Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruker ACC mer strøm uansett?

Startet av Kaktus, onsdag 24. juni 2015, klokken 08:20

« forrige - neste »

Kaktus

Er det noen som har plassert bombrikke (AutoPASS) i bilen?
Lurer på hvor denne kan monteres. Den kan jo ikke plasseres bak speilet som det du normalt skal gjøre.
Monteres på varmetrådene i ruten?

Forslag mottas med takk. :)

Terjer

På min e-up! har jeg limt den fast innenfor støtfangeren i motorrommet.
VW e-up! - Aurskog-Høland

Olee

SteinarSun

Har min på passasjersiden av speilet, helt øverst på ruten.
Ser det blinker når jeg passerer, så dette funker i alle fall
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Svk

Kaktus

Den kan vel umulig virke når den ligger i hanskerom, solbrilleskuffen og ikke minst under støtfangeren :)
Men det betyr kanskje ikke noe om den ikke blir registrert? Hvis det ikke lyser grønt
, tar de vel bare bilde av skiltene og alt er i skjønneste orden?  :)

tallyho

Hva er problemet med plassering bak speilet? Fungerer utmerket for min del.
2015 E-Golf
2016 Tesla S90D
2016 Tesla 3 reservert

elektro

Det viktigste er vel at man har et AutoPass abonnement tilknyttet regnr. når de tar bilde ja.. Jeg var ikke klar over at man måtte ha brikke også med EL skilter, så jeg har hatt noen passeringer uten.  :o Har heller ikke tenkt på dette med varmetrådene i ruta, er det flere som kan bekrefte at dette ikke er noe problem?

Skal jeg feste brikken i ruta vil jeg spraylakke den matt sort og bruke sort, dobbeltsidig tape. Har gjort det på de andre bilene mine. Ser mye bedre ut, spesielt hvis man har sort speil og kanskje sort (antrasitt) taktrekk og interiør.
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Olee

Sitat fra: Kaktus på søndag 24. mai 2015, klokken 19:51
Den kan vel umulig virke når den ligger i hanskerom, solbrilleskuffen og ikke minst under støtfangeren :)
Men det betyr kanskje ikke noe om den ikke blir registrert? Hvis det ikke lyser grønt
Så lenge du har avtale så går det fint. Det blir uansett registrert på skilt :)
Min blinker sånn av og til i hanskerommet  8)

elektro

Litt off topic, men rimelig teit at man må opprette sak og legge ved kopi av vognkortet for å få fritak for bomavgift når man har EL skilter!
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

raggi

Min er plassert på det svarte feltet bak speilet , funker gull  8)

emil

Sitat fra: elektro på søndag 24. mai 2015, klokken 20:38
Litt off topic, men rimelig teit at man må opprette sak og legge ved kopi av vognkortet for å få fritak for bomavgift når man har EL skilter!

Litt forskjellig praksis blandt bomselskapene. For Kristisansand / E18 Aust-agder holdt det med en melding via supportskjema på nettsidene. Jeg hadde allerede fossilbilavtale med de så de tok personopplysningene derifra sammen med regnr på elbil og opprettet nødvendig fritaksavtale uten at jeg trengte å sende inn noe som helst. Brikke i posten noen dager senere og faktura for brikkedepositum ca 18 måneder senere.

Terjer

Sitat fra: Kaktus på søndag 24. mai 2015, klokken 19:51

Joda, den virker fint bak plastikk fronten på uppen, bare å prøve. Teip fast i motorrommet og kjør gjennom bommen. Om det kommer grønt plusstegn så er det bare å feste den permanent der.
VW e-up! - Aurskog-Høland

Tbg

Jeg har min under panseret. funker fint, monterer det sånn på mange biler på jobben.

olegregert

hvor i motorrommet er det best å montere brikken slik at den ikke blir ødelagt av varme osv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA