Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruker ACC mer strøm uansett?

Startet av Kaktus, onsdag 24. juni 2015, klokken 08:20

« forrige - neste »

Oddbear1

Jeg har trenger ikke bombrikke i det hele tatt i Tønsberg. Har sendt inn info om reg. nr ol til bomselskapet og det var visst greit. Passeringene er registrert på nettsidene deres så det ser ut til at det ikke er nødvendig med brikke faktisk.

iGolf

Sitat fra: elektro på søndag 24. mai 2015, klokken 20:38
Litt off topic, men rimelig teit at man må opprette sak og legge ved kopi av vognkortet for å få fritak for bomavgift når man har EL skilter!

Gjelder dette Oslo? Må en seriøst ha en bombrikke synlig på kjøretøyet?

Elmo

Sitat fra: Donya på mandag 08. juni 2015, klokken 14:58
Sitat fra: elektro på søndag 24. mai 2015, klokken 20:38
Litt off topic, men rimelig teit at man må opprette sak og legge ved kopi av vognkortet for å få fritak for bomavgift når man har EL skilter!
Gjelder dette Oslo? Må en seriøst ha en bombrikke synlig på kjøretøyet?

Nei bare hvis du ønsker å passere GRATIS :o

http://www.fjellinjen.no/Om-AutoPASS-avtale/Fritaksavtale/
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

jovo

Hvor i motorrommet kan bombrikken plasseres på E-Golf? Setter pris på om bilde av motorrommet kan publiseres her :)

Må man putte bombrikken i en pose først og deretter teipe fast et eller annet sted i motorrommet?
E-Golf 2014

Tbg

Sitat fra: jovo på mandag 22. juni 2015, klokken 12:53
Hvor i motorrommet kan bombrikken plasseres på E-Golf? Setter pris på om bilde av motorrommet kan publiseres her :)

Må man putte bombrikken i en pose først og deretter teipe fast et eller annet sted i motorrommet?

har du den nye typen som er vingeformet? altså tynnere på den ene siden.

jovo

E-Golf 2014

jovo

Ingen med E-Golf som har bombrikken under panseret?:)
Tar gjerne i mot tips om plassering av brikken og om man bør forsegle i en pose eller ikke
E-Golf 2014

als77

Bumper denn; under panseret høres bra ut. Ingen som har bilder av plassering under panser som fungerer?

Machrochir

Plasserte min til høyre bak speil. Fungerte fint i en uke, har ikke sett noe til blinking senere. Har så prøvd å holde den utallig antall forskjellige steder siden uten at det blinker. Trodde den slutta å blinke fordi den ble registrert som EL-brikke, men tydeligvis ikke basert på kommentarene her :/

Svk


np

Brillerommet? Heh, ikke tenkt på, testes herved.
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

siforko

Min ligger i tak konsollen. Det har den gjort på alle Volkswagen jeg har hatt.
Funker utmerket.
Kjører E-Golf FL300

tutti

Sitat fra: Machrochir på mandag 26. oktober 2015, klokken 14:13
Plasserte min til høyre bak speil. Fungerte fint i en uke, har ikke sett noe til blinking senere. Har så prøvd å holde den utallig antall forskjellige steder siden uten at det blinker. Trodde den slutta å blinke fordi den ble registrert som EL-brikke, men tydeligvis ikke basert på kommentarene her :/
Har skjedde det samme med meg i sommer. Jeg måtte få en ny brikke for at den skulle blinke istedenfor å bli kontrollert manuelt av bomselskapet.

gamer73

jeg har ikke betalt en krone i bompenger.....ingen brikke i bilen, men har selvsagt bomavtale:) det skjekkes uansett manuelt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA