Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sommerferie 2015

Startet av Misspusur, tirsdag 23. juni 2015, klokken 22:37

« forrige - neste »

Misspusur

Finnes det noen måte å få frem batteristatus i % ?
I display eller kjørecomputer?
Har lett men finner ikke noe.
Synes ikke "tankmåler´n" er presis. Når den står på halv er ikke det 50% igjen på batteriet.

elektro

Jeg savner også dette litt, men hvis du ser på den blå illustrasjonen av batteriet under "strømflyt" visning eller hva det heter, så indikerer vel én strek 10%. Samme i Car-Net appen. Men det er jo litt vanskelig å vite om det er f.eks. 40% eller 49% igjen da..

I skrivende stund står min bil parkert med ni streker på batteriet og 167 km. rekkevidde. Det er da basert på siste kjøretur med 10,4 kWh snittforbruk (mye nedover), så jeg tipper at batteriet er på 90% eller der omkring, men det hadde vært fint å vite eksakt.

Kona etterlyser også en funksjon som viser hvor lang tid hun kan kjøre på gjenværende batteri i stedet for hvor mange kilometer. Hun mener det er lettere å forholde seg til. Jeg humret litt da hun sa det, men ved nærmere ettertanke er vel ikke det noe mer unøyaktig enn estimert rekkevidde i kilometer. Eller hva?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

magnus600

"Tankmåleren", den lille runde nederst i speedometeret, er mer til å stole på enn rekkeviddeestimatet som endrer seg om du kjører en bakke opp eller ned. Tankmåleren viser gjenværende batterikapasitet, inndelt i 16 deler. Kjører du med et antatt gjennomsnittsforbruk på f.eks. 14 kWh/100km så har du 16 mil rekkevidde, dvs 10 km pr strek. Enkelt å holde styr på, ihvertfall. Har du et annet snittforbruk så må du bare regne med et annet tall pr strek på måleren.
2015 e-Golf Night Blue

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA