Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Annonse på Finn for Elektrisk Mercedes-Benz A-Klasse

Startet av pilt, lørdag 28. november 2009, klokken 18:12

« forrige - neste »

pilt

Inspirert av signaturen til hkaspenberg
SitatKewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) = P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) = Think Classic ("Tupper") siden mars 2009 (2200 km
så lurer jeg nå på hvilken elbil dere syns har vært best, dere som har prøvd flere typer.
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

elektrolux

Jeg har jo prøvt en del, og svaret er ikke så enkelt som en skulle tro.

For det første er der store forskjeller mellom ellers helt like biler. En Saxo er ikke nødvendigvis like frisk og god som en annen, uten at noe spesifikt er feil med den ene.

Selv pleide jeg å misslike Partner / Berlingo versjonene, men disse rager nå høyt oppe da de tilbyr gode kjøreegenskaper kombinert med god plass, høy driftsikkerhet, og kollisjonssikkerhet. Ulempen er at de trenger mer plass i trafikken, og bruker mye strøm

Think er vel favoritten kjøremessig, da den er trygg, har masse plass innvendig, samtidig som den tar minimalt med plass i trafikken. Ulempen er kronglete reperasjoner for oss som reparerer selv, og sjokkpriser hos Ford for dem som må dit.

Saxo / P106 er pen å se på, og tilbyr opp til 5 seter. Også meget enkel å jobbe med, og god tilgang på deler. Derfor favoritt i den forstand.



Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

AmundS

Slenger meg på her. Vært interessant om noen satt opp en liste fra 1-5 over de elbilene de synes var best under prøving evnt.

elektrolux

#3
Førsteplass: Nye Think
Andre plass: Gamle Think på 44 celler LIFEPO  ( ThunderThinken)
xxx  Rettelse: Think classic standard
Fjerde plass: Nåværende Saxo med 5 dører
Femte plass: Gamle Berlingoen min, som gikk 100 km på en lading, og var "sprek"

Drømmer om Smart EV og Mercedes A klasse EV.

Tipper alle nye Elbiler blir gode å kjøre, og i stand til å følge trafikken også opp bakkene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

HHF

Følgende rangering har jeg ;

1. Nye Think
2. Gamle Think (marginalt foran P106 pga kjøregleden)
3. Peugeot 106 (tett på gamle Think pga strålende varmeapparat og 4 seter)

Min antatte favoritt blant elbiler innenfor "et rimelig prisnivå" tror jeg ville være EL-Minien som BMW vel har til prøving fremdeles i USA. Min erfaring med fossil Mini gir meg troen på at denne bilen med gode batterier ville være en drøm. Noen som har lest eller hørt noe spesielt om erfaringene så langt med disse bilene?
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA