Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dombås - Aurland i TMS 60?

Startet av ElectroShock, onsdag 24. juni 2015, klokken 21:35

« forrige - neste »

Muffinman

Det er et poeng at den røde lakken er bedre. Uansett var det kun mattsvart tilgjengelig når jeg kjøpte min P85, og de er fremdeles mattsvart. Med andre ord ikke brune av rust eller noe slik. Personlig synes jeg at røde kalipere befinner seg et sted mellom glorete og blodharry, men så var det dette med smaken da. Jeg synes heller ikke pano/sort tak er særlig fint, men 90% av alle Model S - eierene i Norge er uenig med meg :)

nie

Sitat fra: Muffinman på mandag 22. juni 2015, klokken 13:42
. Jeg synes heller ikke pano/sort tak er særlig fint, men 90% av alle Model S - eierene i Norge er uenig med meg :)
De velger ikke nødvendigvis pano-tak fordi de synes det er så fint.
Personlig skulle jeg gjerne betalt mer penger for ett ikke-piano-tak som var sterkt nok til skistativ/takboks og vanntett.

slumberjack

Rimelig tilbake til topic og kanskje et litt vel kynisk spørsmål:

Jeg leser stadig om 15-50k folk som mister jobben in oljebransjen og spesielt stavanger-området. Jeg sitter selvfølgelig å regner på når jeg vil hoppe på en brukt Model S, og lurer på om noen vil spå noe lavere bruktpris, for S85, p85 og nyere? 

Jeg sjekket antallet etter landsdeler og akkurat nå er det klart flest i Trondheim, ikke noe panikksalg i Stavanger. Det høres jo horribelt ut for de familiene hvor begge kan miste jobb helt eller delvis med rimelig heftige lån og gode lønninger som plustelig ser ut til å fordufte.

E_S

Lavkonjunktur vil vel fort bety at de som har sittet med godt over middels romslig økonomi kan være interessert i å redusere gjeldsgraden sin, men samtidig tviler jeg på at mange selger en forholdsvis ny bil med dertil hørende stort tap. Det er nok hytter og andre luksusgjenstander som kan omsettes uten stort tap som ryker først om det begynner å stramme.

Noen ganger er man glad for å ha en særdeles stabil jobb i staten selv om lønningene er langt under oljebransjen.. :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Sharp

Sitat fra: ElectroShock på mandag 22. juni 2015, klokken 13:17
Jeg tror din analyse stemmer godt. Tiden å handle P85D var for to uker siden! Nå begynner det å gå mot selgers marked.

Jeg vet ikke helt hva du egentlig legger i selgers marked, men det er ikke akkurat mitt inntrykk av situasjonen nå. Selv om det kun er 28 P85D til salgs på Finn, så betyr ikke det at kjøperne står i kø.

Tesla utgjør faktisk halvparten av alle privatannonser på Finn for biler over 800.000 som er 2014 eller nyere. Et så lite marked blir fort mettet.

cirys1

Det som overrasker meg mest er at det ligger ute "mange" p85(+) uten AP, som selgere skal ha mer eller litt mindre enn nye 85d, tror man kjøpere er "stokk dumme" her eller?

Epleskreller

Sitat fra: cirys1 på mandag 29. juni 2015, klokken 13:34
Det som overrasker meg mest er at det ligger ute "mange" p85(+) uten AP, som selgere skal ha mer eller litt mindre enn nye 85d, tror man kjøpere er "stokk dumme" her eller?
Jeg ville heller hatt en pen fullspekket P85(+) enn en ny ribbet 85D til 635.000..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

tkjoerlaug

Sitat fra: Epleskreller på mandag 29. juni 2015, klokken 13:40
Sitat fra: cirys1 på mandag 29. juni 2015, klokken 13:34
Det som overrasker meg mest er at det ligger ute "mange" p85(+) uten AP, som selgere skal ha mer eller litt mindre enn nye 85d, tror man kjøpere er "stokk dumme" her eller?
Jeg ville heller hatt en pen fullspekket P85(+) enn en ny ribbet 85D til 635.000..

Folk er forskjellige. For noen er firhjulstrekk mer viktig enn ultra hifi.

Dennis

Er ikke fullspekket i dagens marked når den mangler autopilot hw mener nå jeg.

Selv hadde jeg nok heller valgt en 70D hvis det var det pengene som det skulle stå på siden autopilot og 4wd er et must for min del, så helt klart forskjellige behov :)

jkirkebo

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 29. juni 2015, klokken 13:53
Er ikke fullspekket i dagens marked når den mangler autopilot hw mener nå jeg.

Selv hadde jeg nok heller valgt en 70D hvis det var det pengene som det skulle stå på siden autopilot og 4wd er et must for min del, så helt klart forskjellige behov :)

Det er det, jeg hadde ikke betalt for autopilot på en ny bil og 4WD stjeler for mye av frunk-plassen. Så for min del er det bare ulemper med begge de to tingene (cruise-control som kan deaktivere seg for eksempel).

Men ultra hifi er et must :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cirys1

Jeg husker hvor mange som ikke trengte 4wd her inne før nyttår, men veldig mange endte opp med og kjøpe.

Det ligger ute flere P85(+) til nesten godt utstyrte 85D og her får man AP og 4wd, flere med lydpakker også.
Å kjøpe en P85/+ til rundt 670-680 (med gjerne mer km enn tilsvarende 85D) mener jeg er et utrolig dårlig kjøp..

pwb

Sitat fra: cirys1 på mandag 29. juni 2015, klokken 13:34
Det som overrasker meg mest er at det ligger ute "mange" p85(+) uten AP, som selgere skal ha mer eller litt mindre enn nye 85d, tror man kjøpere er "stokk dumme" her eller?

finn.no kan det meste selges og det finne fryktelig mande stokk dumme kjøpere der ute. Ta en titt på brukt datautstyr f.eke, det er vel den gruppa som havner nærmest salg av Tesla når det gjelder hva som skrives i salgsannonser. Se de ville prisene som det oppereres med og mye blir jo solgt fordi man skriver at dette er den beste maskinen som finnes, skjermkort og mus er optimaliser opp mot SDkortleseren osv. osv. Det finne fortsatt mange som ønsker å tro at selgere er ærlige mennesker og dermed går på dette. Derfor skulle det vært mulig på slike steder som finn.no, netthandelen.no osv. å legge inn kommentarer på en enkel måte for å advare folk om hva de risikerer å kjøpe.

jkirkebo

Sitat fra: cirys1 på mandag 29. juni 2015, klokken 14:24
Jeg husker hvor mange som ikke trengte 4wd her inne før nyttår, men veldig mange endte opp med og kjøpe.

Det ligger ute flere P85(+) til nesten godt utstyrte 85D og her får man AP og 4wd, flere med lydpakker også.
Å kjøpe en P85/+ til rundt 670-680 (med gjerne mer km enn tilsvarende 85D) mener jeg er et utrolig dårlig kjøp..

670 er jeg enig i er drøyt i overkant. Jeg vil tro min P85+ nå er verdt rundt 600k eller deromkring, sept. 2013 med 50kkm på telleren og alt utstyr unntatt barneseter.
Men husk at P85+ har noe du ikke får på 85D, nemlig sportsunderstell. For endel er det mye viktigere enn ting som autopilot. Står kjøregleden i fokus er det også flere som har prøvd P85D som mener P85+ med RWD er morsommere å kjøre.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

frosken

Ser ut til at forskjellen i mengden performance/ikke performance-biler begynner å utjevne seg. Skal bli spennende å se hvordan grafen utvikler seg utover høsten, og ikke minst når Model X begynner å nærme seg.



Hentet fra http://tesla.fjeld.io/finn/

andwin

Sitat fra: jkirkebo på mandag 29. juni 2015, klokken 14:51
Sitat fra: cirys1 på mandag 29. juni 2015, klokken 14:24
Jeg husker hvor mange som ikke trengte 4wd her inne før nyttår, men veldig mange endte opp med og kjøpe.

Det ligger ute flere P85(+) til nesten godt utstyrte 85D og her får man AP og 4wd, flere med lydpakker også.
Å kjøpe en P85/+ til rundt 670-680 (med gjerne mer km enn tilsvarende 85D) mener jeg er et utrolig dårlig kjøp..

670 er jeg enig i er drøyt i overkant. Jeg vil tro min P85+ nå er verdt rundt 600k eller deromkring, sept. 2013 med 50kkm på telleren og alt utstyr unntatt barneseter.
Men husk at P85+ har noe du ikke får på 85D, nemlig sportsunderstell. For endel er det mye viktigere enn ting som autopilot. Står kjøregleden i fokus er det også flere som har prøvd P85D som mener P85+ med RWD er morsommere å kjøre.

Jeg ga for en uke siden 570 000 kr inkl omregistrering for min P85+ med alt utstyr unntatt barneseter. Bilen har gått 25 000 km og er fra november 2013. Bilen har også servicepakke i 5 år fra oktober 2014, midtkonsoll og alloygators både på 21" sommerdekk og 19" vinterdekk. Bilen lå ute til 590 000 kr.

Jeg prøvekjørte en sort P85 med mindre utstyr enn min og 19" et par uker før jeg kjøpte min som lå ute til 646 000 kr inkl småbulker og riper rund baut. Tydelig at noen tror de selger gull...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA