Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kleiven, onsdag 24. juni 2015, klokken 06:24

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: pudderjagar på torsdag 28. mai 2015, klokken 22:18
Sitat
Nja, det er bare delvis korrekt. 11kW, 22kW og 43kW ladestasjoner har alltid TN-nett. På 3.7kW og 7.4kW er det umulig å vite.
11 kw kan og vera IT eller TT. Då er da 3fase 230V 32A som matar ladepunktet!! Finnst desverre ein del av dei og.

Nei, 3-fase 230V kan ikke brukes til å lade elbiler. Ingen offentlige ladepunkter tilbyr dette, det er heller ikke en del av Type 2 standarden. Er det IT i Type 2 pluggen er det alltid 1-fase. Og 3-fase er mao. alltid TN.

At matingen kan være 230V 3-fase kan nok stemme i endel tilfeller, men da står det en 400V trafo ved ladepunktet som konverterer til 400V TN. Akkurat som trafoen Renault leverer med bilen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA