Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladekontakt slik den burde være

Startet av PLUTO, søndag 29. november 2009, klokken 21:43

« forrige - neste »

PLUTO

#15
Fikk ikke sove og gikk ut i garasjen et par timer istedet for å ligge der og ikke gjøre noe. Jeg fant ikke ut hvordan de har greid å koble inn 12V på ledningen til pumpa, så jeg har nå trekt en ny ledning helt frem til Webasto.

Det betyr at jeg nå endelig er der problemet nok har begynt en gang. Webasto gir konstant 12V ut på den kontakt som skal gi pulser. Kortet ser helt fint ut, men her jo åpenbart noe som ikke fungerer som det skal. Jeg målte på min webasto og den gir pulser. Er det noen der ute som har tid og mulighet for å feilsøke og fikse dette?
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

PLUTO

#16
Er det noen som har er kort som dette til salgs? Det er det som i dette tilfelle gir konstant 12V til pumpen på pinne 6 i stedet for pulser.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Boogie

Under den blanke platen øverst i bildet sitter det en mosfet som heter bts141.
Sjekk om den er i orden. Det er ofte den som går på disse kortene.
Dersom den er gåen, så vil en "restart" ikke gi noen effekt.
Restart= sett på tenningen, slå over spaken slik at Webastoen skal starte og ta ut hovedstrømspluggen til Webastoen, og sett ledningen på plass igjen.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

PLUTO

Jeg skulle gjerne ha sjekket den, men har ikke kunnskap til slikt. Hvordan tester man en mosfet?

Fikk pris på nytt kort: 3800 + mva fra Webasto verksted i Kristiansand
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

elektrolux

Jeg har noen slike mosfeter liggende om du trenger. Må sjekke hva jeg betalte for dem.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Boogie

Jeg har både Mosfet og tester liggende.
Selve mosfet'en koster ca 100,-

Om du sender kortet til meg, så kan jeg ta en titt på den. Er det mosfeten så skifter vi den, er det noe mer så får vi se.
Uansett vil ikke dette koste mye.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA