Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruker ACC mer strøm uansett?

Startet av Kaktus, onsdag 24. juni 2015, klokken 08:20

« forrige - neste »

Ohm

Ikke noe varme i motorrommet på elbilen, med unntak av selve ptc elementet til varmeapparatet.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

egolfxxx

Sitat fra: Kaktus på søndag 24. mai 2015, klokken 18:00
Er det noen som har plassert bombrikke (AutoPASS) i bilen?
Lurer på hvor denne kan monteres. Den kan jo ikke plasseres bak speilet som det du normalt skal gjøre.
Monteres på varmetrådene i ruten?

Forslag mottas med takk. :)
Hvorfor ikke? Du har vel ett svart felt bak speilet på begge sider? Hensikten med dette feltet er nettopp plassering av bombrikke etc.

Kaktus

#17
Sitat fra: egolfxxx på mandag 25. mai 2015, klokken 11:57
Sitat fra: Kaktus på søndag 24. mai 2015, klokken 18:00
Er det noen som har plassert bombrikke (AutoPASS) i bilen?
Lurer på hvor denne kan monteres. Den kan jo ikke plasseres bak speilet som det du normalt skal gjøre.
Monteres på varmetrådene i ruten?

Forslag mottas med takk. :)
Hvorfor ikke? Du har vel ett svart felt bak speilet på begge sider? Hensikten med dette feltet er nettopp plassering av bombrikke etc.

Nei, det er ingen felt på siden eller bak speilet for bombrikke. Hvis det hadde vert det hadde det jo vert greit. :)
bak speilet er det jo et helt felt med sensorer.
Har du et slikt felt på siden av speilet på din e-Golf?

Råde

Har ikke noe felt her, men har den til høyre for speilet. Ingen problemer med det.
e-Golf | X75D

egolfxxx

Sitat fra: Kaktus på mandag 25. mai 2015, klokken 13:40
Sitat fra: egolfxxx på mandag 25. mai 2015, klokken 11:57
Sitat fra: Kaktus på søndag 24. mai 2015, klokken 18:00
Er det noen som har plassert bombrikke (AutoPASS) i bilen?
Lurer på hvor denne kan monteres. Den kan jo ikke plasseres bak speilet som det du normalt skal gjøre.
Monteres på varmetrådene i ruten?

Forslag mottas med takk. :)
Hvorfor ikke? Du har vel ett svart felt bak speilet på begge sider? Hensikten med dette feltet er nettopp plassering av bombrikke etc.

Nei, det er ingen felt på siden eller bak speilet for bombrikke. Hvis det hadde vert det hadde det jo vert greit. :)
bak speilet er det jo et helt felt med sensorer.
Har du et slikt felt på siden av speilet på din e-Golf?

Ikke likt, men det kan være for at jeg ikke har skilt leser og lane assist. Du?

jonste

Satte den så godt ut i kanten som mulig. Desverre strandet forsøket med å foliere den svart(da leste den ikke).
Så den får bare stå der å lyse hvitt til jeg finner en bedre måte å kamuflere den på.
Den leses iallefall helt ok i alle bomstasjonene her rundt Trondheim. Og det er ikke få......

gamer73

jeg har begge mine et sted hjemme. Sannsynligheten for at fotovisning ikke er tydelig og at du dermed slipper avgift er stor så;) (men dette er foreløpig på mine bensinbiler..men samme vil gjelde E-golf som er bestilt)

Sidewinder

Jeg har store problemer med å forstå hvorfor  iall verden de lager en slik enorm klosse?
Her bruker bilprodusenter  millioner på design osv, så må man voldta bilen med en murstein i frontruta,
som sikkert har en liten brikke på 1cm x 1cm.

TB

Sitat fra: Sidewinder på tirsdag 02. juni 2015, klokken 14:36
Jeg har store problemer med å forstå hvorfor  iall verden de lager en slik enorm klosse?
Her bruker bilprodusenter  millioner på design osv, så må man voldta bilen med en murstein i frontruta,
som sikkert har en liten brikke på 1cm x 1cm.
Nye brikker er mindre enn den gamle typen. Men, det må vera plass til batteri og antenne - samt det er sikkert heit kostnadspørsmål. Mindre er ofte dyrere.

Her er bilder av fire ulike brikkemodellar: http://www.fjellinjen.no/Innga-AutoPASS-avtale/bestill-brikkefeste

Med litt ekstra beskyttelse mot fukt kan brikka bli plassert bak plasten i front. Då er den ikkje synlig.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

HelectriC

Sitat fra: elektro på søndag 24. mai 2015, klokken 20:38
Litt off topic, men rimelig teit at man må opprette sak og legge ved kopi av vognkortet for å få fritak for bomavgift når man har EL skilter!

Bergen Bompengselskap krevde ikke vognkort fra meg på noen av EL-bilene mine.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

kristoffer

Sitat fra: HelectriC på tirsdag 02. juni 2015, klokken 20:35
Sitat fra: elektro på søndag 24. mai 2015, klokken 20:38
Litt off topic, men rimelig teit at man må opprette sak og legge ved kopi av vognkortet for å få fritak for bomavgift når man har EL skilter!

Bergen Bompengselskap krevde ikke vognkort fra meg på noen av EL-bilene mine.
Ikke meg heller, men det står faktisk på nettsiden til Bergen Bompengeselskap at de skal ha det :)
eGolf 2014
ModelX 90D

Sirup

Sitat fra: Svk på søndag 24. mai 2015, klokken 19:35
Min ligger i "solbrillerommet"

Jeg forsøkte om denne plasseringen var grei, men jeg får ikke blink når brikken lå der. Uten blink kan man like godt legge brikken igjen hjemme.

Det er viktig at vi som kjører elbil sørger for at brikken blir plassert slik at passeringene blir registrert automatisk. Får vi ikke blink, så må bomselskapet sjekke passeringen manuelt. Dette er dyrt og tidkrevende. Det siste vi ønsker er å irritere på oss bomselskapene, de vil bruke alle påskudd som de finner for å presse gjennom betaling for elbil også.
VW e-Golf
Tesla Model X75

HelectriC

Sitat fra: Askøy på tirsdag 02. juni 2015, klokken 20:48
Sitat fra: Svk på søndag 24. mai 2015, klokken 19:35
Min ligger i "solbrillerommet"

Jeg forsøkte om denne plasseringen var grei, men jeg får ikke blink når brikken lå der. Uten blink kan man like godt legge brikken igjen hjemme.

Det er viktig at vi som kjører elbil sørger for at brikken blir plassert slik at passeringene blir registrert automatisk. Får vi ikke blink, så må bomselskapet sjekke passeringen manuelt. Dette er dyrt og tidkrevende. Det siste vi ønsker er å irritere på oss bomselskapene, de vil bruke alle påskudd som de finner for å presse gjennom betaling for elbil også.

e-Golf er vel ikke annerledes enn andre Golfer? kan ikke se at det vil være fler e-Golf med feilplassert brikke enn fossilgolf. Bilen er akkurat lik fossilgolf unntatt motor og batteri og jeg kan ikke se at det vil ha utslag på brikken (om du ikke plasserer brikken i batteriet eller noen annen lur plass).
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

np

Om ikke bombrikken treffer, scannes skiltene og det brukes OCR for å gjenkjenne skiltene, som er en helautomatisk prosess. Eneste manuelle behandling er om skiltene er så skitne at de OCR'en ikke klarer å tolke skiltene. Vi er vel såpass stolte av bilene våre at bilen alltid er ren og pen?  :D
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

iGolf

Må bombrikke til på alle elbiler? Why?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA