at du deltar aktivt i arbeidet i foreningen istedet for å surmule på nett.

Jeg har sett at du har henvist til hendelser og forhandlinger som ikke er kjent for offentligheten, og at Elbilforeningen der har sørget for at kollektivfeltene fortsatte å være åpne. Det er vanskelig å forholde seg til hemmelig informasjon som bevis.

Det som derimot er offentlig kjent er at SVV ønsket å stenge en mindre del av kollektivfeltet på E18 for elbiler. Etter at Elbilforeningen fikk lov å påvirke, ble denne strekningen betydelig lenger. At det ble et +1 felt i stedet for helt stengt kan ikke kalles en seier. Så resultatet før Elbilforeningen kom på banen, var bedre enn resultatet etterpå.
Mulighet for samkjøring er ikke noe som gjør at folk går man av huse for kjøpe elbiler.

For ordens skyld så er jeg ikke personlig berørt av denne +1 ordningen på E18, men jeg ønsker en politikk som gir elbiler i stedet for fossilbiler. Elbilforeningen har enten en annen agenda eller så jobber de for dårlig med den riktige agendaen.


Trond Arve

Sitat fra: Rødkleiv på fredag 05. juni 2015, klokken 08:01
Jeg har sett at du har henvist til hendelser og forhandlinger som ikke er kjent for offentligheten, og at Elbilforeningen der har sørget for at kollektivfeltene fortsatte å være åpne. Det er vanskelig å forholde seg til hemmelig informasjon som bevis.
Greit poeng. Lobbyvirksomhet er dessverre sjelden dokumentert. Litt historikk: http://bellona.no/nyheter/samferdsel/elbiler/2003-07-ogsa-el-bil

Sitat fra: Rødkleiv på fredag 05. juni 2015, klokken 08:01
Det som derimot er offentlig kjent er at SVV ønsket å stenge en mindre del av kollektivfeltet på E18 for elbiler. Etter at Elbilforeningen fikk lov å påvirke, ble denne strekningen betydelig lenger. At det ble et +1 felt i stedet for helt stengt kan ikke kalles en seier. Så resultatet før Elbilforeningen kom på banen, var bedre enn resultatet etterpå.
Mulighet for samkjøring er ikke noe som gjør at folk går man av huse for kjøpe elbiler.
Greit å huske at Svv signaliserte full utestengelse av elbiler på andre strekninger i vestkorridoren fra høsten og senere i anleggsperioden. Uavhengig av rehabiliteringsarbeidet har tilgangen til kollektivfeltet i vestkorridoren vært under press i lengre tid. Elbilforeningen har hele tiden frontet 2+ framfor utestengelse.

Sitat fra: Rødkleiv på fredag 05. juni 2015, klokken 08:01
For ordens skyld så er jeg ikke personlig berørt av denne +1 ordningen på E18, men jeg ønsker en politikk som gir elbiler i stedet for fossilbiler. Elbilforeningen har enten en annen agenda eller så jobber de for dårlig med den riktige agendaen.
Jeg skjønner at du er misfornøyd med Elbilforeningen, at du ønsker en annen politikk, og det er helt greit. Personlig synes jeg det er drøyt å mistenkeliggjøre Elbilforeningens motiver i denne sammenhengen, men jeg er enig i at åpenhet alltid er best og er stor tilhenger av å diskutere tilnærming. Samtidig greit å huske på at elbilfordelene ikke vil vare evig, og at det er en del andre hensyn som kan være viktigere innimellom.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Sigurd

Sitat fra: Rødkleiv på mandag 01. juni 2015, klokken 22:23

Dette er "den tause majoritet" som snakker. Carpooling er og blir noe for spesielt interesserte, all verdens apper og reklame kan ikke endre det.

Jeg tar heller toget enn å car poole. Faktisk vil jeg utelukke at jeg noengang kommer til å drive med carpooling. Det er flott hvis noen andre gidde å drive med det, men jeg spår at antall elbiler i kollektivfeltet på E18 blir redusert med 80% når dette gjelder.
Beklager at det ble Rødkleiv som tilfeldigvis blir syndebukken her. Dette gjelder selvsagt alle med liknende kommenetarer.

Det jeg synes er så rart er at enkelte er så ivrige etter å "snakke ned" en åpenbart god ting. Dette er i bunn og grunn ikke noe annet enn det "elbilhaterne" gjør i diverse kommentarspalter og nyhetsoppslag.
Om samkjøring ikke er noe for deg, betyr jo ikke at ikke andre kan synes dette er en god ting!? Om du ikke er interessert, så er det helt uinteressant for andre som _er_ det. Hva med å holde seg for god til å komme med negative kommentarer. Har du ikke noe godt å si, kan du like godt la vær, da får vi alle en mye hyggeligere hverdag...
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

Sigurd

Sitat fra: Rødkleiv på fredag 05. juni 2015, klokken 00:32
Det går rykter om at det er betraktelig færre elbiler i kollektivfeltet på E18. Har noen sett tall på hvor stor reduksjonen er?
Alt tyder vel på at elbilforeningen har lykkes med å gi bort den viktigste fordelen og i praksis utrydde elbilene fra kollektivfeltet på E18.
Spørsmålene nå er hvilken strekning som blir neste offer for samkjøringspsykosen i elbilforeningen, og hvor mye elbilsalget faller.
Stakkars deg Rødkleiv. Du er nok utpekt som offer i denne saken også. Jeg tror faktisk hele verden er ute etter å ta deg. Heldigvis kan de av oss som _ikke_ er allergiske mot folk fortsatt kjøre i disse kollektivfeltene :)
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

mariowing

Sitat fra: Rødkleiv på fredag 05. juni 2015, klokken 08:01
Jeg har sett at du har henvist til hendelser og forhandlinger som ikke er kjent for offentligheten, og at Elbilforeningen der har sørget for at kollektivfeltene fortsatte å være åpne. Det er vanskelig å forholde seg til hemmelig informasjon som bevis.

Det som derimot er offentlig kjent er at SVV ønsket å stenge en mindre del av kollektivfeltet på E18 for elbiler. Etter at Elbilforeningen fikk lov å påvirke, ble denne strekningen betydelig lenger. At det ble et +1 felt i stedet for helt stengt kan ikke kalles en seier. Så resultatet før Elbilforeningen kom på banen, var bedre enn resultatet etterpå.

Jeg har fra sikre kilder at SVV visste at bråk ble det uansett og så gikk de bare ut og annonserte noe som et forhandlingsutspill. Og forhandlinger ble det og jeg tror faktisk at internt i SVV så sitter det folk og føler at det er de som har vunnet. En seier for elbilforeningen hadde det vært om de fikk til at SVV skulle vente og se hva som skjer og så legge midlertidige restriksjoner ved behov. Foreløpig er trafikken forbi Smestad redusert med 26 000 biler i døgnet uten at det har oppstått noe mer kø noe annet sted i hele Stor-Oslo... Å kalle en preventiv tre års stengning for en midlertidig ordning gjøres kun fordi SVV brant seg på miljøfartsgrense i Oslo for noen år siden. Den ble faktisk dømt ugyldig siden SVV ikke hadde myndighet til å innføre slike "midlertidige tiltak". At man kan stenge en vei "midlertidig" fordi man tror det blir kø mange kilometer fra et veiarbeidsområde er etter min mening tynt.

For ordens skyld så er jeg ikke personlig berørt av denne +1 ordningen på E18, men jeg ønsker en politikk som gir elbiler i stedet for fossilbiler. Elbilforeningen har etter min mening i dette tilfellet jobbet for dårlig med denne saken. Og hvis dette var det beste de fikk til så ok, men kall det ikke for en seier! Når SVV klarer å bygge et midlertidig buss-felt gjennom noen villa hager og over en gang- og sykkelvei ved Smestad så hadde de klart å gjøre påkjøringsfeltene på E18 (som er det reelle problemet og køskaperen i kollektivfeltet) mer buss- og elbilvennlige også hvis viljen hadde vært tilstede!
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA