Avstemning: Knitrelyd via blåtann?

Startet av mihkku, fredag 22. mai 2015, klokken 16:27

« forrige - neste »

mihkku

Wow! Spennende resultater så langt. For de som har knitrelyd, så er det viktig å få dette dokumentert hos forhandler samt skrive her i tråden.

Tenkte først at dynaudio var skylden, men viser seg at det knitrer hos de uten også. I tillegg tenkte jeg at knitringen er relatert til produksjonsdato, men ei venninne av meg fikk nylig bilen og den har knitrelyd. I tillegg er det jo påvist at GTE også har dette problemet.

elektro

Ingen knitring på referanselåta, hørte den halvveis gjennom på ganske høyt volum mens jeg stod parkert med motoren på. iPhone 6, iOS 8.2 e-Golf produsert april 2015 uten Dynaudio.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Sonus

Stemte for at jeg har knitring på Dynaudio, men det er mer at den faller ut og kommer tilbake når jeg streamer spotify. Gjerne 30-60sekunder ut i sangene. Opplever også skurring etter å ha tatt ett anrop og deretter lagt på mens jeg streamer spotify. Da kan det sporadisk skurre ganske kraftig. En gang la musikken seg "under" skurringen og jeg måtte slå av anlegget for å bli kvitt skurringen/støyen. Irriterer meg også at Radioen må slås på for å få brukt skjermen til andre gjøremål slik som telefon, menyer etc.

mihkku

Da har jeg forsket litt på tvers av tre biler og funnet ut at dersom du justerer på diskanten så kan du øke / minske knitrelyden, men dette kan dog være grunnet at knitrelyden er i samme frekvensområde . Mao - dersom du skrur diskanten helt i bunn, så forsvinner knitrelyden

Råde

Sitat fra: mihkku på onsdag 27. mai 2015, klokken 08:28
Da har jeg forsket litt på tvers av tre biler og funnet ut at dersom du justerer på diskanten så kan du øke / minske knitrelyden, men dette kan dog være grunnet at knitrelyden er i samme frekvensområde . Mao - dersom du skrur diskanten helt i bunn, så forsvinner knitrelyden
Da slipper du både knitring og diskant. Det er jo nesten et kinderegg, det...
Heldigvis er det hørbart kun i partier hvor det ikke er så mange instrumenter/vokal i lydbildet. I hvert fall hos meg. På referanselåta er det kun i starten jeg hører det i tillegg til rolig pertier i låta.
e-Golf | X75D

mihkku

høhø :p

Jeg vil ikke si heldigvis, dette er noe som irriterer meg grønn hver bidige dag :(

-Aleks

Skal inn til lokale VW pushern 8.juni for å sjekke opp dette. Får vell be om ny navi om de ikke klarer det  >:(

Tbg

Sitat fra: -Aleks på onsdag 27. mai 2015, klokken 18:24
Skal inn til lokale VW pushern 8.juni for å sjekke opp dette. Får vell be om ny navi om de ikke klarer det  >:(

De kommer til å spørre omd u kan ta det opp hvis ikke de hører lyden så sørg for å ta med et opptak hvis du har mulighet:)

mihkku

Gjerne ta med hele verkstedgjengen inn i bilen din slik at de hører det. Hadde min inne og ingen klarte å høre knitringen, selv ikke teknisk. Lurer på om det er vant å høre knitrelyden på VW siden de ikke hører en ganske så tydelig knitring?

Synes forsåvidt at forhandleren og bilen er virkelig topp på alle måter og at servicen er upåklagelig!

Tbg

Sitat fra: mihkku på onsdag 27. mai 2015, klokken 20:11
Gjerne ta med hele verkstedgjengen inn i bilen din slik at de hører det. Hadde min inne og ingen klarte å høre knitringen, selv ikke teknisk. Lurer på om det er vant å høre knitrelyden på VW siden de ikke hører en ganske så tydelig knitring?

Synes forsåvidt at forhandleren og bilen er virkelig topp på alle måter og at servicen er upåklagelig!

Vi klarte ikke høre noe på min når den var inne heller, men nå de siste dagene er det blitt ille igjen, så nå har jeg hvertfall fått tatt opp og det blir sendt til teknisk:)

geestone

Ikke noe knitring hos meg. Jeg har Dynaudio, Wimp, Samsung Galaxy S5, Android 5.0

knutht

Ingen knitring. Har Dynaudio og bruker spotify fra en Samsung Galaxy S6 Edge.

Lefsegokk

Min knitrer med Dynaudio og Sony Z2 samt Z3. Men et feilmoment som ikke er tatt med i denne undersøkelsen er ørene til vedkommende som hører på. Kjerringa hører ikke knitringa samtidig som jeg blir gal av den.

Det knitrer selvfølgelig ikke med mini jack, men det er jo drittirriterende å ikke kunne styre musikk fra rattet og heller ikke kunne se hva som spilles.

jonste

Har sporadisk knitring. Dynaudio og Samsung s5. Spotify.
Knitringen opptrer på noen låter, ingen sammenheng med type musikk. Kan forsvinne om jeg bytter spilleliste. For så å plutselig komme tilbake etterhvert.

godhelg

Opplever knitring på min bil med dynaudio. Grusomt å høre på.
Opplevde i dag at knitringen muligens reduseres dersom man skrur ned volumet på iPhone enheten (ca 3 hakk) og kompenserer med å skru opp volum på Discover pro enheten. Flere som hat forsøkt dette?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA