Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Kleiven, onsdag 24. juni 2015, klokken 06:24

« forrige - neste »

Kleiven

Jeg har laget et ladekart som gir mulighet på filtrering på kontakttypene:

  • CCS
  • Chademo
  • Tesla Model S
  • Type 1
  • Type 2
  • Schuko
  • Tesla roadster

Etterhvert håper jeg på å få tid til å legg inn filtrering flere attributter, blant annet ladehastighet (kW).

Kartet er tilgjengelig på denne adressen: http://maps.kleiven.technology
Det er dessverre litt tregt å laste ned dataene.

Kartet kan legges til din hjemskjermen på din iPhone eller iPad som vist i figuren under:


RaBalder

Var en bra start. De kartene som finnes er litt krøkkete å filtrere på.

Litt feedback.

Jeg bruker firefox på windows. Jeg kan slå av og på de ulike ladepunkt-typene og det vises i kartet.
Men det så helt likt ut på menyen. Der endret det seg ikke noe. Vanskelig å se hva som var valgt. Se bildet.


Kleiven

RaBalder, det virker som om versjonen av Firefox du benytter mangler støtte for det jeg benytter for å vise avkrysningsboksene (CSS: @font-face). Dersom du oppdaterer til versjon 36 eller høyere så tror jeg det skal se ut som i bildet under:


Takk for positiv tilbakemelding og feedback.

Jeg jobber litt i rykk og napp med denne siden, så fint å prioritere noe som andre har bruk for.
Så, skriv gjerne hva du (da mener jeg alle som leser dette, ikke bare RaBalder) ønske det var mulig å filtrere på?

Trikkern

2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

Grolub

Kunne bruke veibeskrivelse-funksjonen som ligger i google maps på et kart som viser ladestasjoner.
Det står høyt på ønskelisten! :)
Tesla Model X 60D 2017
Tesla Model S P85 2015 SOLGT
E-Golf 2015 SOLGT

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Kleiven

#6
Grolub, veibeskrivelse fra enhetens posisjon til en ladestasjon er nå mulig:

Trykk på ladestasjonen du ønsker veibeskrivelse til og klikk "Start veibeskrivelse".
Dersom du har Google Maps sin applikasjon installert vil den åpne seg og gi deg turn-by-turn navigasjon fra din nåværende posisjon til ladestasjonen :)

Dessverre er det foreløpig ikke implementert å vise flere ladestasjoner i Google Maps sin applikasjon når veibeskrivelsen brukes.

RaBalder

Sitat fra: Kleiven på søndag 24. mai 2015, klokken 22:18
RaBalder, det virker som om versjonen av Firefox du benytter mangler støtte for det jeg benytter for å vise avkrysningsboksene (CSS: @font-face). Dersom du oppdaterer til versjon 36 eller høyere så tror jeg det skal se ut som i bildet under:


Takk for positiv tilbakemelding og feedback.

Jeg jobber litt i rykk og napp med denne siden, så fint å prioritere noe som andre har bruk for.
Så, skriv gjerne hva du (da mener jeg alle som leser dette, ikke bare RaBalder) ønske det var mulig å filtrere på?

Hadde versjon 38 allerede. Det var noe noscript-filter hos meg som begrenset siden din. Fungerer nå  :)

Electrix

Ser bra ut,  men du bør kanskje dele opp type1 og 2 i tre kategorier:
Type 2 stikk. Dette passer for alle elbiler og man må ha med egen kabel.
Type 2 kabel. Dette passer kun for type 2 biler.
Type 1 kabel. Dette passer kun for type 1 biler.

Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

asgeirn

Som fremtidig Zoe-eier kunne jeg tenke meg å bare se 400V Type2.

Ellers ser jeg du bruker enheten kWh, som er et energimål og ikke et effektmål?  Du kan sikkert også runde til to signifikante siffer, slik at 3.68 kW blir 3.7 kW og 21.76 kW blir 22 kW.

Ellers setter jeg pris på alle ladekart-initiativ!  :D
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

RaBalder

#10
Sitat fra: asgeirn på mandag 25. mai 2015, klokken 17:49
:
Ellers ser jeg du bruker enheten kWh, som er et energimål og ikke et effektmål?
:

kWh er energi
kW er effekt

Ser ut som enheten er feil når man får opp detaljene på ladepunktet. Da er det effekten som bør stå.

Kleiven

Sitat fra: Electrix på mandag 25. mai 2015, klokken 11:31
Ser bra ut,  men du bør kanskje dele opp type1 og 2 i tre kategorier:
Type 2 stikk. Dette passer for alle elbiler og man må ha med egen kabel.
Type 2 kabel. Dette passer kun for type 2 biler.
Type 1 kabel. Dette passer kun for type 1 biler.
Hei, det var en god idè. Det er mulig å få til med informasjonen tilgjengelig fra Nobil, så jeg skal få det inn i brukergrensesnittet så snart jeg får tid å jobber mer med kartet.

Asgeirn, nå står det rett enhet :) Jeg skal vurdere å legge inn filtrering på volt også, men har volt noe å si for laderene i bilen eller bryr de seg kun om kW? Altså, holder det å filtrere på kW?

pudderjagar

Asgeirn, nå står det rett enhet :) Jeg skal vurdere å legge inn filtrering på volt også, men har volt noe å si for laderene i bilen eller bryr de seg kun om kW? Altså, holder det å filtrere på kW?
[/quote]

Hei.

Volt har veldig mykje å sei for oss som kjører Renault Zoe. Denne KREVER "TN nett" for å lade. Hvis du kan legge inn ei mulighet for å filtrere på enten volt eller type nett (TT, IT eller TN) så er det eit meget godt verktøy for oss. KW fortel ingenting om kva nett eller spenning du finner i kontakten.

Hadde også vore fint om du kunne ha eige symbol på kartet for hurtigladestasjon og andre ladestasjoner. Ellers eit veldig bra kart.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

jkirkebo

Sitat fra: pudderjagar på torsdag 28. mai 2015, klokken 16:52
Volt har veldig mykje å sei for oss som kjører Renault Zoe. Denne KREVER "TN nett" for å lade. Hvis du kan legge inn ei mulighet for å filtrere på enten volt eller type nett (TT, IT eller TN) så er det eit meget godt verktøy for oss. KW fortel ingenting om kva nett eller spenning du finner i kontakten.

Nja, det er bare delvis korrekt. 11kW, 22kW og 43kW ladestasjoner har alltid TN-nett. På 3.7kW og 7.4kW er det umulig å vite.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

pudderjagar

Nja, det er bare delvis korrekt. 11kW, 22kW og 43kW ladestasjoner har alltid TN-nett. På 3.7kW og 7.4kW er det umulig å vite.
[/quote]
11 kw kan og vera IT eller TT. Då er da 3fase 230V 32A som matar ladepunktet!! Finnst desverre ein del av dei og.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA