Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer kjøp av utlånsbil

Startet av woody, torsdag 25. juni 2015, klokken 00:08

« forrige - neste »

woody

Sitat fra: Elmo på tirsdag 26. mai 2015, klokken 22:06
Sitat fra: woody på tirsdag 26. mai 2015, klokken 20:26
Vet du hvor mye det er per lampe?

Det er tre stepp på original kladden.  6A, 8A og 10A  (men det lyser vel to lamper for hvert stepp såvidt jeg husker).

Ok, takk. Det er 3 steg, 5 lamper. De 3 stegene er: 1 lampe, 3 lamper og 5 lamper.
2015 e-Golf Night Blue
2013 Auris Touring Sport hybrid
2019 Kia e-Niro First Edition
2013 Nissan Leaf
2019 Audi e-tron 55 Edition One

havardolini

Hei dere,

Jeg har en e-Golf på lån nå, og har plundret litt med ladingen. Det ble litt ekstra forvirrende da det ikke fulgte med hverken instruksjonsbok eller nøkkel til ladeboks, men det lar seg da løse om man bare trykker litt :)
Jeg fant ut at metoden for å stille inn kladden var å holde inn både opp- og ned-knappene noen sekunder, så kunne jeg justere opp og ned.
Men... Jeg kom hjem til garasjen i morges med nesten tomt batteri, jeg stilte maks. ladestrøm til 10A i bilen, siden garasjen min bare har en 10A-kurs.
Så stilte jeg kladden til maks, og satte i laderen. Da ville den ikke lade, en av lampene på kladden(antagelig den på ikonet for bilen, husker ikke) lyste rødt.
Jeg stilte kladden ned på medium og nå lader den fint. Men den sier at det er ca. 15 timer til batteriet er fullt.

Har dere opplevd at nevnte lampe lyser rødt, og hva kan forklaringen være? Nå lader jeg vel på 8A, bilen får i alle fall strøm :)
Jeg var ikke klar over hvilken strømstyrke som gjaldt for de enkelte innstillingene på kladden før jeg leste denne tråden.

Elmo

Sitat fra: havardolini på tirsdag 09. juni 2015, klokken 10:43
Har dere opplevd at nevnte lampe lyser rødt, og hva kan forklaringen være? Nå lader jeg vel på 8A, bilen får i alle fall strøm :)
Jeg var ikke klar over hvilken strømstyrke som gjaldt for de enkelte innstillingene på kladden før jeg leste denne tråden.
Syns det er litt rart at den funker på 8 men ikke på 10, men . . .
Hvis enten bil-iconet eller strøm-iconet viser rødt på kladden så er første forsøk å resette kladden (først 0 til det siser klikk, og så 1). Evt også trekke ut og plugge inn igjen i bilen etterpå.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

havardolini

Sitat fra: Elmo på onsdag 10. juni 2015, klokken 15:28
Syns det er litt rart at den funker på 8 men ikke på 10, men . . .
Hvis enten bil-iconet eller strøm-iconet viser rødt på kladden så er første forsøk å resette kladden (først 0 til det siser klikk, og så 1). Evt også trekke ut og plugge inn igjen i bilen etterpå.

Jeg snakket med VW-selgeren, der fikk jeg høre at de mente det kunne "være noe" med kursen. Dvs. andre forbrukere, ustabil strøm, etc...
Hvis kladden er så intelligent at den faktisk detekterer slike elementer, er det jo en mulig forklaring.
For øvrig, takk for tips :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA